Compact version |
|
Thursday, 21 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 15-08-30Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Σε ντιμπέιτ καλεί τον Αλ. Τσίπρα ο Β. ΜεϊμαράκηςΣε "τηλεοπτική μονομαχία" καλεί τον Αλέξη Τσίπρα ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης. Σε τηλεοπτική του ομιλία, ο πρόεδρος της ΝΔ επεσήμανε την ανάγκη να υπάρξει ένας ανοιχτό διάλογος με καθαρές κουβέντες και να αποφευχθεί «κάθε προσπάθεια πόλωσης και διχασμού, κάθε προσπάθεια παραπληροφόρησης και εξαπάτησης των Ελλήνων». Όπως τόνισε, «χρειάζεται ανοιχτός διάλογος και καθαρές κουβέντες» για αυτό και ζήτησε να υπάρξουν δύο τουλάχιστον ντιμπέιτ, ένα με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς και ένα δεύτερο με τον κ. Τσίπρα.Μάλιστα ο κ. Μεϊμαράκης ξεκαθάρισε πως δέχεται προκαταβολικά όποιους όρους και όποιες προϋποθέσεις θέσει ο κ. Τσίπρας φτάνει να γίνει αυτός ο διάλογος καθώς, όπως επεσήμανε, «οι πολίτες πρέπει να έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να κρίνουν και να συγκρίνουν». Ο κ. Μεϊμαράκης τόνισε πως «η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι» καθώς το επόμενο διάστημα «θα κριθεί αν η Πατρίδα μας θα διασφαλίσει οριστικά την ευρωπαϊκή της προοπτική και ένα καλύτερο μέλλον ή αν θα οδηγηθεί στην αστάθεια και την αβεβαιότητα». Μάλιστα έθεσε τρείς άξονες στους οποίους θα στηριχθεί αυτό το νέο ξεκίνημα, τη διασφάλιση κλίματος Πολιτικής Σταθερότητας για τα επόμενα κρίσιμα χρόνια, την ανάγκη να υπάρξουν συναινέσεις και συνεργασίες όλων των υγιών πολιτικών δυνάμεων της χώρα και τέλος στην ανάγκη να εφαρμοστεί ένα «Νέο Εθνικό Προγράμματα μεγάλων αλλαγών, πέρα και πάνω από το Μνημόνιο, για να επιστρέψει η Πατρίδα μας στο δρόμο της Ανάπτυξης και Κοινωνικής Συνοχής». Ο Πρόεδρος της ΝΔ έκανε λόγο για μια μεγάλη Εθνική Προσπάθεια με επιστράτευση κάθε ικανού και άξιου, με σκληρή και συλλογική δουλειά από όλους τους Έλληνες καθώς όπως τόνισε κανένας δεν περισσεύει. «Μόνος του ο καθένας δεν μπορεί να πετύχει πολλά. Όλοι μαζί, όμως, μπορούμε να πετύχουμε τα πάντα. Οι καιροί είναι δύσκολοι. Απαιτούν συναινέσεις, συνεννοήσεις, μετριοπάθεια, έντιμες συνεργασίες. Απαιτούν απαντήσεις σε ένα και μόνο ερώτημα: Τι παραπάνω μπορούμε να κάνουμε για την Ελλάδα; Τι καλύτερο μπορούμε να πετύχουμε για τους Έλληνες;» δήλωσε ο κ. Μεϊμαράκης καλώντας τους πολίτες να στηρίξουν τη ΝΔ. «Είμαι εδώ γιατί, πέρα και πάνω απ? την πολιτική, βάζω τη χώρα μου, την Πατρίδα μου, την Ελλάδα. Είμαι εδώ για να αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις για να ξεκινήσουμε μαζί, να προχωρήσουμε μπροστά, με σχέσεις, όμως, ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης. Απευθύνομαι σε όλες τις Ελληνίδες και σε όλους τους Έλληνες. Ελάτε μαζί μας. Όλοι μαζί να γίνουμε η δύναμη που θα μετατρέψει τα σημερινά αδιέξοδα σε μεγάλες ευκαιρίες. Το χρωστάμε αυτό σε όλους τους Έλληνες. Πάνω απ? όλα το χρωστάμε στις νέες και στους νέους μας. Γι? αυτό ξεκινάμε μια νέα πορεία. Για την Ελλάδα της Ευρώπης. Για την Ελλάδα της δημιουργίας, την Ελλάδα της ανάπτυξης, την Ελλάδα της δικαιοσύνης και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Όλοι μαζί μπορούμε να πάμε την Ελλάδα μπροστά» τόνισε ο κ. Μεϊμαράκης. [02] «Απαιτείται εθνική συνεννόηση και λογική»Την ανάγκη εθνικής συνεννόησης και λογικής στην κρίσιμη περίοδο που διανύει η χώρα για τη λύση των προβλημάτων, επισημαίνει σε συνέντευξή του στο Πρώτο Θέμα ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης και εκφράζει την πεποίθηση ότι η ΝΔ θα είναι πρώτο κόμμα στις επικείμενες εκλογές.Ο κ. Μεϊμαράκης δεν αποκλείει το ενδεχόμενο μετεκλογικής συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας πως «από τη στιγμή που θα είμαστε πρώτη δύναμη μπορεί να υπάρξει μια ευρύτατη συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων του ευρωπαϊκού μετώπου για μια κυβέρνηση τετραετίας, σε ένα εθνικό σχέδιο οικονομικής και κοινωνικής ανάταξης». Επίσης, ο αρχηγός της Ν.Δ ασκεί κριτική στον Αλέξη Τσίπρα, κατηγορώντας τον πως «για προσωπικό καπρίτσιο ή επειδή θέλει να δραπετεύσει, οδηγεί τη χώρα χωρίς καμία επιχειρηματολογία σε έναν καταστροφικό δρόμο», και επαναλαμβάνει ότι οι εκλογές μπορούν να έχουν κόστος για τη χώρα, όχι για τη ΝΔ. Σε ερώτηση αν αλλάξουν οι λίστες του κόμματος ή η ΝΔ θα πάει με τους ίδιους υποψηφίους στην κάλπη, ξεκαθαρίζει πως δεν θα αλλάξει μόνος αυτό που αποφάσισαν οι πολίτες πριν από μερικούς μήνες με τον σταυρό προτίμησης. Τέλος, τονίζει την ανάγκη η χώρα να έχει εθνικό σχέδιο, έναν οδικό χάρτη για να μπορέσει να εξέλθει από την κρίση και να προχωρήσει αναπτυξιακά. [03] Μια αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους αρκεί για να γίνει βιώσιμο, σύμφωνα με τη Kριστίν ΛαγκάρντΜια μορφή αναδιάρθρωσης του χρέους, μάλλον, παρά μια καθαρή διαγραφή θα μπορούσε να επιτρέψει στην Ελλάδα να διαχειριστεί το «μη βιώσιμο» χρέος της, δήλωσε η επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου σε ελβετική εφημερίδα.Το ΔΝΤ δεν έχει καταστήσει ακόμη σαφές αν θα συμμετάσχει στο τρίτο διεθνές πρόγραμμα βοήθειας της Ελλάδας, ύψους 86 δισεκ. ευρώ, που υπογράφτηκε στις αρχές Αυγούστου, αφού έχει ταχθεί υπέρ μιας μερικής διαγραφής ενός χρέους το οποίο θεωρεί μη βιώσιμο στην παρούσα μορφή του. Οι πιστωτές της Ελλάδας στην ευρωζώνη, ιδίως η Γερμανία, έχουν αποκλείσει μια διαγραφή του χρέους αλλά είναι πρόθυμες να συζητήσουν άλλες μορφές αναδιάρθρωσης όπως η επιμήκυνση των ωριμάνσεων. Όταν ρωτήθηκε για τις διαφορές αυτές, η διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάνρντ δήλωσε στη σαββατιάτικη έκδοση της Le Temps: «Η συζήτηση για διαγραφή του χρέους δεν ήταν ποτέ ανοικτή, δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητο να την ανοίξουμε αν τα πράγματα πάνε καλά...». «Μιλάμε για επιμήκυνση ωριμάνσεων, μείωση επιτοκίων, εξαιρέσεις για μια ορισμένη χρονική περίοδο. Δεν μιλάμε για διαγραφή χρέους». Στη συνέντευξη δεν γίνεται καμία αναφορά στο κατά πόσον το ΔΝΤ θα συμμετάσχει στο νέο πρόγραμμα, κάτι για το οποίο η Λαγκάρντ έχει πει στο παρελθόν ότι θα αποφασιστεί μέχρι τον Οκτώβριο [00]Με το «Interruption» του Ζώη η Ελλάδα στο 72ο Φεστιβάλ ΒενετίαςΜε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη «Interruption» εκπροσωπείται η Ελλάδα στο 72ο Φεστιβάλ Βενετίας που θα διεξαχθεί στο Λίντο από τις 2 έως τις 12 Σεπτεμβρίου.Το «Interruption» εμπνέεται από ένα αληθινό γεγονός που συνέβη το 2002 σε κεντρικό θέατρο της Μόσχας, όπου εισέβαλαν πενήντα οπλισμένοι Τσετσένοι κρατώντας ομήρους κοινό και ηθοποιούς. Στην ταινία - συμπαραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας και Κροατίας, πρωταγωνιστεί ο Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, πλαισιωμένος από μια μεγάλη ομάδα ηθοποιών κι ανάμεσα τους οι Μαρία Καλλιμάνη, Αλεξία Καλτσίκη, Χρήστος Στέργιογλου, Σοφία Κόκκαλη κ.ά. Η αυλαία του Φεστιβάλ θα ανοίξει με την ταινία «Everest» του Ισλανδού Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ, στην οποία πρωταγωνιστούν οι Κίρα Νάιτλι, Τζέικ Τζίλενχαλ και Ρόμπιν Ράιτ. Η αφίσα της βενετσιάνικης Μόστρα, είναι φέτος αφιερωμένη στο πρόσωπο της Ναστάζια Κίνσκι σε πρώτο πλάνο από ένα καρέ του «Παρίσι, Τέξας» του Βιμ Βέντερς και φόντο την αειθαλή εικόνα του μικρού Ζαν-Πιερ Λεό από τα «400 Χτυπήματα» του Φρανσουά Τριφό. Σχεδιασμένη δια χειρός του Ιταλού καρτουνίστα, γραφίστα, σκηνοθέτη Σιμόν Μάσι. [04] Πανσέληνος με ρυθμούς τάνγκο στο Μουσείο της ΑκρόποληςΠλήθος κόσμου πλημμύρισε χτες το βράδυ τον προαύλιο χώρο του Μουσείου Ακρόπολης, που μετατράπηκε σε μια μεγάλη πίστα για τους χορευτές και τους λάτρεις της μουσικής και του χορού της Αργεντινής.Τη μουσικοχορευτική εκδήλωση, που άνοιξαν οι διοργανωτές του Acropolis Tango, συνόδευσαν μοναδικά ο συνθέτης Μάριος Στρόφαλης (πιάνο) και οι μουσικοί Βαγγέλης Βεργώτης (ακορντεόν), Ρία Αναστασίου (βιολοντσέλο), Βασίλης Ραψανιώτης (βιολί), Εύη Μάζη (τραγούδι και φλάουτο), Κώστας Βλαχόπουλος (φυσαρμόνικα), καθώς και η τραγουδίστρια από την Αργεντινή, Natalia Soledad Petsalis. Η εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Αργεντινής, σε συνεργασία με το Μουσείο Ακρόπολης, είχε ελεύθερη είσοδο. Ελεύθερη ήταν από τις 8 το βράδυκαι η είσοδος στο Μουσείο, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους επισκέπτες του να περιηγηθούν τους χώρους της μόνιμης συλλογής,αλλά και την περιοδική έκθεση «Σαμοθράκη. Τα Μυστήρια των Μεγάλων Θεών». [05] Όταν η λογοτεχνία συναντά τον κινηματογράφοΔύο ταινίες προερχόμενες από τη λογοτεχνία προβάλονται αυτές τις μέρες στις ελληνικές αίθουσες: η «Γαλλική Σουίτα» (2014) του Σαούλ Ντιμπ, βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ της Ιρέν Νεμιρόβσκι (ένας απαγορευμένος έρωτας στα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου), και το σπάνιας ομορφιάς επικό «Ραν» (1985) του Ακίρα Κουροσάβα, μια διασκευή του «Βασιλιά Λιρ» του Σαίξπηρ.Πολλά έχουν ειπωθεί για τη σχέση λογοτεχνίας και κινηματογράφου, αλλά το διαχρονικό ερώτημα δεν έχει ακόμη απαντηθεί: μπορεί ένα σημαντικό μυθιστόρημα, κατοχυρωμένο στη συνείδηση των αναγνωστών και των κριτικών (της εποχής του ή και νεώτερων εποχών), να γίνει μια εξίσου καλή κινηματογραφική ταινία ή μήπως η μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη συνεπάγεται μοιραίως και τη λογοτεχνική του απαξίωση; Οι απαντήσεις που έχουν δοθεί ποικίλλουν, αξίζει, όμως, τον κόπο να θυμηθούμε κάποιες ενδεικτικές περιπτώσεις (κατά τα άλλα ο κατάλογος είναι ανεξάντλητος) όπου ο κινηματογράφος όχι μόνο δεν πρόδωσε τη λογοτεχνία, αλλά, αντίθετα, τη βοήθησε να περάσει σε ένα κοινό το οποίο υπό διαφορετικές συνθήκες δεν θα μπορούσε ποτέ να συναντηθεί μαζί της. Πρώτο δείγμα, τα «Ανεμοδαρμένα ύψη» (1939) του Γουίλιαμ Γουάιλερ, από το ομώνυμο μυθιστόρημα της Έμιλι Μπροντέ, όπου μια παθιασμένη ερωτική σχέση θα οδηγήσει στην ολοκληρωτική καταστροφή, με τη σχέση ανάμεσα στους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες να αποκτά κάθε τόσο και μεγαλύτερη ένταση. Σε τρομακτική ένταση θα ζήσουν οι πρωταγωνιστές και στην «Ψυχώ» (1960) του Αλφρεντ Χίτσκοκ (από το βιβλίο του Ρόμπερτ Μπλοχ), ενώ σε διαφορετικό μήκος κύματος θα κινηθεί η «Οδύσσεια του διαστήματος» (1968) του Στάνλεϊ Κιούμπρικ (από το βιβλίο του Αρθουρ Κλαρκ), όπου η περιπλάνηση στο σύμπαν θα ταυτιστεί με την περιπλάνηση στο σκοτεινό τοπίο της ατομικής ψυχής. Η λογοτεχνία, όμως, είναι κοντά στο θέατρο και από αυτή την άποψη δεν γίνεται να ξεχάσουμε τα «Μηχανικά πιάνα» (1977) του Νικίτα Μιχάλκοφ, που βασισμένα στο θεατρικό έργο του Αντον Τσέχοφ «Πλατόνοφ» θα απεικονίσουν τη διαφθορά της ρωσικής αστικής τάξης στο τέλος του 19ου αιώνα. Και από τη Ρωσία στην Αμερική: την τελευταία ημέρα της ζωής του βρετανού προξένου (ενός τραγικού μέθυσου) στο Μεξικό της δεκαετίας του 1940 θα ξετυλίξει στην ταινία του «Κάτω από το ηφαίστειο» (1984), από το βιβλίο του Μάλκομ Λόουρι, ο Τζον Χιούστον. Τέλος, ένα σύγχρονο γουέστερν, που αναφέρεται στη βία, στον χρόνο και στον θάνατο, είναι η ταινία των αδελφών Κοέν «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» (2007), από το μυθιστόρημα του Κόρμακ Μακάρθι. Από τις ελληνικές ταινίες που βασίστηκαν σε μυθιστορήματα δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε την «Καγκελόπορτα» (1978) του Δημήτρη Μακρή, από το βιβλίο του Αντρέα Φραγκιά, όπου ένα συγκλονιστικό χρονικό του εγκλεισμού των εξορίστων της Μακρονήσου, και την πρόσφατη «Μικρά Αγγλία» (2013) του Παντελή Βούλγαρη, από το μυθιστόρημα της Ιωάννας Καρυστιάνη, όπου η αφήγηση θα κάνει λόγο για τη δύσκολη καθημερινότητα των γυναικών, αλλά και των ναυτικών οικογενειών της Ανδρου. Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |