Visit the Greek American Women's Network (GAWN) Homepage Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Wednesday, 18 December 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Greek Government Press Briefing, 98-09-02

Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Hellenic Ministry of Press & Mass Media <http://www.minpress.gr/>

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου 1998

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝ ΞΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΥΠΟΥ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ

Γειά σας.

Γνωρίζετε το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού. Απλώς, θα σας ενημερώσω για μια συνάντηση που έχει σήμερα, στις 19.30, με την υπουργό Ανάπτυξης Βάσω Παπανδρέου. Θα συζητήσουν θέματα που αφορούν τη συνεργασία στον ενεργειακό τομέα Ελλάδας-Ιταλίας και συγκεκριμένα, τη μεταφορά φυσικού αερίου στη χώρα μας. Δεν θα διαρκέσει πολύ η συνάντηση. Θα γίνουν δηλώσεις γύρω στις 19.45.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι δηλώσεις θα είναι για το θέμα αυτό;

ΡΕΠΠΑΣ: Ναι, για το θέμα αυτό. Είναι μια ευχάριστη εξέλιξη, η συνεργασία Ελλάδας και Ιταλίας στον ενεργειακό τομέα, για την προμήθεια φυσικού αερίου, μέσω αγωγού.

ΦΑΣΟΥΛΑΣ: Το κοινό ανακοινωθέν, όπως αποκαλύπτει τουρκοκυπριακή εφημερίδα χθες, Τζεμ-Ντενκτάς, ήταν εν γνώσει των Αμερικανών και μάλιστα ο Αμερικανός πρέσβης στη Λευκωσία απέφυγε να το καταδικάσει. Επίσης, υπάρχουν και δηλώσεις Αμερικανών διπλωματών που αποφεύγουν επίσης να το καταδικάσουν. Θα ήθελα το σχόλιο της Κυβέρνησης.

ΡΕΠΠΑΣ: Δεν έχουμε οποιαδήποτε πληροφορία για το αν γνώριζαν οι ΗΠΑ αυτό το ανακοινωθέν, πριν δοθεί στη δημοσιότητα. Δεν γνωρίζουμε αν είχαν υπόψη τους αυτή την πρωτοβουλία πριν εκδηλωθεί. Οσον αφορά την εξέλιξη αυτή, μπορώ να επισημάνω τις αντιδράσεις της Κίνας, της Γαλλίας, χωρών που είναι και μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Ασφαλώς, γνωρίζουμε και τις αντιδράσεις άλλων χωρών. Αυτό το οποίο περιορίζομαι να πω είναι τούτο: Είναι δεδομένο το πλαίσιο και η βάση επί των οποίων θα πρέπει να αναζητηθεί λύση στο Κυπριακό πρόβλημα. Αυτά δεν είναι δυνατό να αλλάξουν. Το πλαίσιο αυτό έχει καθοριστεί από τον ΟΗΕ και μάλιστα με αποφάσεις, τις οποίες έχει λάβει σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Είναι ένα πλαίσιο το οποίο δεσμεύει τη Διεθνή Κοινότητα και πρέπει να γίνει σεβαστό.

ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχουν δημοσιογραφικές πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες οι ΗΠΑ έχουν ενοχληθεί από την άμεση απόρριψη της πρότασης Τζεμ-Ντενκτάς. Πώς σχολιάζετε αυτές τις πληροφορίες;

ΡΕΠΠΑΣ: Για την ανακοίνωση αυτή κάναμε δηλώσεις. Εκανε δηλώσεις ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Κληρίδης, με τις οποίες συμφωνούμε απολύτως. Εκαναν δηλώσεις και άλλοι παράγοντες της Κύπρου. Δεν νομίζω ότι δικαιολογείται οποιαδήποτε ενόχληση, αν όντως υπάρχει ενόχληση, όπως λέτε στην ερώτησή σας, δοθέντος ότι εμείς υπερασπιζόμαστε την πολιτική που ο ΟΗΕ έχει αποφασίσει. Κάποιοι άλλοι, οι οποίοι έχουν αντίθετη πολιτική, θα πρέπει στο πλαίσιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών να διατυπώσουν τις ενστάσεις τους, τη διαφορετική τους άποψη, προκειμένου, με διαφανή και αντικειμενικό τρόπο, να είναι γνωστό τι ακριβώς είναι αυτό το οποίο επιθυμούν. Διότι, αν από τη μια λες ότι ενδιαφέρεσαι να δοθεί λύση στο Κυπριακό πρόβλημα, με βάση τις αποφάσεις του ΟΗΕ και από την άλλη, στην πράξη, στρέφεις την πλάτη σου στις αποφάσεις του ΟΗΕ, δεν σέβεσαι αυτό τον ίδιο τον Οργανισμό ή δεν σέβεσαι τις χώρες, οι οποίες μετέχουν σε αυτές τις διαδικασίες όπου από κοινού αποφασίζονται θέματα που αφορούν το Κυπριακό, τότε αντιλαμβάνεστε πως η στάση αυτή κάθε άλλο παρά μπορεί να θεωρηθεί εποικοδομητική και παραγωγική, προκειμένου να υπάρξει πρόοδος στο Κυπριακό.

* Ελπίζω σήμερα να κατατεθεί το νομοσχέδιο για την παροχή συνδρομητικών ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών.

ΦΙΛΗΣ: Χωρίς αλλαγές, ως έχει;

ΡΕΠΠΑΣ: Οι αλλαγές, οι οποίες έχουν γίνει αποτελούν προϊόν δικής μας εργασίας και συνεργασίας με τους συναρμόδιους Υπουργούς. Πρέπει να πω ότι επτά Υπουργοί συνυπογράφουν το νομοσχέδιο αυτό που αντιμετωπίζει το σύνολο των θεμάτων των συνδρομητικών ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών.

ΦΙΛΗΣ: Και ο κ. Γιαννόπουλος υπογράφει;

ΡΕΠΠΑΣ: Μεταξύ αυτών των Υπουργών είναι και ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Γιαννόπουλος και άλλοι συνάδελφοι.

ΜΙΧΑΗΛ: Θα ήθελα να ρωτήσω εάν η περίφημη πρωτοβουλία-ιδέα της Κυβέρνησης, για την γνωστή διάταξη που προκάλεσε όλες αυτές τις αντιδράσεις τον τελευταίο καιρό, περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο το οποίο εσείς τώρα καταθέτετε -σήμερα, όπως λέτε- στη Βουλή;

ΡΕΠΠΑΣ: Το θέμα αυτό της διάταξης, το χειρίζεται ο κ. Γιαννόπουλος. Δεν περιλαμβάνεται η διάταξη αυτή στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο. Είναι ένα θέμα το οποίο ο κ. Γιαννόπουλος έχει αποφασίσει πώς θα το χειριστεί η Κυβέρνηση. Με την ευκαιρία της ερώτησής σας, σας λέω ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης μελετά τα στοιχεία τα οποία πρέπει να λάβει υπόψη του για το συγκεκριμένο ζήτημα. Μπορώ, με αφορμή την ερώτησή σας, να σας πω ότι και στο γαλλικό ποινικό κώδικα και στον αντίστοιχο γερμανικό υπάρχουν συναφείς διατάξεις οι οποίες αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους υπερβολές ή εκτροπές ή παρανομίες. Το άρθρο 187/Α του γερμανικού ποινικού κώδικα που αναφέρεται στη δυσφήμιση κατά προσώπου του πολιτικού βίου. Είναι συγκεκριμένη η διάταξη την οποία μπορώ να σας αναγνώσω, είναι στη διάθεσή σας. Επίσης και ο γαλλικός ποινικός κώδικας έχει μια διάταξη στο άρθρο 624 παρ.2, για τη "δημόσια διάδοση μηνυμάτων κατά της αξιοπρέπειας". Αυτά τα στοιχεία, επειδή και κάποια προηγούμενη ημέρα συζητήσαμε, αν σε άλλες χώρες υπάρχουν συναφείς διατάξεις, τα αναφέρω επικουρικώς, μια και θέσατε και πάλι αυτό το θέμα. Αλλά στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν υπάρχει η διάταξη αυτή την οποία -επαναλαμβάνω- χειρίζεται ο Υπουργός Δικαιοσύνης. Και χειρίζεται όλη αυτή την υπόθεση κατά τρόπο ορθό.

ΦΙΛΗΣ: Αναφέρατε ότι υπάρχει αυτή η διάταξη του γερμανικού ποινικού κώδικα που αφορά τον πολιτικό κόσμο. Ο κ. Γιαννόπουλος όμως είχε αναφερθεί σε "κάποιες γυναίκες από κάποιες επαρχιακές πόλεις" που ήταν αναγκαίο να προστατευτούν από τα Μ. Μ. Ε. που τις διασύρουν. Να υποθέσουμε ότι πάμε σε περιοριστική διατύπωση της διάταξης, ώστε να αφορά μόνο την προστασία του πολιτικού κόσμου;

ΡΕΠΠΑΣ: Να μην υποθέσετε τίποτα. Απλώς, με αφορμή δική σας ερώτηση, βρήκα την ευκαιρία να αναφερθώ -μια και έχει τεθεί και στο παρελθόν αυτό το θέμα- σε διατάξεις οι οποίες υπάρχουν στους νόμους, στο ποινικό δίκαιο άλλων χωρών. Ολα αυτά το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το οποίο, γνωρίζετε πολύ καλά, παρακολουθεί πώς εξελίσσεται διεθνώς η νομοθεσία, η παραγωγή νόμων, τα έχει υπόψη του και τα σταθμίζει.

ΜΙΧΑΗΛ: Μπορείτε να μας πείτε ποια είναι τα στοιχεία αυτά εξαιτίας των οποίων έχουν προκύψει όλες αυτές οι πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης;

ΡΕΠΠΑΣ: Ποιες πρωτοβουλίες εννοείτε; Δεν καταλαβαίνω.

ΜΙΧΑΗΛ: Η ιδέα-πρωτοβουλία περί θέσπισης τέτοιας διάταξης...

ΡΕΠΠΑΣ: Μα, έχουμε μιλήσει κατ' επανάληψη και με λεπτομέρειες γι' αυτό. Εχετε θέσει και εσείς ερωτήματα. Με λεπτομέρειες έχουμε συζητήσει γι' αυτό το θέμα.

ΜΙΧΑΗΛ: Θα το επαναφέρω το ερώτημα, κάθε φορά που θα επανέρχεται αυτό το θέμα...

ΡΕΠΠΑΣ: Μα, εσείς το θέτετε το θέμα και εγώ βρήκα την ευκαιρία να προσθέσω κάτι ακόμη.

ΜΙΧΑΗΛ: Οσο η Κυβέρνηση, δεν λέει συγκεκριμένα γεγονότα τα οποία θεωρεί ότι εξαιτίας των οποίων προκύπτει αυτό το οποίο ισχυρίζεστε, δηλαδή εξύβριση δημοσίων προσώπων ή διαπόμπευση μέσω μετάδοσης μηνυμάτων, εμείς τι να υποθέσουμε; Συγκεκριμένα γεγονότα μπορείτε να μας πείτε;

ΡΕΠΠΑΣ: Να μην κάνετε καμία υπόθεση. Γνωρίζετε πώς έχει αυτό το θέμα, γιατί το έχουμε συζητήσει κατ' επανάληψη.

ΚΙΑΟΣ: Είπατε ότι, πρώτον, δεν περιλαμβάνεται στο δικό σας νομοσχέδιο καμιά τέτοια διάταξη και δεύτερον, το θέμα και την όλη υπόθεση -όπως είπατε- τη χειρίζεται ο κ. Γιαννόπουλος και μάλιστα "κατά τρόπο ορθό". Μπορείτε να μου εξηγήσετε: Πρώτον, τι σημαίνει ότι χειρίζεται ένας Υπουργός μια υπόθεση;

ΡΕΠΠΑΣ: Σημαίνουν όλα αυτά τα οποία είπα τις προηγούμενες ημέρες, συζητώντας για το συγκεκριμένο θέμα, όταν εσείς απουσιάζατε. Μην επανέλθουμε.

ΚΙΑΟΣ: Οχι, επιτρέψτε μου...

ΡΕΠΠΑΣ: Κατ' επανάληψη και με λεπτομέρειες συζητήσαμε γι' αυτό το θέμα, επιτρέψτε μου. Μέχρι την προηγουμένη εβδομάδα συζητήσαμε πολλές ημέρες αυτό το θέμα.

ΚΙΑΟΣ: Ανεξαρτήτως αυτού, επειδή λέτε τώρα -εσείς μεν δεν έχετε διάταξη, επαναλαμβάνω- "το θέμα το χειρίζεται και μάλιστα κατά τρόπο ορθό... ", πάει να πει ότι απ' τη στιγμή που το χειρίζεται ένας Υπουργός, ο κ. Υπουργός της Δικαιοσύνης και μάλιστα -επαναλαμβάνω- "κατά τρόπο ορθό" κατά την έκφρασή σας, θα φέρει τη διάταξη και πότε;

ΡΕΠΠΑΣ: Ποιος σας είπε ότι αυτό είναι το συμπέρασμα το οποίο προκύπτει;

ΚΙΑΟΣ: Σας ερωτώ.

ΡΕΠΠΑΣ: Ο ορθός χειρισμός έγκειται στο ότι έθεσε ένα θέμα για γενικό προβληματισμό ο κ. Γιαννόπουλος και έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να χειριστεί το θέμα αυτό, αφού λάβει υπόψη του όλα τα στοιχεία τα οποία συνθέτουν το θέμα. Και σ' αυτή τη φάση είμαστε τώρα.

ΚΙΑΟΣ: Επιτρέψτε μου, επειδή θέλω να καταλάβω τί γίνεται -δεν έχω καταλάβει-...

ΡΕΠΠΑΣ: Να βοηθήσω να καταλάβετε. Τι άλλο να κάνω;

ΚΙΑΟΣ:... και επειδή ταυτοχρόνως αναφερθήκατε στο γερμανικό κώδικα και είπατε για τη δυσφήμιση προσώπων του πολιτικού βίου, τι σχέση έχει με το χειρισμό του κ. Γιαννόπουλου και μάλιστα κατά τρόπο ορθό, το συγκεκριμένο θέμα με το γερμανικό κώδικα.

ΡΕΠΠΑΣ: Εγώ δεν τα συσχέτισα ευθέως. Εδωσα μία απάντηση που περιλαμβάνει διάφορες προτάσεις: Η μία πρόταση αναφέρεται στο καθεστώς που ισχύει σε άλλες χώρες. Σε μία άλλη πρόταση έκανα μνεία του τρόπου με τον οποίο χειρίζεται το θέμα ο κ. Γιαννόπουλος...

ΚΙΑΟΣ: Χθες, είπατε ότι δεν απασχολεί την Κυβέρνηση η επαναφορά της "περιυβρίσεως Αρχής".

ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό είναι βέβαιο. Αυτό, όμως, το οποίο επίσης έχουμε πει, είναι ότι το θέμα αυτό της συγκεκριμένης διάταξης απασχολεί την Κυβέρνηση και παραμένει προς μελέτη. Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Το θέμα το οποίο μας απασχολεί αφορά όλους τους συμπολίτες μας.

ΦΙΛΗΣ: Τους πολιτικούς από ό, τι καταλάβαμε.

ΡΕΠΠΑΣ: Οχι, κάνετε λάθος. Η συγκεκριμένη διάταξη που αφορά τους πολιτικούς αναφέρεται στον ποινικό νόμο ενός άλλου κράτους. Μην τα συσχετίζετε.

ΜΙΧΑΗΛ: Πώς να μην τα συσχετίζουμε;

ΡΕΠΠΑΣ: Είναι αυθαίρετη η συσχέτιση.

ΜΙΧΑΗΛ: Γιατί;

ΡΕΠΠΑΣ: Κάνετε λάθος. Μιλάμε για τα μηνύματα, τη δραστηριότητα ή τη λειτουργία εκείνη η οποία μπορεί να αποτελέσει τη βάση ή την αιτία παραβιάσεων. Αυτό είπαμε, δεν είπαμε κάτι άλλο. Μην το περιορίζετε.

ΜΙΧΑΗΛ: Μα, είναι σαφές ότι περιορίζεται.

ΡΕΠΠΑΣ: Αυτός είναι νόμος άλλου κράτους. Δεν είναι αυτή η δική μας αναφορά. Ουδέποτε εμείς περιορίσαμε τον ορίζοντα στα πολιτικά πρόσωπα. Μιλήσαμε για τους συμπολίτες μας, μιλήσαμε για την αξιοπρέπειά τους, μιλήσαμε για το σεβασμό της προσωπικότητάς τους.

ΜΙΧΑΗΛ: Κύριε Υπουργέ, επιτρέψτε μου, αν εγώ μεταδώσω κάποιο μήνυμα με το οποίο μπορεί να μειώνεται η δική σας αξιοπρέπεια, έχετε όλα τα νομικά όπλα...

ΡΕΠΠΑΣ: Αυτά τα αναπτύξαμε στη συζήτηση που κάναμε εδώ και αρκετές ημέρες.

ΜΙΧΑΗΛ: Με συγχωρείτε, έχετε όλα τα νομικά όπλα...

ΡΕΠΠΑΣ: Εχετε κάτι καινούργιο να ρωτήσετε;

ΜΙΧΑΗΛ: Το καινούργιο που θέλω να ρωτήσω είναι, γιατί αυτή η επιπλέον ρύθμιση, τη στιγμή που υπάρχει όλο το νομικό καθεστώς έτοιμο;

ΡΕΠΠΑΣ: Μ' αρέσει που στην εισαγωγή της ερώτησής σας είπατε ότι θα ρωτήσετε κάτι καινούργιο. Εχετε ρωτήσει ακριβώς το ίδιο την προηγούμενη εβδομάδα.

ΜΙΧΑΗΛ: Και θα συνεχίσουμε μέχρις ότου να πάρουμε απαντήσεις. Παραμένει εκεί μια διαφωνία.

ΡΕΠΠΑΣ: Και εγώ θα συνεχίσω να παραπέμπω σ' εκείνες τις απαντήσεις που έδωσα. Στις ίδιες ερωτήσεις αντιστοιχούν και οι ίδιες απαντήσεις. Δεν υπάρχουν άλλες απαντήσεις.

ΦΙΛΗΣ: Η ερώτηση είναι, επειδή αναφερθήκατε σε μία παρεμφερή, όπως είπατε, διάταξη του γερμανικού ποινικού κώδικα, αν εσείς ως πολιτικό πρόσωπο αισθάνεστε ότι είστε ανυπεράσπιστος στην κατοχύρωση της αξιοπρέπειας και της τιμής σας από το σημερινό νομικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα.

ΡΕΠΠΑΣ: Κάνετε μία υπόθεση. Μην απευθύνετε σε εμένα αυτό το ερώτημα, και μάλιστα με προσωπικό τόνο. Εγώ δεν νιώθω ποτέ ανυπεράσπιστος, αν θέλετε την απάντησή μου, με την έννοια, ότι όποια επίθεση κι αν δεχθώ, οποτεδήποτε κι αν κάποιος θεωρεί ότι απευθυνόμενος σε μένα, μπορεί να με κατηγορήσει ή να με καταγγείλει, θα εισπράξει από μένα μία πολύ ευγενική σιωπή. Είναι κι αυτά μέσα στον τρόπο με τον οποίο ο καθένας επιλέγει να χειρίζεται τα θέματα που τον αφορούν.

ΜΙΧΑΗΛ: Το νομοσχέδιο το απόγευμα θα το καταθέσετε;

ΡΕΠΠΑΣ: Πιστεύω εντός της ημέρας.

Σας ευχαριστώ.


Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
Back to Top
Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
All Rights Reserved.

HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
kyber2html v1.05c run on Wednesday, 2 September 1998 - 15:58:36 UTC