Compact version |
|
Thursday, 21 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-04-14Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Φ. Γεννηματά: Η κυβέρνηση μεταφέρει το πρόβλημα του προσφυγικού, από περιοχή σε περιοχήΤον χώρο παραμονής των προσφύγων στο λιμάνι του Πειραιά, επισκέφθηκε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Φώφη Γεννηματά πρίν από λίγη ώρα διαπιστώνοντας από κοντά τα μεγάλα προβλήματα που έχουν προκύψει.Η κ. Γεννηματά επέκρινε την κυβέρνηση για τον τρόπο που χειρίζεται την παραμονή των προσφύγων, λέγοντας ότι η κατάσταση που επικρατεί στον Πειραιά «είναι ντροπή». «Δυστυχώς και εδώ στον Πειραιά, διαπιστώνουμε ότι αυτή η κυβέρνηση ξέρει να δημιουργεί προβλήματα, δεν μπορεί να λύνει προβλήματα. Σήμερα ήρθαν και νέοι άνθρωποι σε αυτές τις συνθήκες που πραγματικά δεν θυμίζουν Ευρώπη, που είναι ντροπή για την Ελλάδα, είναι ντροπή για τη χώρα μας. Μεταφέρουν το πρόβλημα από τη μια περιοχή στην άλλη. Φτιάχνουν στρατόπεδα γκέτο, πόλη μέσα στην πόλη, αδύναμοι να διασφαλίσουν την ασφάλεια και την υγεία των πολιτών αλλά και των προσφύγων» ανέφερε η κ. Γεννηματά και πρόσθεσε: «Θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει το πρόγραμμα μετεγκατάστασης, να διαχωρίσουνεπιτέλους τους πρόσφυγες από τους παράτυπους μετανάστες, αυτό έπρεπε να έχει γίνει χθες. Να υπάρξει πρόσβαση στις υπηρεσίες ασύλου, να υπάρξει διασπορά των προσφύγων για να διασφαλιστούν τα δικαιώματα τους. Να μπορούν τα παιδιά που μένουν εδώ, όσο μένουν εδώ, να πηγαίνουν σχολείο. Και βεβαίως θα πρέπει να κλείσουν οι οικονομικές πληγές που έχουν δημιουργηθεί κυρίως στα νησιά, αλλά και στον Πειραιά και στην Ειδομένη». Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν έχει σχέδιο και προχωρά χωρίς κανένα συντονισμό. Αφησε αιχμές για τη στάση των Ευρωπαίων που, όπως υποστήριξε, κρύβονται πίσω από την ανικανότητα και την ανεπάρκεια αυτής της κυβέρνησης. «Η χώρα μας μετατρέπεται από ευρωπαϊκή χώρα σε μια χώρα του τρίτου κόσμου και η ευθύνη δεν αφορά έναν υπουργό, αφορά το σύνολο της κυβέρνησης και τον ίδιο τον πρωθυπουργό» κατέληξε. [02] Γ. Κατρούγκαλος: Παραμένει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεωνΗ κυβέρνηση θα συνεχίσει να προωθεί μέτρα για την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων, διαβεβαίωσε, από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος και πρόσθεσε ότι στόχος της κυβέρνησης στις συζητήσεις με τους δανειστές, είναι η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων.Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη, που έκανε λόγο για προσπάθεια επιβολής απαράδεκτων όρων σε ατομικές συμβάσεις εργασίας και για εργαζόμενους που βρίσκονται υπό την απειλή της απόλυσης, ο κ. Κατρούγκαλος επεσήμανε ότι παραμένει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων. «Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να προωθεί μέτρα που κατοχυρώνουν τα εργασιακά δικαιώματα και αντιμετωπίζουν την αυθαιρεσία, όταν αυτή συμβαίνει στην εργασιακή ζούγκλα που ζούμε» τόνισε ο υπουργός Εργασίας. [03] Στο -0,7% διαμορφώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στη Ελλάδα τον Μάρτιο του 2016Στο -0,7% διαμορφώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στη Ελλάδα τον Μάρτιο του 2016, σε σχέση με 0,1% τον Φεβρουάριον σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει σήμερα η Eurostat. Έναν χρόνο πριν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν -1,9%.Συνολικά, στην Ευρωζώνη ο ετήσιος πληθωρισμός τον Μάρτιο ήταν μηδενικός (0%), από -0,2% τον Φεβρουάριο και -0,1% έναν χρόνο πριν. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο ετήσιος πληθωρισμός ήταν επίσης μηδενικός τον Μάρτιο, σε σχέση με -0,1% τον Φεβρουάριο και -0,1% έναν χρόνο πριν. Αρνητικοί ετήσιοι ρυθμοί πληθωρισμού παρατηρήθηκαν τον Μάρτιο σε 15 κράτη-μέλη της ΕΕ. Τα χαμηλότερα ετήσια ποσοστά καταγράφηκαν στη Ρουμανία (-2,4%) στην Κύπρο (-2,2%) και τη Βουλγαρία (-1,9%). Τα υψηλότερα ετήσια ποσοστά καταγράφηκαν στο Βέλγιο (1,6%), τη Σουηδία (1,2%) και τη Μάλτα (1%). Σε σύγκριση με τον Φεβρουαριο του 2016, ο ετήσιος πληθωρισμός μειώθηκε σε 11 κράτη-μέλη, παρέμεινε σταθερός σε επτά και αυξήθηκε σε εννέα. [04] «Υγιειονομικό ναρκοπέδιο», χαρακτήρισε τον καταυλισμό της Ειδομένης ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ«Υγιειονομικό ναρκοπέδιο» χαρακτήρισε τον καταυλισμό της Ειδομένης ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), Μιχάλης Γιαννάκος, κατά την επίσκεψή του, το πρωί στην περιοχή, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων στο νοσοκομείο Κιλκίς, Βασίλη Τριανταφυλλίδη.Ο κ. Γιαννάκος έκανε λόγο για έλλειψη απολύμανσης και άσχημες συνθήκες υγιεινής και επανέλαβε το πάγιο αίτημα των εργαζομένων για ενίσχυση του νοσοκομείου Κιλκίς με προσωπικό και επιπλέον χρηματοδότηση, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες, λόγω των χιλιάδων προσφύγων που ζουν στην περιοχή. «Κάνουμε έκκληση στο υπουργείο Υγείας για χρηματοδότηση των δομών, δεδομένου φυσικά και του γεγονότος ότι το νοσοκομείο Κιλκίς εφημερεύει επί 24ωρου βάσεως» ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, προσθέτοντας ότι από τις 88 οργανικές θέσεις για γιατρούς στο νοσοκομείο, είναι καλυμμένες μόνον οι μισές. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι τα απλήρωτα νοσήλια, έχουν «εκτοξευθεί» -λόγω των προσφύγων- μέσα στους τρεις τελευταίους μήνες. «Τον Ιανουάριο είχαμε 7.000 ευρώ απλήρωτα νοσήλια, τον Φεβρουάριο 22.000 και τον Μάρτιο 142.000 ευρώ» αποκάλυψε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Τριανταφυλλίδης, διευκρινίζοντας ότι τα περισσότερα περιστατικά είναι παιδιατρικά και γυναικολογικά. Την Ειδομένη επισκέφθηκε το πρωί και ο πρόεδρος του ελληνικού τμήματος των Γιατρών του Κόσμου (ΓτΚ), Νικήτας Κανάκης, συνοδευόμενος από τους προέδρους του διεθνούς δικτύου των ΓτΚ. «Ο καταυλισμός της Ειδομένης είναι μια φαβέλα που φοβόμαστε ότι θα πάρει μόνιμη μορφή» δήλωσε ο κ. Κανάκης και πρόσθεσε: «Θέλουμε να θυμίσουμε στην Ευρώπη ότι αυτό δεν είναι μόνο πρόβλημα της Ελλάδας και να σταματήσουν την υποκρισία». Σχετικά με την παρουσία αμφιλεγόμενων ΜΚΟ στην περιοχή, ο κ. Κανάκης σημείωσε ότι δεν υπήρχε σχεδιασμός από την πολιτεία και κατέληξε: «Αποτέλεσμα ήταν να? αυτοσχεδιάζουμε σε έναν καταυλισμό, που έχει μετατραπεί σε πόλη». «Πρόκειται για τον μεγαλύτερο καταυλισμό προσφύγων στην Ευρώπη» δήλωσε, από την πλευρά της, η πρόεδρος των Γιατρών του Κόσμου Γαλλίας Fran?oise Sivignon, συμπληρώνοντας ότι οι συνθήκες είναι το ίδιο άσχημες με τον καταυλισμό στο Καλέ. «Η βασική διαφορά βέβαια, που κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση, είναι ότι εδώ ζουν πάρα πολλά παιδιά» τόνισε. [05] Π. Πολάκης: Παραφιλολογία» οι αναφορές για μεγάλες καθυστερήσεις στα ακτινοθεραπευτήρια των νοσοκομείωνΓια «παραφιλολογία» έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Παύλος Πολάκης, αναφερόμενος στα όσα καταγγέλλονται περί αναμονής, από έξι έως δέκα μήνες, στα ακτινολογικά των δημόσιων νοσοκομείων.Σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του Ποταμιού, Κωνσταντίνου Μπαργιώτα, ο κ. Πολάκης κατέθεσε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία δεν είναι ακριβή τα όσα υποστήριξε, σχετικά, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου και που- όπως είπε- «ελπίζει ότι απορρέουν από κεκτημένη ταχύτητα». Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας, ο χρόνος αναμονής των ασθενών που υποβάλλονται σε ακτινοθεραπείες, στο ΑΧΕΠΑ είναι έως δέκα ημέρες, στο Θεαγένειο από 20 έως 30 ημέρες, στο «Ανδρέας Συγγρός» από επτά έως 15 ημέρες, στο ογκολογικό νοσοκομείο «Άγιοι Ανάργυροι» φτάνει τους τρεις μήνες όπως και στον «Άγιο Σάββα» από έναν έως τρεις μήνες- αναλόγως με τα μηχανήματα- ενώ στο «Αγλαϊα Κυριακού», που νοσηλεύονται παιδιά, δεν υφίσταται καμία καθυστέρηση. Πάντως, ο κ. Πολάκης δήλωσε ότι σε κάθε περίπτωση ούτε το υπουργείο είναι πλήρως ικανοποιημένο από αυτήν την κατάσταση και δεσμεύτηκε ότι «θα καλυφθεί και αυτό». [06] Ένταση στην συνέντευξη Τύπου της "Ηλεκτρονική Αθηνών"Ένταση επικράτησεστην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η διοίκηση της εταιρίας "Ηλεκτρονική Αθηνών", στο κτίριο του ΕΒΕΑ.Εργαζόμενοι εισέβαλαν διακόπτοντας τη συνέντευξη, διαμαρτυρόμενοι για την αιφνιδιαστική ανακοίνωση πτώχευσης της εταιρίας, η οποία εγκρίθηκε χθες από το Πρωτοδικείο Αθηνών. Κατηγόρησαν την διοίκηση της εταιρίας ότι δεν προσήλθε στην προγραμματισμένη για τις 11 το πρωί τριμερή συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας και απαίτησαν απαντήσεις από τονπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Ιωάννη Στρούτση σχετικά με την καταβολή των αποζημιώσεών τους. Η εταιρία λιανικών πωλήσεων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών απασχολούσε περί τους 450 υπαλλήλους. [07] Μυτιλήνη: Αντιδράσεις από τις δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Χίου για τις παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρουΑντιδράσεις προκάλεσε ανάρτηση του αντιπεριφερειάρχη Χίου Σταμάτη Κάρναντζη σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, με αφορμή τις συνεχείς παραβιάσεις από μέρους των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων του ελληνικού εναέριου χώρου στην περιοχή των Οινουσών.«Το σύνθημα των καταδρομέων μας με το οποίο συμφωνώ απόλυτα και το εκφράζω απόλυτα με τις ιδιότητες που φέρω με τη σειρά που ακολουθούν ως Έφεδρος Επίλαρχος πρώην βουλευτής Χίου και νυν αντιπεριφερειάρχης Χίου είναι ότι, καλός Τούρκος είναι ο νεκρός Τούρκος! Έχουμε, έναν γείτονα άθλιο άπληστο μπαμπέση, βάρβαρο και απολίτιστο, ένα γείτονα βουτηγμένο στο αίμα, πάντα ύπουλο και επικίνδυνο που καιροφυλακτεί πάντα για να χτυπήσει και να αρπάξει χωρίς οίκτο!» αναφέρει ο κ. Κάρμαντζης και συνεχίζει: «Γνωρίζουμε, ότι αυτό το αισχρό κράμα των 50 και βάλε εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων το κανάκεψαν και το δημιούργησαν οι άθλιοι μπάσταρδοι της Αναθεματισμένης Δύσης προαιώνιοι εχθροί του Γένους μας με διάφορους άλλους και τώρα πληρώνουν για αυτά που δημιούργησαν και θα πληρώσουν πολλά ακόμα!» υποστηρίζει. Προσθέτει, δε τα εξής: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι μόνο Ενωμένοι Έλληνες, Έλληνες ομόψυχοι, Έλληνες αδελφωμένοι και μονιασμένοι (σ' αυτούς τους Έλληνες χωράνε ακόμα μετανιωμένοι όμως, Φίληδες Τασίες Ρεπούσενες και Σίες) μπορούμε να αντισταθούμε και να αντιμετωπίσουμε αυτές τις ορδές περιμετρικά του Έθνους μας και μόνο με τις δικές μας δυνάμεις και αλήθεια μπορούμε! Κριτική στον κ. Κάρνατζη, που διετέλεσε βουλευτής της ΝΔ, άσκησε η Νομαρχιακή Επιτροπή Χίου του ΣΥΡΙΖΑ ζητώντας από την περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Χριστιάννα Καλογήρου να πάρει θέση και να τον παραιτήσει άμεσα από τα καθήκοντα του. Καλεί, επίσης, τη Νέα Δημοκρατία να τοποθετηθεί για το ζήτημα. [08] ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ: Συνέντευξη του εκπαιδευτικού- συγγραφέα Τάσου ΑποστολίδηΚάποτε οι εκπαιδευτικοί κατηγορούσαν τα κόμικς ως υπεύθυνα για τη λεξιπενία και τη μειωμένη φαντασία των μαθητών και ο πνευματικός κόσμος τα ενέτασσε στα προϊόντα υποκουλτούρας, σήμερα, όμως, έχουν ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και στο πρόγραμμα σπουδών ως «πολυτροπικά κείμενα» και συστήνονται δραστηριότητες, που ονομάζονται «παιχνίδια μετασχηματισμού» με χρήση λόγου και εικόνας, αναφέρει ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας Τάσος Αποστολίδης, γνωστός ευρύτερα ως σεναριογράφος κόμικς, από τις διασκευές των έντεκα κωμωδιών του Αριστοφάνη.Σε συνέντευξη στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στο "Πρακτορείο 104,9 fm" ο κ. Αποστολίδης εξηγεί ότι τα κόμικς μπορούν αφενός να συνδέσουν τη γνώση με τα άμεσα ενδιαφέροντα των παιδιών και αφετέρου να στρέψουν την προσοχή τους σε θέματα, που τα ίδια θα ήθελαν να περιγράψουν. "Ο προβληματισμένος εκπαιδευτικός, ο οποίος αναζητά τρόπους για να κάνει το μάθημα του περισσότερο γοητευτικό και να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών του, στα κόμικς θα βρει ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο", επισημαίνει. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ.Αποστολίδη στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Ερ: Έχουν περάσει τα κόμικς στην ελληνική κουλτούρα ως εκπαιδευτικό εργαλείο; Απ: Στις αρχές της δεκαετίας του '80, όταν με τον εικονογράφο Γιώργο Ακοκαλίδη ξεκινήσαμε την έκδοση σε κόμικς των διασκευών των έντεκα σωζόμενων κωμωδιών του Αριστοφάνη, οι εκπαιδευτικοί κατηγορούσαν γενικώς τα κόμικς ως υπεύθυνα για τη λεξιπενία και τη... μειωμένη φαντασία των μαθητών! Αλλά και από τον πνευματικό κόσμο και τον χώρο του πολιτισμού, τα κόμικς εντάσσονται στα προϊόντα υποκουλτούρας και καταδικάζονται συλλήβδην! Εννοείται ότι οι απόψεις αυτές επηρέασαν πολλούς γονείς, οι οποίοι απαγόρευαν στα παιδιά τους να διαβάζουν κόμικς! Τριάντα χρόνια αργότερα τα κόμικς, όχι μόνο αποκαταστάθηκαν, αλλά εντάχθηκαν και στην εκπαιδευτική διαδικασία, στο πρόγραμμα σπουδών, ως «πολυτροπικά κείμενα» και μάλιστα συστήνονται και δραστηριότητες που ονομάζονται «παιχνίδια μετασχηματισμού» με χρήση λόγου και εικόνας. Ερ.:Άλλαξε η ελληνική κοινωνία νοοτροπία ή άλλαξαν τα κόμικς; Απ.: Στα 30 αυτά χρόνια συνέβηκαν πολλά, οπότε την αλλαγή νοοτροπίας και αντιμετώπισης των κόμικς μόνο τυχαία δε μπορεί να τη χαρακτηρίσει κανείς. Κυκλοφόρησαν περιοδικά κόμικς, αλλά και μεμονωμένα κόμικς - άλμπουμ ξένων δημιουργών, μεταφρασμένα, που δεν είχαν καμία σχέση με τα κόμικς με ανύπαρκτη ή αφελή μυθοπλασία, κακά σενάρια κι ακόμη χειρότερες εικόνες, που έβρισκε παλιότερα κάποιος στην Ελληνική αγορά. Την ίδια εποχή (δεκ. '80) εκδίδονται και τα πρώτα ελληνικά κόμικς - άλμπουμ, σύγχρονων - τότε- δημιουργών (Γ. Καλαϊτζής, ΑΡΚΑΣ κα) που κινούνται σε μεγάλο εκφραστικό φάσμα. Η ποιότητα σεναρίων και εικόνων, η αξιοποίηση διεθνώς από μεγάλους καλλιτέχνες των εκφραστικών δυνατοτήτων των κόμικς, η αυτονομία και η αυτοτέλεια του είδους, κατέταξαν τα κόμικς στις Καλές Τέχνες (9η Τέχνη). Ερ.:Είναι τα κόμικς αυτοτελής Τέχνη; Απ.:Είναι μια υβριδιακή Τέχνη καθώς δανείζεται στοιχεία από την Λογοτεχνία, τη Ζωγραφική, τον Κινηματογράφο, την Αρχιτεκτονική και τη Φωτογραφία. Αυτό, όμως, είναι νόμιμο δικαίωμα κάθε νεαρής Τέχνης (τα κόμικς με τη σημερινή τους μορφή έχουν ζωή 120 χρόνων) να δανείζεται, δηλαδή, στοιχεία από παλαιότερες Τέχνες, τα οποία όμως στοιχεία αφομοιώνει, τα προσαρμόζει στους δικούς της νόμους και αφηγηματικούς κώδικες κι έτσι εξασφαλίζει την αυτονομία και την αυτοτέλεια έκφρασης, που είναι απαραίτητα συστατικά για την κατάταξη μιας τέχνης στις Καλές Τέχνες. Άλλωστε κι αν ακόμα στις μέρες μας η όποια Τέχνη μπορεί να χαρακτηριστεί ως «μίμηση», η αξία της δεν εξαρτάται από την πιστότητα της μίμησης, αλλά από την αυτοτέλεια της συγκρότησης του κάθε έργου. Ερ: Πώς εντάσσονται τα κόμικς στην εκπαίδευση; Απ.: Μέλημα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι - μεταξύ άλλων - να ενισχύσουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων «οπτικού γραμματισμού», αφού η εποχή μας είναι εποχή «οπτικού πολιτισμού». Ποιες είναι, άραγε, αυτές οι δεξιότητες; Είναι αυτές, που έχουν να κάνουν με την ανάγνωση και την αποκωδικοποίηση της εικόνας, αλλά και τη χρήση και τη δημιουργία της μέσα σε ένα «πολυτροπικό κείμενο».Από τον «οπτικό γραμματισμό» περιμένουμε και επιδιώκουμε μια κριτική και δημιουργική προσέγγιση της εικόνας. Αυτά, άλλωστε, θα αποτελέσουν εφόδια του παιδιού, για να μπορεί να αντιμετωπίσει (να επιλέξει, να κρατήσει ή να απορρίψει) τον καταιγισμό των εικόνων που δέχεται καθημερινά. Από την άλλη μεριά τα παιδιά λατρεύουν τα κόμικς για τον περιεκτικό τους λόγο, για τις εικόνες, τα χρώματα, αλλά και για την ευρεία θεματολογία τους, τις ευφάνταστες μυθοπλαστικές ιδιότητες που κάποτε αγγίζουν τα όρια του λόγου και της εικονοπλασίας. Με όλα τα παραπάνω δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσει κανείς ότι τα κόμικς αποτελούν ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο , στα χέρια των - ενημερωμένων - εκπαιδευτικών. Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι που συνηγορούν σ' αυτό: Τα κόμικς μπορούν αφενός να συνδέσουν τη γνώση με τα άμεσα ενδιαφέροντα των παιδιών και αφετέρου να στρέψουν την προσοχή τους σε θέματα, που τα ίδια θα ήθελαν να περιγράψουν. Ερ.: Χρειάζεται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιήσουν τα κόμικς ως εκπαιδευτικό εργαλείο; Απ.: Ο προβληματισμένος εκπαιδευτικός, ο οποίος αναζητά τρόπους για να κάνει το μάθημα του περισσότερο γοητευτικό και να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών του, στα κόμικς θα βρει ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο. Στα σεμινάρια που γίνονται με φορέα υλοποίησης την Ενδελέχεια (Υπηρεσίες Πολιτιστικής Εκπαίδευσης) και απευθύνονται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, αναφέρεται καταρχήν η «Τεχνική γραφής σεναρίου» στην απλή της μορφή και στη συνέχεια αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους μπορούν τα κόμικς να συμβάλλουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιγραμματικά αυτοί είναι: 1. Η ανάγνωση στην τάξη ή η προβολή σκαναρισμένων σελίδων κόμικς σχετικών με τη διδακτέα ύλη. 2. Κόμικς που θα κατασκευάσει ο ενημερωμένος εκπαιδευτικός και θα τα «περάσει» ( μοιράσει φωτοτυπίες ή προβάλλει σκαναρισμένες σελίδες) στα παιδιά. 3. Κόμικς που θα κατασκευάσουν τα παιδιά, αφού ο εκπαιδευτικός τους δώσει τις κατάλληλες οδηγίες. Φυσικά οι περιπτώσεις 2 και 3 μπορούν να συνδυαστούν. Ερ.: Η ένταξη των κόμικς στην εκπαιδευτική διαδικασία δε θα πρέπει να υποστηριχθεί και από αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια; Θα έχουμε σχολικά βιβλία- κόμικς; Απ.:Θα ήθελα να αναφερθώ εδώ στη σειρά τεσσάρων βιβλιοπαιχνιδιών με γενικό τίτλο «Παίζω με τα κόμικς», που είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μου με εικονογράφους, εκπαιδευτικούς και παιδοψυχολόγο και συνοδεύουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παίζω με τα κόμικς στα σχολεία» που πραγματοποιείται από ειδικά εκπαιδευμένους εμψυχωτές στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με άδεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Τα βιβλία περιέχουν υποδείγματα - προτάσεις για την αξιοποίηση των κόμικς στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε κάθε βιβλίο υπάρχουν τέσσερις ενότητες: Στην πρώτη το παιδί αναζητά τους διαλόγους που ταιριάζουν στα αντίστοιχα λευκά μπαλονάκια μονοσέλιδων ή δισέλιδων κόμικς. Οι διάλογοι (σε αυτοκόλλητα) υπάρχουν τοποθετημένοι, με άλλη σειρά, σε ειδικές σελίδες στο μέσο του βιβλίου. Στη δεύτερη ενότητα το παιδί γράφει δικούς του διαλόγους στα λευκά μπαλονάκια ολιγοσέλιδων κόμικς, αφού εκμαιεύσει το μύθο «διαβάζοντας» προσεχτικά τις αλληλοδιάδοχες εικόνες. Στην τρίτη ενότητα - αντίστροφα- το παιδί ζωγραφίζει τις εικόνες στα «καρέ» μονοσέλιδων κόμικς, στα οποία είναι τυπωμένοι οι διάλογοι. Τέλος στην τέταρτη ενότητα, το παιδί χρωματίζει σελίδες κόμικς, όπου οι εικόνες σχηματίζονται μόνο με το περίγραμμά τους. [09] ΝΔ προς κυβέρνηση: Φύγετε! Όσο πιο γρήγορα γίνεται«Είναι προκλητικό να μιλούν για διγλωσσία αυτοί που υπογράφουν διακήρυξη κατά της λιτότητας και την ίδια ώρα φέρνουν μέτρα 5,5 δισ. ευρώ» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΔ, απαντώντας σε σημερινό ενημερωτικό σημείωμα του Μεγάρου Μαξίμου.Τα ψέματά τους, συνεχίζει η ΝΔ, «κοστίζουν χιλιάδες επιχειρήσεις που κλείνουν, χιλιάδες ανθρώπους που χάνουν τη δουλειά τους, εκατομμύρια ανθρώπους που ήδη ασφυκτιούν και αγωνιούν για την επερχόμενη φοροκαταιγίδα». «Φύγετε! Όσο πιο γρήγορα γίνεται» καταλήγει η ανακοίνωση. Στο ενημερωτικό σημείωμα, το Μέγαρο Μαξίμου κατηγορεί τον Κυριάκο Μητστοτάκη, με αφορμή την τελευταία του συνέντευξη στην Washington Post, ότι «διατύπωσε θέσεις τις οποίες δεν τολμά να εκφράσει ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο εσωτερικό, αλλά τις οποίες με ζήλο εφάρμοσε ως υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά». Διαβάστε επίσης: Κυρ. Μητσοτάκης σε Washington Post: Η Ελλάδα πάνω απ' όλα δικαιούται μια σοβαρή και ικανή κυβέρνηση [10] Θεσσαλονίκη: Μία νοσταλγική βόλτα στη συνοικία των Εξοχών, μέσα από σχέδια, φωτογραφίες και καρτ ποστάλ«Τι είναι όμως σήμερα η πόλη για μας; Σκέφτομαι ότι έγραψα κάτι σαν τελευταίο ποίημα αγάπης για τις πόλεις, τη στιγμή που γίνεται όλο και πιο δύσκολο να τις ζήσουμε. Η κρίση τής πολύ μεγάλης πόλης είναι η άλλη όψη της κρίσης τής φύσης...» γράφει ο Ιταλο Καλβίνο για τις «Αόρατες πόλεις» - ένα έργο για την αστική ζωή, για την πόλη ως έννοια και ως εμπειρία (γραμμένο το 1972, το αφήγημα του Καλβίνο πρωτοκυκλοφόρησε σε ελληνική μετάφραση το 1982).Μια άλλη μορφή -ένα ανάλογο «ποίημα αγάπης για τις πόλεις» στήνει με τη μεγάλη έκθεση (ουσιαστικά πρόκειται για οπτικοποίηση της διδακτορικής του διατριβής και του ομότιτλου βιβλίου του) ο Βασίλης Κολώνας («Η Θεσσαλονίκη εκτός των τειχών. Εικονογραφία της συνοικίας των Εξοχών 1885-1912 - Εκδόσεις University Studio Press, 2014, σελ. 424, τιμή 50 ευρώ) στη μεγάλη έκθεση με τίτλο «Η συνοικία των Εξοχών, 1885-1912» που φιλοξενείται από την Τρίτη, 19 Απριλίου, στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας - Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης - Βίλα Καπαντζή ? Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 108 (κτίριο με εμβληματική ιστορία στην ίδια αυτή «Συνοικία των εξοχών», την οποία καταδεικνύουν πλέον μόνο φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης). Ως «συνοικία των εξοχών» θα μπορούσε πρόχειρα να ορισθεί από τον σύγχρονο καταγραφέα η περιοχή που ξεκινά απ΄τον Λευκό Πύργο και διασχίζει τις σημερινές οδούς Βασιλέως Γεωργίου και Βασιλίσσης Ολγας έως σχεδόν τη σημερινή διασταύρωση με την κάθετη στη θάλασσα οδό 25ης Μαρτίου, στη λεγόμενη «ανατολική» (ουσιαστικά νότια) πλευρά της Θεσσαλονίκης. Η πρώτη αναφορά στις Εξοχές ως ξεχωριστή κατοικία -με το όνομα Χαμηδιέ προς τιμήν του σουλτάνου Α.Χαμήτ Β?- καταγράφεται, όπως διαβάζει κανείς, το 1885 σε ένα φορολογικό βιβλίο, το λεγόμενο Hulasa. Εκείνη την εποχή, η Θεσσαλονίκη ως σημαντική πόλη του οθωμανικού κράτους υποδέχεται τις δυτικού τύπου μεταρρυθμίσεις του Τανζιμάτ, ενώ οι μη μουσουλμάνοι υπήκοοι αποκτούν ίσα πολιτικά δικαιώματα με τους μουσουλμάνους. Η εντός των τειχών Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να «αντέξει» την αύξηση του πληθυσμού που προκαλείται από την ανάπτυξη της πόλης και οι ευκατάστατοι, κυρίως, κάτοικοί της, ντόπιοι και Ευρωπαίοι, αναζητούν νέο «χώρο». Το πολιτικό περιβάλλον ευνοεί τις αλλαγές και με πρωτοβουλία των οθωμανικών Αρχών της πόλης ξεκινά η πρώτη επέκταση στα ανατολικά. Σημείο αναφοράς των νέων πολεοδομικών παρεμβάσεων αποτελεί ο Λευκός Πύργος, στον οποίο κατέληγε η λεωφόρος Χαμηδιέ (σημερινή Εθνικής Αμύνης) και από εκεί ξεκινούσε η νέα παραθαλάσσια λεωφόρος που θα οδηγούσε στη συνοικία των Εξοχών (σημερινή Βασ. Γεωργίου-Βασ. Όλγας). Η κατεδάφιση των ΝΑ τειχών το 1890, ο σχεδιασμός υποδομών, όπως το ιππήλατο τραμ και τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, αλλά και ο εξωραϊσμός της περιοχής με δενδροφυτεύσεις, κήπους και «θρανία προς ανάπαυσιν των περιπατητών», μετατρέπουν τη συνοικία των Εξοχών από περιοχή παραθέρισης σε τόπο μόνιμης κατοικίας. Τα κριτήρια για τον τόπο εγκατάστασης ήταν κοινωνικά και οικονομικά σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε στην εντός των τειχών Θεσσαλονίκη, όπου οι συνοικίες ήταν χωρισμένες ανά κοινότητα. Στις Εξοχές η πρώτη μεγάλη αύξηση του πληθυσμού σημειώνεται μετά την πυρκαγιά του 1890. Η πληθυσμιακή σύνθεση είναι ενδεικτική: ποσοστό 49% Έλληνες, 23% Εβραίοι, 17,6% μουσουλμάνοι, 4,3% Βούλγαροι και 5,7% ξένοι υπήκοοι, σε σύνολο 25.349 κατοίκων (σύμφωνα με την απογραφή του 1913 - έναν μόλις χρόνο μετά την απελευθέρωση της πόλης και μετα την αναγκαστική εγκατάλειψή της από τους Οθωμανούς αξιωματούχους, οι οποίοι πρωτοστάτησαν στη δημιουργία της συνοικίας). Η δεύτερη μεγάλη αύξηση του πληθυσμού των Εξοχών γίνεται μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 1917. Δημόσια και ιδιωτικά κτίρια της συγκεκριμένη συνοικίας, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, σχολεία και εκπαιδευτήρια, νοσοκομεία, εκκλησίες και βιομηχανικά κτίρια, αλλά και ιδιόκτητες κατοικίες αξιωματούχων, τραπεζιτών, βιομηχάνων, ανώτερων δημοσίων υπαλλήλων και γνωστών οικογενειών της πόλης, που χάθηκαν ανεπιστρεπτί, κατεδαφίζονται τη δεκαετία του 1960, όταν και τη Θεσσαλονίκη σαρώνει η λαίλαπα της αντιπαροχής λιγότερο από έναν αιώνα μετά την ανάγερση και φιλοτέχνησή τους. Οι Εβραίοι έχουν εξαφανιστεί, πολλά κτίρια επιτάσσονται, άλλα εγκαταλείπονται... Το τραμ και ο λιθόστρωτος δρόμος ξηλώνονται ('57). Η υποβάθμιση της περιοχής βρίσκει πρόσφορο έδαφος και τα οικόπεδα δίνονται για ανοικοδόμηση. Η επιχωμάτωση της νέας παραλιακής δημιουργεί μεγάλες εκτάσεις γης και δίνει την ευθύγραμμη ανάπτυξη της παραλίας. Τα περισσότερα από όσα απομένουν, διασώζονται γιατί περιέρχονται στην κατοχή του Δημοσίου και σήμερα «συντρίβονται» ανάμεσα στις κακόγουστες και θηριώδεις πολυκατοικίες τής οδού Βασιλίσης Όλγας. Στην έκθεση παρουσιάζονται χάρτες και σχέδια, καρτ ποστάλ και άγνωστες φωτογραφίες δρόμων και κτιρίων, που δεν υπάρχουν πια, πορτρέτα της κοσμοπολίτικης κοινωνίας της Θεσσαλονίκης. Διακόσιες εξήντα πέντε (265) εικόνες επιχειρούν να αποκαταστήσουν την εικόνα της συνοικίας, που χάθηκε, και να τεκμηριώσουν την ιστορία των κτιρίων και των ενοίκων τους. Τα κενά στην ιστορία της αρχιτεκτονικής μιας πο?λης δημιουργου?ν κενα? στην ίδια την ιστορι?α της πο?λης. Στη Θεσσαλονι?κη η καταστροφη? της νεο?τερης αρχιτεκτονικη?ς ?είτε οφειλόταν σε τυχαία αίτια, είτε σε φυσιολογική γήρανση και αντικατάσταση, είτε, κυρίως, σε κατεδαφίσεις με στόχο την οικονομική εκμετάλΒλευση του ακινήτου? ει?χε ως αποτε?λεσμα την απουσι?α μαρτυριω?ν για την, αμε?σως προηγου?μενη από τη σημερινή, εικο?να της πο?λης και επομε?νως για την ιστορία της σε μια εποχη? πολιτικών και κοινωνικών μεταβολών. Έργο... «τεκμηριωμένης νοσταλγίας» η μελέτη και τώρα η έκθεση του Βασίλη Κολώνα στο ΜΙΕΤ της ...λεωφόρου των Εξοχών (πολλοί αναρωτιούνται γιατί οι «παλιοί» ορίζουν ακόμη τη λεωφόρο Γ. Παπανδρέου ως... «οδό Ανθέων» και ορισμένοι νεότεροι γνωρίζουν την περιοχή και τις αστικές επαύλεις της μόνον από παλιότερες κινηματογραφικές ταινίες εποχής για τα γυρίσματα των οποίων χρησιμοποιήθηκαν όσες είχαν απομείνει). Η έκθεση που θα εγκαινιασθεί στις 20:00 της Τρίτης, θα διαρκέσει έως και την Κυριακή, 19 Ιουνίου 2016, και θα είναι ανοιχτή για το κοινό από Τρίτη έως και Κυριακή τις ώρες 10:00-18:00 (τις μέρες των εορτών του Πάσχα, από Μ. Παρασκευή έως και Τρίτη της Διακαινησίμου, η έκθεση θα παραμείνει κλειστή) με ελεύθερη είσοδο. [11] Ιωάννινα: Παραμένουν στην Εγνατία, πρόσφυγες από το κέντρο του ΚατσικάΚλειστή και στα δύο ρεύματα είναι από το πρωί η Εγνατία Οδός, στον κόμβο για Τζουμέρκα, καθώς πρόσφυγες από το κέντρο φιλοξενίας τoυ Κατσικά, οι οποίοι πραγματοποιούν καθιστική διαμαρτυρία στο οδόστρωμα από χθες το βράδυ, μετακινήθηκαν δύο χιλιόμετρα βορειότερα.Μάλιστα, τη νύχτα μετέφεραν κουβέρτες, υπνόσακους και χαλιά από τις σκηνές στο οδόστρωμα όπου κοιμήθηκαν. Η κυκλοφορία στην Εγνατία γίνεται από παρακαμπτήριους δρόμους. Μετά το απόγευμα αναμένεται η άφιξη προσφύγων στην πρώην μαθητική εστία στο Τσεπέλοβο. [12] Καραγκούνης: «Ο Ρανιέρι πετυχαίνει με τη Λέστερ ό,τι εμείς το 2004»Με τον ανεπανάληπτο θρίαμβο της Ελλάδας στο EURO 2004 σύγκρινε ο Γιώργος Καραγκούνης τον άθλο που επιχειρεί η Λέστερ στην Premier League, μιλώντας στο ιταλικό Tele Radio Stereo 92,7.«Τρέφω μεγάλο σεβασμό για τον Ρανιέρι, είναι ένας αξιοπρεπής άνθρωπος, ένας κύριος, αξίζει αυτό που πάει να καταφέρει. Δούλεψα μαζί του όταν ήταν προπονητής στην Ελλάδα, αν κερδίσει την Premier League με την Λέστερ, τότε θα έχει καταφέρει κάτι ανάλογο όπως εμείς στο EURO 2004», είπε χαρακτηριστικά. [13] Η Lexus ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο υβριδικά οχήματαΗ υβριδική τεχνολογία αναπτύσσεται συνεχώς και αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές για να μειωθεί η κατανάλωση υγρών καυσίμων και να περιορισθεί η ρύπανση του περιβάλλοντος από την χρήση των αυτοκινήτων. Η ιαπωνική μάρκα Lexus έχει αναπτύξει την υβριδική τεχνολογία σε μεγάλο βαθμό και η γκάμα της περιλαμβάνει πολλά μοντέλα που διαθέτουν υβριδικό σύστημα κίνησης. Τα πολυτελή υβριδικά μοντέλα σημειώνουν αξιοσημείωτη εμπορική κίνηση στις χώρες όπου δραστηριοποιείται η ιαπωνική φίρμα.Πρόσφατα οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων της Lexus ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο. Η παρουσία της μάρκας στην αγορά των υβριδικών μοντέλων ξεκίνησε με το RX 400h, το παγκοσμίως πρώτο υβριδικό πολυτελές μοντέλο, που κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2005. Το αυτοκίνητο που ανέβασε τον αριθμό των υβριδικών μοντέλων Lexus σε αυτό το ορόσημο είναι ένα NX 300h. Παραδόθηκε στο Μιλάνο από τον Επικεφαλής της Lexus Europe Alain Uyttenhoven, στον αγοραστή του, Aldo Pirronello. Από τον Απρίλιο του 2005, σταδιακά, η μάρκα έχει επεκτείνει την υβριδική γκάμα της λανσάροντας το πρώτο πλήρως υβριδικό premium sedan, GS 450h (2006), ενώ ακολούθησαν τα LS 600h (2007), HS 250h (2009) και CT 200h (2011). Το ES 300h λανσαρίστηκε το 2012, κατόπιν τα IS 300h και GS 300h (2013), μεσαίο crossover NX 300h (2014) και το σπορ coupe RC 300h(2015). Σήμερα, η Lexus πουλά 10 υβριδικά μοντέλα και είναι η πολυτελής μάρκα με την εκτενέστερη υβριδική γκάμα. Η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη υβριδική αγορά σε όλο τον κόσμο για την ιαπωνική μάρκα. Το 2015, το 64% όλων των Lexus που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν υβριδικά, ποσοστό που αυξήθηκε στο 95% στη Δυτική Ευρώπη. Η Lexus είναι μακράν η μεγαλύτερη υβριδική premium μάρκα στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς πάνω από 45%, ή 77% εξαιρουμένων των plug-ins. Σπύρος Ρέκκας [14] Έσπασαν το ιστορικό ρεκόρ οι ΓουόριορςΟι Γουόριορς τα κατάφεραν και έγραψαν ιστορία. Οι πρωταθλητές νίκησαν με 125-104 τους Γκρίζλις στο Όκλαντ και έφτασαν τις 73 νίκες, ξεπερνώντας το ιστορικό ρεκόρ με 72 νίκες και 10 ήττες των Σικάγο Μπουλς της περιόδου 1995-96.Πλέον, τους απομένει να πάρουν ξανά το πρωτάθλημα, όπως είχε κάνει και η μεγάλη ομάδα του Μάικλ Τζόρνταν, του Σκότι Πίπεν και του Ντένις Ρόντμαν. Ο Στεφ Κάρι τελείωσε το ματς με 46 πόντους και γνώρισε την αποθέωση. [15] Αποθέωση και 60 πόντοι στο «αντίο» ενός θρύλουΣτο Λος Αντζελες, ο Κόμπε Μπράιαντ είπε το «αντίο» με το δικό του τρόπο, πετυχαίνοντας 60 πόντους! Οι Λέικερς επικράτησαν των Τζαζ 101-96 και ο Αμερικανός σούπερ σταρ, στο τελευταίο παιχνίδι της ένδοξης καριέρας του στα 38 του έτη, έπαιξε σαν να ξεκινούσε τώρα την καριέρα του!Σε 42:09 λεπτά συμμετοχής είχε 60 πόντους(!) με 10/12 βολές, 16/29 δίποντα και 6/21 τρίποντα, 4 ριμπάουντ, 4 ασίστ, 1 κλέψιμο, 1 τάπα και 2 λάθη, ενώ ήταν αυτός που οδήγησε στην ανατροπή του -10 στην τέταρτη περίοδο, όταν και έβαλε 23 πόντους! Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |