Visit the Foundation for Hellenic Studies (FHS) Homepage Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Wednesday, 18 December 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Greek Government Press Briefing, 98-10-13

Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Hellenic Ministry of Press & Mass Media <http://www.minpress.gr/>

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Αθήνα, 13 Οκτωβρίου 1998

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝ ΞΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Γεια σας. Πριν μπούμε στη γνωστή διαδικασία των ερωτήσεών σας, επιτρέψτε μου να κάνω ένα σχόλιο που αφορά στη στάση που επιδεικνύει, τις ημέρες αυτές, το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, η Νέα Δημοκρατία. Το βράδυ των εκλογών, αλλά και στη συνέχεια, πολλά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας έχουν αναφερθεί σε "ράπισμα" προς την Κυβέρνηση, σε "χαστούκι" προς την Κυβέρνηση, σε "σκαμπίλι" προς την Κυβέρνηση. Φαντάζομαι δεν έχουν εφεύρει ακόμα άλλο προσδιορισμό των "χτυπημάτων". Ταυτόχρονα, οι υποψήφιοι νομάρχες και δήμαρχοι που υποστηρίζει η Ν. Δ., εμφανίζονται ως πλήρως ακομμάτιστοι και καλούν το λαό κάθε περιοχής να τους ψηφίσει, επειδή ενδιαφέρονται -υποτίθεται- για το συμφέρον της πόλης τους. Εδώ, λοιπόν, νομίζω ότι μπορεί να σημειώσει κανείς μια βαθύτατη υποκρισία της Ν. Δ. που σχετίζεται με το νόημα της ψήφου των πολιτών σ` αυτές τις εκλογές, και στον πρώτο και στο δεύτερο γύρο. Οι μεν υποψήφιοί της καλούν τους πολίτες να στηρίξουν υπερκομματικά, υποτίθεται, ψηφοδέλτια, η δε ηγεσία της επιχειρεί το μήνυμα αυτής της ψήφου να το μετατρέψει, όπως εκείνη λέει, σε "σκαμπίλια, χαστούκια και ραπίσματα".

Πιστεύουμε ότι η Ν. Δ. προσπαθεί να στρεβλώσει το νόημα αυτών των εκλογών και επιχειρεί να δημιουργήσει ένα κλίμα αμφισβήτησης της πολιτικής της Κυβέρνησης, αλλά και της σταθερής μέχρι σήμερα πορείας της χώρας. Εμείς έχουμε επισημάνει ότι στις εκλογές αυτές κρίνονται νομάρχες, δήμαρχοι, προγράμματα, στόχοι και επιδιώξεις που αφορούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το πολιτικό μήνυμα που ασφαλώς υπάρχει, δεν σχετίζεται με τη συνολική κριτική και εκτίμηση της πορείας της Κυβέρνησης που, όπως πολλές φορές έχουμε πει, θα γίνει, όταν τελειώσει η τετραετία το 2000. Πιστεύουμε ότι οι πολίτες δεν θα παρασυρθούν και δεν θα ξεγελαστούν από την υποκριτική στάση της ηγεσίας της Ν. Δ., η οποία είναι βέβαιο, ότι επιχειρεί σήμερα να εμφανιστεί ως "αγαθό πρόβατο" ενώπιον των πολιτών. Είναι πιθανόν, όμως, πίσω από το "αγαθό πρόβατο" να ελλοχεύει πάντα ο "κακός λύκος". Ακούω τις ερωτήσεις σας.

ΚΙΑΟΣ: Μια διευκρίνιση: Αναφέρεστε μόνο σε στελέχη της ή και στον αρχηγό της Ν. Δ. ;

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ο αρχηγός της Ν. Δ. το βράδυ των εκλογών είπε ότι υπήρξε ένα ισχυρό ράπισμα προς την Κυβέρνηση. Και μάλιστα κάλεσε τους πολίτες, τη δεύτερη Κυριακή, να δώσουν ένα ακόμα ισχυρότερο ράπισμα, κατ` αυτόν.

ΚΙΑΟΣ: Δηλαδή, ο "κακός λύκος" είναι ο κ. Καραμανλής, πρακτικά;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ: Γέλια.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Εγώ μίλησα για την πολιτική υποκρισία της Ν. Δ., η οποία σήμερα εμφανίζεται -υποτίθεται- ως ουδέτερη, υπερκομματική και αυτοδιοικητική σε ό, τι αφορά το πρόσωπο που εμφανίζουν οι υποψήφιοι νομάρχες και δήμαρχοι, ενώ επώνυμα στελέχη της -του αρχηγού της μη εξαιρουμένου- καλούν τους πολίτες να δώσουν μηνύματα, ραπίσματα, χαστούκια και σκαμπίλια.

ΜΙΧΑΗΛ: Καταρχήν, είπατε, ότι την φράση "επιχειρεί η ηγεσία της Ν. Δ. να δημιουργήσει ένα κλίμα αμφισβήτησης της πολιτικής της Κυβέρνησης". Αυτό γιατί να είναι αρνητικό; Κόμμα αντιπολίτευσης είναι και θα σας αμφισβητήσει γι` αυτό που κάνετε.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Εχει κάθε δικαίωμα η Ν. Δ. να αμφισβητεί την Κυβέρνηση και να κάνει την κριτική της και να έχει όποια γνώμη θέλει για την Κυβέρνηση. Δικαίωμά της είναι. Αυτό που είπα εγώ είναι το εξής: Οτι, με αφορμή την ψήφο και επί νομαρχών και δημάρχων -υποτίθεται ακομμάτιστων ή υπερκομματικών- αυτή την ψήφο επιχειρεί να εμφανίσει ως αμφισβήτηση της πορείας της χώρας μέχρι σήμερα. Ενώ στις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές οι πολίτες καλούνται να ψηφίσουν υποψήφιους νομάρχες, δημάρχους, δημοτικά, νομαρχιακά προγράμματα και έργο για όσους υποψήφιους ήταν και μέχρι σήμερα εν ενεργεία.

ΜΙΧΑΗΛ: Συγγνώμη, κύριε Εκπρόσωπε, για να μπορέσω να καταλάβω. Καταρχήν, δεν έχει κάθε πολιτικός σχηματισμός σ` αυτή τη χώρα το δικαίωμα της επιλογής του τρόπου αμφισβήτησης ή κριτικής απέναντι σε κάποιον άλλον; Διάλεξε η Ν. Δ., λοιπόν, την ψήφο αυτήν της περασμένης Κυριακής. Το μεμπτό δεν μπορώ να κατανοήσω πού βρίσκεται. Εκτός κι αν εσείς δεν αμφισβητείτε αυτό το δικαίωμα της Ν. Δ., αλλά αμφισβητείτε τον τρόπο με τον οποίο το κάνει.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Η Ν. Δ. έχει δικαίωμα να κάνει ό, τι εκείνη πιστεύει ότι πρέπει να κάνει. Και όλοι κρινόμαστε από τα έργα μας. Εγώ, απάντησα σήμερα και έθεσα τη δική μας στάση γύρω από αυτές τις εκλογές. Είναι εκλογές για την Αυτοδιοίκηση. Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι αυτή που έχει προχωρήσει στις τομές για την Αυτοδιοίκηση και έχει διασφαλίσει το ρόλο της Αυτοδιοίκησης μέχρι σήμερα και ασφαλώς θα είναι και αύριο πολύ μεγαλύτερος και πολύ σοβαρότερος. Και βεβαίως, οι πολίτες έχουν κάθε λόγο να στραφούν θετικά σε εκείνους που είναι υπέρ της Αυτοδιοίκησης και δεν προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την Αυτοδιοίκηση για άλλους σκοπούς.

ΜΙΧΑΗΛ: Είπατε ότι η ηγεσία της Ν. Δ. δείχνει ένα πρόσωπο "αγαθού προβάτου" που πιθανόν πίσω του να κρύβεται ένας "κακός λύκος". Ο κ. Αβραμόπουλος για παράδειγμα;

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ο κ. Αβραμόπουλος ανήκει στην ηγεσία της Ν. Δ. ;

ΜΙΧΑΗΛ: Ο ίδιος δηλώνει ότι είναι στο ίδιο κόμμα.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ο κ. Αβραμόπουλος δεν ανήκει στην ηγεσία της Ν. Δ. και μάλιστα έχει καταθέσει και την κομματική του ταυτότητα. Αρα, δεν αναφέρομαι στον κ. Αβραμόπουλο, για να γίνω πιο σαφής.

ΜΙΧΑΗΛ: Και ο "κακός λύκος", ποιός είναι;

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Απάντησα. Εκανε και ο κ. Κιάος την ίδια ερώτηση και απάντησα.

ΣΟΥΓΛΕΡΗΣ: Δύο ημέρες μετά την πρώτη Κυριακή των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών, μπορεί να μας πει η Κυβέρνηση ποιες είναι οι αιτίες της εκλογικής ήττας της.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Κατ' αρχήν, όπως είπαμε και χθες, αναλυτικά, εδώ -και όπως επίσημα έχει δηλώσει και ο Γραμματέας του Κόμματος κ. Σκανδαλίδης στη συνέντευξη που παραχώρησε χθες και παρακολούθησαν συνάδελφοί σας- δεν υπήρχε ήττα για την Κυβέρνηση, για το ΠΑΣΟΚ, γιατί δεν κρίνεται η Κυβέρνηση. Και για να το πω ακόμα ακριβέστερα, δεν υπήρχε ήττα για τους υποψήφιους τους οποίους υποστήριζε το ΠΑΣΟΚ. Εχουμε, όπως είπαμε και πριν, πολλαπλά μηνύματα από αυτές τις εκλογές, τα οποία χρήζουν ιδιαίτερης ανάλυσης και ιδιαίτερων προσεγγίσεων. Αυτά, όπως είπαμε και χθες, με ηρεμία και νηφαλιότητα θα εκτιμηθούν. Βεβαίως, εμείς σπεύσαμε να δηλώσουμε ότι όπως κάθε εκλογική διαδικασία έτσι και αυτή η εκλογική διαδικασία, εμπεριέχει και πολιτικά μηνύματα τα οποία θα αναλύσουμε. Αλλά, όπως είπαμε και χθες, και μπορώ να επαναλάβω και να αναφέρω και άλλα παραδείγματα σήμερα, έχουμε διαφορετικές περιπτώσεις όπου οι υποψήφιοι που στηρίζονται από όλα τα κόμματα έχουν μεγάλη απόσταση, θετική ή αρνητική, από το αντίστοιχο ποσοστό των κομμάτων στις τελευταίες εθνικές εκλογές ή από το αντίστοιχο ποσοστό των υποστηριχθέντων από τα ίδια κόμματα υποψηφίων νομαρχών και δημάρχων στις εκλογές του '94. Και σας ανέφερα χθες ορισμένα παραδείγματα, όπως π. χ. η Κοζάνη ή και άλλες περιοχές. Επειδή λοιπόν κάποιοι, προσπαθώντας να ερμηνεύσουν ποιο είναι αυτό το μήνυμα, κατασκευάζουν διάφορα σενάρια και ο καθένας καταθέτει την άποψή του -θεμιτό βεβαίως- θα πρέπει κανείς να προσεγγίσει με ιδιαίτερη προσοχή αυτό το μήνυμα, λαμβάνοντας υπόψη για παράδειγμα, ότι έχουμε περιοχές από αυτές που χαρακτηρίζονται λαϊκές συνοικίες της Αθήνας, όπου οι υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ υπερψηφίστηκαν και μάλιστα με πάρα πολύ μεγάλα ποσοστά. Σας ανέφερα χθες τη Νίκαια, σας ανέφερα το Νομάρχη της Δυτικής Αθήνας, μπορούμε να πούμε για το δήμαρχο των Λιοσίων, ο οποίος πήρε ποσοστό 75%. Εκεί, γιατί δεν καταδικάστηκε η πολιτική της κυβέρνησης; Τι μπορεί να πει η Ν. Δ. όταν έχασε για παράδειγμα τη Νομαρχία και το Δήμο της Κοζάνης; Εκεί καταδικάστηκε η πολιτική της Ν. Δ. ; Τι μπορεί να πει η Ν. Δ., όταν ο κ. Παπαγεωργόπουλος πήρε 10 μονάδες κάτω από το ποσοστό που είχε συγκεντρώσει ο κ. Κοσμόπουλος στη Θεσσαλονίκη στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές; Καταδικάστηκε εκεί η πολιτική της Ν. Δ. ; Το ίδιο ισχύει και για το Συνασπισμό και το Κ. Κ. Ε. Μπορούμε να πούμε άπειρα τέτοια παραδείγματα. Θέλω να πω, λοιπόν, ότι οι νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές είχαν έντονο το προσωπικό στοιχείο. Και ασφαλώς μέσα στις ψήφους των πολιτών εμπεριεχόταν η επιδοκιμασία ή η αποδοκιμασία των υποψηφίων νομαρχών ή δημάρχων.

ΣΟΥΓΛΕΡΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, μήπως αυτή η απάντησή σας σε πολιτικό επίπεδο είναι μια ανώριμη εκτίμηση για την Κυβέρνηση;

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Η Κυβέρνηση δεν κάνει ποτέ ανώριμες εκτιμήσεις.

ΣΟΥΓΛΕΡΗΣ: Εκτιμώ ότι την Κυριακή είδαν άλλα τα μάτια μας, άλλα ακούσαμε.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Καλά, εσείς μπορεί να εκτιμάτε ό, τι θέλετε, δικαίωμά σας. Εμείς πρέπει να εκτιμούμε αυτό που βλέπουμε. Εχουμε τα αποτελέσματα μπροστά μας και σας καλώ να ξαναμελετήσετε τους χάρτες των αποτελεσμάτων για να διαπιστώσετε ότι αυτά που λέμε εμείς είναι σωστά.

ΑΡΓΥΡΟΣ: Φαίνεται ότι ο κ. Τσοχατζόπουλος δεν συμφωνεί με τις δικές σας εκτιμήσεις. Εκείνος μίλησε για πτώση του ΠΑΣΟΚ και για άνοδο της Ν. Δ.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Επειδή ξέρω ακριβώς τι είπε ο κ. Τσοχατζόπουλος, σας διαβεβαιώ ότι και εκείνος συμφωνεί μαζί μου και εγώ μαζί του.

ΚΙΑΟΣ: Και στην εκτίμηση ότι πλησιάζουν τα δύο κόμματα;

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δεν καταλαβαίνω την ερώτησή σας. Τι σημαίνει "πλησιάζουν";

ΜΟΥΡΤΗΣ: Οι συνάδελφοι εννοούν ότι τα δύο κόμματα, -της Ν. Δ. που έχει μια κάποια άνοδο και του ΠΑΣΟΚ που παρουσιάζει μια κάποια υποχώρηση- πλησιάζουν σε ό, τι αφορά την εκπροσώπησή τους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Συμφωνείτε σ' αυτό;

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δεν θα μπούμε τώρα σε λεπτομερή ανάλυση, συμφωνώ ή διαφωνώ με τις συγκεκριμένες παραγράφους των δηλώσεων των στελεχών του ΠΑΣΟΚ. Αυτό που μπορώ να πω εγώ -και επαναλαμβάνω- είναι ότι αυτά που είπε ο κ. Τσοχατζόπουλος είναι σωστά. Συμφωνεί με αυτά που λέω εγώ και εγώ συμφωνώ με αυτά που είπε εκείνος.

ΣΟΥΓΛΕΡΗΣ: Στην άλλη εκτίμηση του κ. Τζουμάκα, ότι "κυβερνητικό κόμμα είμαστε και χάσαμε. Τι περιμένατε δηλαδή; Να κερδίσουμε με όλους τους άλλους απέναντί μας και με τόσα εσωτερικά προβλήματα που έχουμε", θα ήθελα το σχόλιό σας.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δεν έχω αυτή τη δήλωση μπροστά μου.

ΣΟΥΓΛΕΡΗΣ: Την έκανε σε ραδιοφωνικό σταθμό.

ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δεν την έχω μπροστά μου, λυπάμαι. Δεν μπορώ να σχολιάσω δήλωση που δεν την έχω μπροστά μου.

Σας ευχαριστώ.


Greek Government Press Briefings in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
Back to Top
Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
All Rights Reserved.

HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
kyber2html v1.05c run on Wednesday, 14 October 1998 - 14:02:40 UTC