Compact version |
|
Wednesday, 18 December 2024 | ||
|
Greek Government Press Briefing, 01-08-29Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Hellenic Ministry of Press & Mass Media <http://www.minpress.gr/>ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣΑθήνα, 29 Αυγούστου 2001Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝΞΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΥΠΟΥ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ Γεια σας. Ακούω τις ερωτήσεις σας. ΠΙΤΤΑΡΑΣ: Πριν από λίγη ώρα ο κ. Μητσοτάκης, αναφερόμενος στο θέμα των ταυτοτήτων, είπε -ούτε λίγο, ούτε πολύ- ότι η στάση της κυβέρνησης συνιστά βαριά συνταγματική ανωμαλία. Δήλωσε, επίσης, ότι πρέπει να αλλάξει ο νόμος και να φέρει το θέμα η κυβέρνηση στη Βουλή. Θα ήθελα το σχόλιό σας. ΡΕΠΠΑΣ: Συνταγματική ανωμαλία θα ήταν να αναληφθεί πρωτοβουλία, από οποιαδήποτε πλευρά, όχι μόνο από την κυβέρνηση, στην κατεύθυνση αλλαγής του ισχύοντος νομικού πλαισίου, με δεδομένη την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία, μεταξύ των άλλων, με πολύ σαφή τρόπο αναφέρει ότι είναι αντισυνταγματική και μη νόμιμη ακόμη και η προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Η πολιτική αντιπαράθεση δικαιολογεί τη χρησιμοποίηση χαρακτηρισμών, καταγγελιών που πολλές φορές ξεπερνούν το μέτρο. Όταν, όμως, αναφερόμαστε σε ένα θέμα το οποίο δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο πολιτικής και κομματικής αντιπαράθεσης, ένα θέμα που αφορά την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών, καλό είναι να αποφεύγουμε τέτοιου είδους χαρακτηρισμούς. Η κριτική αυτή δεν έχει θέση, γιατί τα δικαιώματα των πολιτών πρέπει να γίνονται σεβαστά από όλους τους πολιτικούς, από όλα τα πολιτικά κόμματα. Και τα δικαιώματα των πολιτών αφορούν το σύνολο των πολιτών αυτής της χώρας, όχι μία κατηγορία πολιτών που ανήκει περιστασιακά σε μια ομάδα, η οποία, κατά μια εκδοχή, είναι πλειοψηφική. Τα δικαιώματα των πολιτών αναφέρονται σε όλους τους πολίτες της χώρας και όχι μόνο σε μια ομάδα πολιτών. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Χθες, ο Αρχιεπίσκοπος προχώρησε σε έναν πολύ συγκεκριμένο χαρακτηρισμό, μίλησε για την "χριστιανική ελληνική πολιτεία". Θα θέλαμε την επίσημη αντίδραση της κυβέρνησης και το σχόλιό σας σε αυτή την τοποθέτηση και αν αυτό συνιστά υπόδειξη για το χαρακτήρα του πολιτεύματος. ΡΕΠΠΑΣ: Η Ελλάδα αναγνωρίζεται και αναφέρεται διεθνώς ως Ελληνική Δημοκρατία. Αντιλαμβάνεστε ότι οι χαρακτηρισμοί αυτοί μας οδηγούν σε ατραπούς που δεν έχουν καμία σχέση με το δημοκρατικό πολίτευμα και καλό είναι να αποφεύγονται. Εν πάση περιπτώσει, αν γίνει κάτι τέτοιο δεκτό, σημαίνει ότι η Ελλάδα παύει να είναι Δημοκρατία, είναι καθεστώς θεοκρατικό, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με αυτά που το Σύνταγμα και οι νόμοι του κράτους περιλαμβάνουν. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με όσα διακηρύσσουν τα πολιτικά κόμματα, ακόμη και η ηγεσία της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας, η οποία ομνύει στο όνομα της Δημοκρατίας. Στην πράξη όμως, όταν χρησιμοποιούνται τέτοιοι χαρακτηρισμοί ή επιλέγονται τέτοιοι ορισμοί για να προβληθούν οι θέσεις της Εκκλησίας αντιλαμβάνεστε ότι το ελάχιστο που γίνεται είναι να δημιουργούνται παρανοήσεις και συγχύσεις που και αυτές είναι επιζήμιες. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Θέλω να σχολιάσετε τη δήλωση του κ. Παπαθεμελή που αναφέρει ότι "η κυβέρνηση έχει προαποφασίσει την αυτοκτονία της". Εχετε να κάνετε κάποιο σχόλιο; ΡΕΠΠΑΣ: Η κυβέρνηση έχει επιλέξει να κινείται με γνώμονα το συμφέρον της χώρας και των πολιτών. Η κυβέρνηση ασκεί τα καθήκοντά της, χωρίς να αιχμαλωτίζεται από το πρόσκαιρο πολιτικό κόστος. Χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι αυτό που πρέπει να προτάσσει είναι η αντίρρηση που μπορεί να διατυπώνεται από κάποιους φορείς για κάποιο θέμα. Γιατί αυτό το οποίο αφορά την κυβέρνηση, το έθνος, τον ελληνικό λαό είναι μια σαφής θέση για την πορεία της χώρας προς το μέλλον, για τη συμμετοχή της στις διεθνείς εξελίξεις, για μια Ελλάδα η οποία έχει ισχυρή διεθνή παρουσία. Πιστεύω ότι οι δημοκρατικοί θεσμοί στην Ελλάδα λειτουργούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Δεν επιτρέπουν σε οποιονδήποτε να αμφισβητεί το ενδιαφέρον και το χρέος της κυβέρνησης να κινείται στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων. Και, βεβαίως, στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι πρέπει, ώστε σεβόμενη αυτό το πλαίσιο να ανταποκριθεί στην πρόκληση των καιρών, να εκτελέσει την εντολή του ελληνικού λαού, να αξιοποιήσει τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις που έχει για να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών. Η κυβέρνηση κερδίζει, γιατί δείχνει ότι έχει σαφή θέση και σαφή πολιτική για το μέλλον της χώρας. Σε τελευταία ανάλυση, έτσι κερδίζει η χώρα. Αντιθέτως, άλλοι είναι εκείνοι που δεν έχουν σαφή θέση. Η Εκκλησία, φερ` ειπείν, μέχρι αυτή τη στιγμή που συζητούμε, δεν έχει απευθυνθεί στον αρμόδιο υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να ζητήσει συνάντηση, την ώρα που έχει ζητήσει συναντήσεις από διάφορους άλλους πολιτειακούς και πολιτικούς παράγοντες. Όπως, επίσης, η Νέα Δημοκρατία δεν έχει σαφή θέση. Η Ν.Δ., ενώ είναι δεδομένη η απόφαση του ΣτΕ, επιμένει στην αναζήτηση λύσης στη βάση της προαιρετικότητας, όπως αναφέρουν η ηγεσία και τα στελέχη της. Πρέπει να διευκρινίσει τι ακριβώς εννοεί. Γιατί αποτελεί οιονεί κήρυγμα κατά της νομιμότητας το να αμφισβητεί την απόφαση του ΣτΕ. Επίσης, με δεδομένη την υπογραφή του Αρχηγού και των άλλων στελεχών της, στο κείμενο που πρότεινε η Εκκλησία για την αίτηση διενέργειας δημοψηφίσματος, η Ν.Δ. πρέπει να ξεκαθαρίσει τη θέση της: Αν, δηλαδή, επιμένει στη διενέργεια δημοψηφίσματος για το θέμα αυτό. Η Ν.Δ. σιωπά, αλλάζει θέση, δεν έχει πολιτική ή η πολιτική της μπορεί να χαρακτηριστεί ως ανεμόμυλος. Αντιλαμβάνεστε τι θα συμβεί σε αυτή τη χώρα αν ως πυξίδα για το μέλλον της χρησιμοποιεί έναν ανεμόμυλο. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, δεν καταλάβατε τις χθεσινές και τις προχθεσινές δηλώσεις του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας που μιλάει για προαιρετικότητα; Τι λέτε ότι δεν έχει θέση; ΡΕΠΠΑΣ: Σας λέω ότι αν επιμένει σε αυτή τη θέση, αυτό αποτελεί κήρυγμα κατά της νομιμότητας, αφού -όπως αντιλαμβάνεστε -η απόφαση του ΣτΕ είναι σαφής. Μια τέτοια θέση για προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, δεδομένου ότι το θρήσκευμα αποτελεί ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο, είναι πράξη αντισυνταγματική και μη νόμιμη. Αυτό πρέπει να το σεβαστεί και η Νέα Δημοκρατία. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν μου απαντήσατε. Εγώ σας ρώτησα για τον κ. Παπαθεμελή και μου απαντήσατε για τη Ν.Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Σας απάντησα με τον τρόπο τον οποίο εγώ θεωρώ σωστό. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Για τη Ν.Δ. μου απαντήσατε. Ο κ. Παπαθεμελής λέει ότι αυτοκτόνησε η κυβέρνηση. ΡΕΠΠΑΣ: Δεν φιλοδοξώ να διατυπώνω δικές σας ερωτήσεις. Μη φιλοδοξείτε να διατυπώνετε τις δικές μου απαντήσεις. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Εγώ σας ρώτησα για τον κ. Παπαθεμελή και μου λέτε για τη Ν.Δ. Για τον κ. Παπαθεμελή θα μου απαντήσετε; ΡΕΠΠΑΣ: Βλέπω μία ενόχληση στην απάντηση που έδωσα. Γιατί ενοχλείστε; ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Οχι, δεν ενοχλούμαι. ΡΕΠΠΑΣ: Με μεγάλη χαρά άκουσα την ερώτησή σας και περίμενα, έστω από λόγους ευγένειας, να εκφράσετε χαρά για την αναπτυγμένη απάντηση που σας έδωσα. Αυτό δείχνει ότι σας τιμώ προσωπικά, δίνοντας τόσο μεγάλη σημασία και βάρος στην ερώτηση που κάνατε. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, αλλά σας ρωτώ και πάλι. Ο κ. Παπαθεμελής λέει ότι αυτοκτόνησε η κυβέρνηση με αυτή την πράξη της. Εσείς τι απαντάτε; ΡΕΠΠΑΣ: Απάντησα ότι η κυβέρνηση κερδίζει, επειδή έχει σαφή πολιτική για το μέλλον της χώρας. Αυτό το αντιλαμβάνονται οι πολίτες και εμπιστεύονται πάντα μια πολιτική παράταξη που έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και σαφείς θέσεις για την πορεία της χώρας και του ελληνικού λαού, πράγμα που δεν συμβαίνει με άλλα πολιτικά κόμματα. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το αντιλαμβάνονται, δηλαδή, οι πολίτες και δεν το αντιλαμβάνεται ο κ. Παπαθεμελής; ΡΕΠΠΑΣ: Καθένας έχει τις δικές του απόψεις. Γι` αυτό, ακριβώς, μας κρίνει όλους ο ελληνικός λαός. Γνωρίζετε ότι ασκούμε τα κυβερνητικά καθήκοντά μας με την εντολή του ελληνικού λαού. Δεν είμαστε ισόβιοι. Κρινόμαστε σε τακτά χρονικά διαστήματα και αυτό είναι το χάρισμα και το προνόμιο των πολιτικών, σε σχέση με πολλούς άλλους παράγοντες του δημόσιου βίου. ΚΟΥΪΝ: Χθες το ΚΚΕ είπε ότι, μήπως είναι καλός ο καιρός τώρα να υπάρξουν σκέψεις για το διαχωρισμό Εκκλησίας-κράτους. Θα ήθελα να ρωτήσω, η κυβέρνηση έχει κάνει καθόλου τέτοιες σκέψεις; ΡΕΠΠΑΣ: Γνωρίζετε ότι το θέμα αυτό δεν υφίσταται, αφού μόλις πρόσφατα ψηφίστηκε το αναθεωρημένο Σύνταγμα της χώρας. Δεν αντιμετωπίζουμε τέτοιο θέμα. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ηθελα να σας ρωτήσω, πόσο σέβεται η κυβέρνηση τις αποφάσεις του ΣτΕ. Για παράδειγμα, τι κάνει η κυβέρνηση για τα επιδόματα; ΡΕΠΠΑΣ: Γνωρίζετε ότι όλες οι αποφάσεις του ΣτΕ που έχουν εκδοθεί γίνονται σεβαστές και στο πλαίσιο αυτών των αποφάσεων το κράτος, η Πολιτεία, η κυβέρνηση αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, προκειμένου να εναρμονίσει την πολιτική της στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΣτΕ. Για το συγκεκριμένο θέμα, έχουμε πει κατ` επανάληψη ότι αποτελεί αντικείμενο συζήτησης το πλαίσιο των συζητήσεων που γίνονται για το νέο ενιαίο μισθολόγιο. Και στο πλαίσιο του νέου μισθολογίου θα αντιμετωπιστεί και το θέμα των επιδομάτων. Αρα, λοιπόν, η προσπάθεια για τη συμμόρφωση ή εναρμόνιση προς τις αποφάσεις του ΣτΕ είναι συστηματική και γίνεται πάντα από την πλευρά της κυβέρνησης. Είδα και εγώ σήμερα σχετικά δημοσιεύματα και απορώ. Μα, πάντοτε, όταν εκδίδονται αποφάσεις του ΣτΕ, αρχίζει μια διαδικασία από την πλευρά της Πολιτείας, της κυβέρνησης συγκεκριμένα, προκειμένου να συμμορφώσουμε την πολιτική μας στο πλαίσιο που ορίζουν οι αποφάσεις του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου της χώρας. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν θα μπορούσε και στην περίπτωση αυτή να αρχίσει μια συζήτηση για τα επιδόματα, αλλά και στο συγκεκριμένο θέμα; Αλλά εδώ, δεν κάνετε κανένα διάλογο, απλά επικαλείστε συνεχώς την απόφαση του ΣτΕ ότι το θέμα αυτό έχει κλείσει. ΡΕΠΠΑΣ: Μα, η απόφαση του ΣτΕ για τις ταυτότητες επικυρώνει τη θέση της κυβέρνησης. Αρα, δεν έχουμε λόγο να κάνουμε οτιδήποτε άλλο, πέραν των όσων κάναμε μέχρι τώρα. Αυτό το ζήτημα είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που θέσατε εσείς με την ερώτησή σας. Οσον αφορά τώρα την αξία του διαλόγου, την οποία όλοι αναγνωρίζουμε και είναι στοιχείο της φυσιολογίας στη λειτουργία της δημοκρατίας, πρέπει να πω, για μια ακόμη φορά, ότι οι εκπρόσωποι της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας δεν έχουν απευθυνθεί έως αυτή τη στιγμή στον αρμόδιο υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να ζητήσουν συνάντηση για να συζητήσουν το θέμα αυτό. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Υπάρχει αίτημα, όμως, για συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, ο οποίος αρνήθηκε. ΡΕΠΠΑΣ: Γνωρίζετε ότι πράγματι ζητήθηκε από τον Πρωθυπουργό να συναντήσει την επιτροπή των Μητροπολιτών που ασχολούνται με το θέμα αυτό. Υποδείχθηκε ότι η συνάντηση αυτή σε επίπεδο Μητροπολιτών, εκπροσώπων της Εκκλησίας της Ελλάδας θα πρέπει να γίνει με τον αρμόδιο υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η κυβέρνηση εκπροσωπείται με τον αρμόδιο υπουργό. Η Ιεραρχία της Εκκλησίας επιφυλάχθηκε να απαντήσει για τη συνάντηση αυτή και μέχρι σήμερα δεν έχει εκδηλώσει οποιαδήποτε αντίδραση, ζητώντας αυτή τη συνάντηση από τον αρμόδιο υπουργό. Και αυτό, είναι ένα θέμα που προκαλεί απορία, όταν γίνεται τέτοια και τόση επίκληση της ανάγκης για διάλογο. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Είπατε προηγουμένως ότι επειδή επικυρώνει, στη συγκεκριμένη περίπτωση, την κυβερνητική απόφαση το ΣτΕ, όλα καλά. Οταν δεν επικυρώνει όμως έχουμε άλλες διαδικασίες από ό,τι κατάλαβα ή κάνω λάθος; ΡΕΠΠΑΣ: Οταν δεν επικυρώνει το ΣτΕ τις αποφάσεις της κυβέρνησης, τότε η κυβέρνηση αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, προκειμένου να εναρμονίσει και να συμμορφώσει την πολιτική της με το πλαίσιο των αποφάσεων του ΣτΕ. Αυτό γίνεται σε όλες τι περιπτώσεις. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Αν, δηλαδή, τη συνάντηση τη ζητούσε ο Αρχιεπίσκοπος και όχι η επιτροπή των Μητροπολιτών, ο Πρωθυπουργός θα δεχόταν άμεσα να κάνει μία συνάντηση με τον κ. Χριστόδουλο; ΡΕΠΠΑΣ: Απάντησα προχθές σε αυτό. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το λέω, γιατί σήμερα ο κ. Χριστόδουλος πήγε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να καταθέσει και επίσημα αυτό που είχε εξαγγείλει χθες, τις υπογραφές και το αίτημα για δημοψήφισμα. Το θέμα, λοιπόν, παραμένει στην επικαιρότητα. Ο Πρωθυπουργός, λοιπόν, εάν ο κ. Χριστόδουλος του ζητήσει μετά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να συναντηθούν οι δυο τους θα τον δεχθεί ή θα τον παραπέμψει πάλι στον κ. Ευθυμίου; ΡΕΠΠΑΣ: Απάντησα προχθές γι` αυτό. Είπα ότι δεν έχει διατυπωθεί τέτοιο αίτημα. Σε μια τέτοια περίπτωση, βεβαίως, ο Πρωθυπουργός θα ορίσει στο πρόγραμμά του συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο. Αυτής της συνάντησης θα πρέπει να προηγηθεί η συνεννόηση εκπροσώπων της κυβέρνησης, συγκεκριμένα του αρμόδιου υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και εκπροσώπων της Εκκλησίας, προκειμένου να καταρτιστεί η ατζέντα των θεμάτων που θα απασχολήσουν τους δύο παράγοντες στο πλαίσιο αυτής της συνάντησης και συζήτησής τους. Αλλά αυτό, αυτή την ώρα, έχει θεωρητική σημασία. Δεν αξίζει, ίσως, να το συζητούμε, αφού δεν έχει διατυπωθεί ανάλογο αίτημα. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Η επιτροπή αυτή των Ιεραρχών βλέπει τους αρχηγούς των κομμάτων και ο κ. Σημίτης είναι και αρχηγός κόμματος και Πρωθυπουργός. Δηλαδή, ο κ. Ευθυμίου είναι αναπληρωτής του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ; ΡΕΠΠΑΣ: Δεν έχουν απευθυνθεί στο ΠΑΣΟΚ. Θα μπορούσε να συναντήσει την επιτροπή των Μητροπολιτών, εάν είχε διατυπωθεί τέτοιο αίτημα, ο γραμματέας της Κ.Ε. του ΠΑΣΟΚ ή άλλος εκπρόσωπος του Κινήματος, ο οποίος, μιλώντας εκ μέρους του Κινήματος, θα μπορούσε να συζητήσει με τους εκπροσώπους της Εκκλησίας το θέμα για το οποίο οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας θα είχαν ζητήσει τη συνάντηση αυτή. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δηλαδή, ούτε ως Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μπορεί να τους δεχτεί ο κ. Σημίτης. ΡΕΠΠΑΣ: Εχουμε απαντήσει σε όλα αυτά. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το λέω γιατί όλο παραπομπές κάνετε. ΡΕΠΠΑΣ: Καμία παραπομπή. Η κυβέρνηση, όπως και το Κίνημά μας έχουν διαρθρωμένες λειτουργίες. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Εάν ζητήσει τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ θα πάει στο Σκανδαλίδη, αν ζητήσει τον Πρωθυπουργό θα πάει στον Ευθυμίου. Αυτό λέτε. ΡΕΠΠΑΣ: Απορώ γιατί απορείτε. Σας κάνει εντύπωση ότι τόσο η κυβέρνησή μας, όσο και το Κίνημά μας έχουν δημοκρατικές, συλλογικές λειτουργίες; ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ: Καμία. ΡΕΠΠΑΣ: Εχουν δραστηριότητες με τόσο διαρθρωμένο τρόπο, που όλα τα στελέχη της κυβέρνησης και του κόμματος έχουν το δικό τους ρόλο. Αυτό δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο, είναι λειτουργικό και πρέπει κάθε φορά να αξιοποιείται. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή, πολλές φορές έχετε μιλήσει κι εσείς και όλοι οι κυβερνητικοί παράγοντες και ο Πρωθυπουργός για την ευαισθησία της κυβέρνησης σε πολλά θέματα, θα ήθελα να ρωτήσω, ηθικά η κυβέρνηση απέναντι σε αυτά τα 3.000.000 πολίτες που υπέγραψαν στο άτυπο αυτό δημοψήφισμα, τί πρέπει να τους πει; Αισθάνεται την ανάγκη να τους πει κάτι; ΡΕΠΠΑΣ: Πρώτα απ` όλα, η κυβέρνηση νιώθει ότι έχει χρέος απέναντι στο σύνολο των πολιτών αυτής της χώρας. Εχει χρέος να προστατεύσει τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τους, να σεβαστεί τα ατομικά δικαιώματά τους. Το χρέος της κυβέρνησης δεν αφορά τους πολίτες που υπέγραψαν αυτό το κείμενο, το οποίο πρότεινε η Εκκλησία. Η ηθική υποχρέωση της κυβέρνησης αναφέρεται στο σύνολο των πολιτών αυτής της χώρας, των οποίων τα δικαιώματα πρέπει να προστατεύσουμε. Και σε τελευταία ανάλυση θέτω κι ένα ερώτημα με αφορμή τη δική σας ερώτηση: Αν η Εκκλησία επικαλείται τον αριθμό των υπογραφών που έχουν συλλεχθεί ως εκδήλωση πολιτικού φρονήματος, τότε ομολογεί ότι αναλαμβάνει πολιτικό ρόλο, παρά τα όσα αντίθετα περί αυτού λένε οι εκπρόσωποί της. Αν αντιλαμβάνεται τον αριθμό των υπογραφών που έχουν συλλεχθεί ως έκφραση θρησκευτικής πεποίθησης, τότε προς τι αυτή η σκόπιμη σύγχυση, μεταξύ υπογραφών και ψήφων; Προς τι γίνεται αυτή η σύγκριση μεταξύ δύο μεγεθών που είναι απολύτως ανόμοια. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Αλλη ήταν η ερώτηση. ΡΕΠΠΑΣ: Αυτή ήταν η ερώτησή σας. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν ήταν αυτή η ερώτηση. ΡΕΠΠΑΣ: Σας είπα ότι δεν υπάρχουν σε αυτή τη χώρα τα 3.000.000 των πολιτών, υπάρχει το σύνολο των πολιτών απέναντι στους οποίους έχουμε συγκεκριμένη ηθική υποχρέωση. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ηθική υποχρέωση έχει η κυβέρνηση να δώσει μια απάντηση σε αυτά τα 3.000.000 πολίτες, οι οποίοι έχουν υπογράψει τις συγκεκριμένες δηλώσεις. ΡΕΠΠΑΣ: Εχουμε ηθική υποχρέωση να δώσουμε απάντηση στο σύνολο των πολιτών. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Τί τους λέτε; ΡΕΠΠΑΣ: Εχουμε ηθική υποχρέωση απέναντι και στον τελευταίο πολίτη αυτής της χώρας, του οποίου τα δικαιώματα οφείλουμε να προστατεύσουμε. Γιατί τα ατομικά δικαιώματα των πολιτών δεν υπόκεινται στους κανόνες της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Τότε, γιατί ο Πρωθυπουργός δεν είχε ενημερώσει προεκλογικά ότι προτίθεται να κάνει κάτι τέτοιο; ΡΕΠΠΑΣ: Μα, ο νόμος για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων είχε ψηφιστεί κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο. Ηρθε η ώρα να εφαρμοστεί αυτό το πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Ο νόμος ψηφίστηκε το 1997. Η Ανεξάρτητη Αρχή ενεργοποίησε τις σχετικές διαδικασίες. Ολοι αναγνωρίζουν ότι το θρήσκευμα είναι ένα ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο. Η κυβέρνηση μετά από αυτό έλαβε τη θέση ότι ως ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο δεν μπορεί να περιέχεται σε ένα δημόσιο έγγραφο, το οποίο δεν έχει άλλη αποστολή από το να διευκολύνει τον πολίτη στις συναλλαγές του με το κράτος, να διευκολύνει την αναγνώριση της ταυτότητας, των εξωτερικών, δηλαδή, στοιχείων του πολίτη. Μετά από αυτό έχουμε την απόφαση του ΣτΕ -την οποία αγνοούν η Ν.Δ. αλλά και οι εκπρόσωποι της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας- που έκρινε ως νομικά ορθή την προγενέστερα ληφθείσα, πολιτικά ορθή, επιλογή της κυβέρνησης. ΚΑΡΓΟΥΔΗ: Θα ήθελα μια διευκρίνιση αναφορικά με την ενδεχόμενη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον κ. Χριστόδουλο. Είπατε ότι θα προηγηθεί συζήτηση για την κατάρτιση ατζέντας. Παραμένετε στη θέση ότι το θέμα των ταυτοτήτων δεν μπορεί να περιληφθεί στα θέματα συζήτησης; ΡΕΠΠΑΣ: Παραμένουμε στη θέση που διατύπωσα προχθές. Είναι η ίδια θέση που επανέλαβα σήμερα, ακριβώς έτσι όπως το είπατε κι εσείς. Γιατί το θέμα αυτό αφορά την Πολιτεία και μόνο αυτήν. Είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Πολιτείας το θέμα της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών. Και σε αυτό δεν μπορεί να χωρέσει οποιαδήποτε συζήτηση. Δεν είναι θέμα που προσφέρεται για περαιτέρω συζήτηση. Σας ευχαριστώ. Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |