|
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 12-02-11
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Η Αντζελίνα Τζολί "πρωταγωνιστεί" στην Μπερλινάλε
[01] Η Αντζελίνα Τζολί "πρωταγωνιστεί" στην Μπερλινάλε
Η παρουσία της Αντζελίνα Ζολί στο 62ο φεστιβάλ επεσκίασε τις άλλες
εκδηλώσεις της φετινής Μπερλινάλε. Αφορμή της παρουσίας της διάσημης σταρ
στη γερμανική πρωτεύουσα ήταν η προβολή, εκτός συναγωνισμού, της ταινίας
"Στη χώρα του αίματος και του μελιού", το σκηνοθετικό ντεμπούτο της
Ζολί, που η σταρ έγραψε και γύρισε στο Κόσσοβο. Η ταινία εκτυλίσσεται
στο Σαράγεβο στη δεκατίσ του '90, στη διάρκεια του πολέμου της Βοσνίας
και εστιάζεται στη σχέση ανάμεσα σε έναν Σέρβο στρατιώτη και μια Βόσνια
γυναίκα , σχέση που αρχίζει λίγο πριν τον πόλεμο.
Από πλευράς προβολών, η καλύτερη ταινία της μέρας ήταν "Ο Καίσαρας
πρέπει να πεθάνει" των αδερφών Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι που είδαμε στο
διαγωνιστικό τμήμα της Μπερλινάλε. Πρόκειται για μια ξεχωριστή ματιά,
από τους σκηνοθέτες του "Αλονζανφάν", πάνω σε μια εκπληκτική θεατρική
παράασταση του "Ιουλίου Καίσαρα" που ανέβασαν τρόφιμοι μιας ιταλικής
φυλακής υψίστης ασφαλείας. Τα θέματα της τραγωδίας του Σέξπιρ - η φιλία,
η προδοσία, το παιχνίδι της εξουσίας, η ελευθερία - οχι μόνο προσέλκυσαν
τους φυλκισμένους, γιατί είναι θέματα που έχουν σχέση με την καθημερινή
ζωή τους αλλά και τους βοήθησαν ν' αντλήσουν για τις ερμηνείες τους από
δικές τους εμπειρίες. Με τη βοήθεια του θεατρικού σκηνοθέτη Φάμπιο Καβάλι,
που ανεβάζει συχνά έργα στη φυλακή, και ο οποίος επέλεξε τους ηθοποιούς
ανάμεσα από δολοφόνους, μαφιόζους και διακινητές ναρκωτικών, οι Ταβιάνι
χρησιμοποίησαν όλους τους διαθέσιμους χώρους της φυλακής (τα κελιά, τους
διαδρόμους, την αυλή και τελικά το ειδικό θέατρο που φτιάχτηκε εκεί)
για να στήσουν το εκπληκτικό αυτό, πολύ σύντομο πρέπει να πω (διαρκεί
μόλις 72 λεπτά), θέαμα. Ένα θέαμα γυρισμένο στο μεγαλύτερο μέρος του σε
μαυρόασπρο φιλμ, με τον καθένα από τους ερασιτέχνες αυτούς ηθοποιούς,
να μιλά στη δική του διάλεκτο και οι οποίοι τελικά όχι μόνο κατάλαβαν
τον Σέξπιρ αλλά και τον χρησιμοποίησαν για να αντιμετωπίσουν τους
δικούς τους δαίμονες. Μια εμπειρία μοναδική, που, για τους ίδιους τους
ηθοποιούς-φυλακισμένους, περιγράφεται καλύτερα στα τελευταία λόγια του
τρόφιμου που ερμηνεύει τον Κάσιο και ο οποίος, όταν επιστρέφει στο κελί
του, λέει: "Από τότε που γνώρισα την τέχνη, το κελί αυτό έχει μετατραπεί
σε φυλακή"!
|