Compact version |
|
Thursday, 21 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-10-11Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] O Ματίας Χόφμαν από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο στο ΑΠΕ-ΜΠΕΠερισσότερες γερμανικές επιχειρήσεις ενδέχεται να "κατηφορίσουν" το 2017 προς την Ελλάδα για εμπορικές και επενδυτικές συνεργασίες, ιδίως στους τομείς του τουρισμού, της μεταποίησης τροφίμων, των τεχνολογιών πληροφορικής & επικοινωνιών και των υπηρεσιών, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει πολιτική, οικονομική και φορολογική σταθερότητα στη χώρα, αλλά και ότι θα εκλείψουν συγκεκριμένα αντικίνητρα. 'Ηδη, ιδίως στο δεύτερο μισό του 2016, οι Γερμανοί επιχειρηματίες- που έρχονται σε επαφή με το Παράρτημα Β. Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, προκειμένου να διερευνήσουν το έδαφος για συνεργασίες- έχουν αυξηθεί σημαντικά, σε σχέση με την περίοδο που το δίλημμα του δημοψηφίσματος, τα capital controls και ο φόβος του Grexit είχαν σχεδόν μηδενίσει τις σχετικές "κρούσεις". Τα παραπάνω επισημαίνει, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ματίας Χόφμαν (Matthias Hoffmann), Διευθυντής του Παραρτήματος Β. Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.Ερωτηθείς αν υπάρχει εμπορικό και επενδυτικό ενδιαφέρον από γερμανικές επιχειρήσεις για την ελληνική αγορά, αλλά και ποιες προϋποθέσεις πρέπει να συντρέξουν, ώστε αυτό να μετουσιωθεί σε συνεργασίες επί του πρακτέου, ο κ. Χόφμαν απαντά: "Υπάρχει ενδιαφέρον. Αυτό που δεν θέλουμε να δούμε στο επίπεδο των επενδύσεων, π.χ., είναι να επαναληφθεί ό,τι έγινε με τα φωτοβολταϊκά, στα οποία υπήρξαν επιβαρύνσεις εκ των υστέρων. Το κράτος πρέπει να τηρεί τις δεσμεύσεις του έναντι των επενδυτών, εφαρμόζοντας και όχι τροποποιώντας, κατά το δοκούν, τους νόμους. Επίσης, η βελτίωση του εθνικού θεσμικού πλαισίου για τις επενδύσεις στην Ελλάδα, αλλά και οι χρηματοδοτικές ευκαιρίες από ευρωπαϊκά προγράμματα, θα λειτουργούσαν θετικά, όπως και η πολιτική και φορολογική σταθερότητα". Οι τομείς που συγκεντρώνουν το ισχυρότερο ενδιαφέρον ...σε αναμονή Σε ποιους τομείς εντοπίζεται το ισχυρότερο γερμανικό ενδιαφέρον; "Σε τομείς όπως, ο τουρισμός, η μεταποίηση τροφίμων και οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, υπάρχει ενδιαφέρον που θα μπορούσε άμεσα να γίνει πράξη, αρχικά μέσα από μικρές επενδύσεις, οι οποίες στη συνέχεια θα μπορούσαν ν' αναπτυχθούν, αλλά και με ελληνογερμανικά joint-ventures. Για παράδειγμα, οι επενδύσεις για ενεργειακή εξοικονόμηση στα ξενοδοχεία, μπορούν να αποσβεστούν σε δύο με τέσσερα χρόνια. Ενδιαφέρον γενικά υπάρχει, αρκεί να εξασφαλιστεί ένα καλό κλίμα για τις ξένες επενδύσεις και τους επενδυτές. Μέχρι αυτό να συμβεί, θεωρώ ότι οι Γερμανοί επιχειρηματίες θα περιμένουν", εξηγεί ο κ. Χόφμαν. "Ηταν δύσκολο να κάνουμε μάρκετινγκ στη Γερμανία με το Grexit ακόμη στο τραπέζι" Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο έχει θέσει σε λειτουργία και την πλατφόρμαwww.pro-greece.com, η οποία βοηθά στην αντιστοίχιση της προσφοράς και ζήτησης εμπορικών εταίρων μεταξύ επιχειρήσεων της Ελλάδας και της Γερμανίας. Πώς εξελίσσεται αυτό το εγχείρημα; "Υπάρχει κινητικότητα τελευταία. Η προσφορά σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ασφαλώς το πρώτο τμήμα της πλατφόρμας που αναπτύσσεται και εκεί είχαμε πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που προσέφεραν τα προϊόντα τους. Από τη γερμανική πλευρά αντίθετα, είχαμε προσωρινά ένα διάλειμμα τον τελευταίο χρόνο. Ήταν δύσκολο να κάνουμε μάρκετινγκ στη Γερμανία με το Grexit ακόμη στο τραπέζι. Τελευταία, όμως, το ενδιαφέρον επιστρέφει. Στο πλαίσιο αποστολής που έγινε με το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών στις 30/9, όπου έγιναν συναντήσεις με γερμανικούς επιχειρηματικούς συνδέσμους, όπως το Σύνδεσμο των Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) και την Κεντρική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK), είδαμε ενδιαφέρον. Και το 2017, πιστεύω, ότι θα είμαστε σε θέση να εμπλουτίσουμε την πλατφόρμα ProGreece και με γερμανικές επιχειρήσεις", σημειώνει ο κ. Χόφμαν (σ.σ. στην πλατφόρμα αυτή, που ιδρύθηκε το 2013, μετείχαν τον Μάιο του 2016 περίπου 1000 επιχειρήσεις*). Πιο έντονο ενδιαφέρον τον τελευταίο χρόνο Άλλωστε, στη διάρκεια του τελευταίου έτους πυκνώνουν και οι κρούσεις που δέχεται το Επιμελητήριο από γερμανικές επιχειρήσεις για την αναζήτηση συνεργασιών, όχι μόνο στους τομείς που προαναφέρθηκαν, αλλά και στις υπηρεσίες (π.χ. αρχιτεκτονικών γραφείων), δεδομένου ιδίως ότι στη Β. Ελλάδα υπάρχει σημαντικός αριθμός εξειδικευμένων εργαζομένων, οι οποίοι έχουν σπουδάσει στη Γερμανία και μιλούν τη "γλώσσα της χώρας", κυριολεκτικά και μεταφορικά. «Το ενδιαφέρον είναι συνολικά πιο έντονο τον τελευταίο χρόνο, σε σχέση με ό,τι ήταν την εποχή του δημοψηφίσματος και του φόβου για Grexit. Η παράμετρος "ψυχολογία", άλλωστε, σε όλα αυτά είναι πάντα πολύ σημαντική. Πιστεύω ότι το 2017 και υπό τις προϋποθέσεις που ήδη αναφέρθηκαν, θα δούμε θετικές εξελίξεις σε αυτό το πεδίο», επισήμανε ο κ. Χόφμαν. Πάνω από 100 B2B συναντήσεις Η συζήτησή με τον κ. Χόφμαν έγινε με την ευκαιρία ημερίδας, που διοργανώνει σήμερα το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο "Εξοικονόμηση ενέργειας και ΑΠΕ στον τομέα του Τουρισμού της Ελλάδας". Στο πλαίσιο της ημερίδας, οι επτά συμμετέχουσες γερμανικές επιχειρήσεις (GeoClimaDesign AG, PBW, Spenso GmbH, Steinel Vertrieb GmbH, Ship & Industrie Service UG, Terra Tec-Geotermie GmbH και ΜELA Industrieprodukte GmbH), θα πραγματοποιήσουν πάνω από 100 διεπιχειρησιακές (Β2B) συναντήσεις με ελληνικές εταιρείες. Από αυτές τις συναντήσεις, οι μισές θα γίνουν στο χώρο της εκδήλωσης και οι άλλες μισές στις εγκαταστάσεις των ελληνικών επιχειρήσεων, ώστε οι ξένοι επιχειρηματίες να έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι το επίπεδο των υποψήφιων εταίρων τους επί ελληνικού εδάφους.«Οι επιτόπου επισκέψεις είναι πολύ σημαντικές. Κατά καιρούς έχω ακούσει εκπροσώπους γερμανικών επιχειρήσεων, που επισκέπτονται τις εγκαταστάσεις μιας ελληνικής να λένε: "Ω, αυτό μοιάζει σαν να βρίσκεται στο εσωτερικό μιας γερμανικής εταιρείας σε μια γερμανική πόλη. Κι αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία. Να μπορούν να δουν με τα μάτια τους ότι εδώ στην Ελλάδα και στην Θεσσαλονίκη υπάρχουν τέτοιες εταιρείες», καταλήγει ο κ. Χόφμαν. Οι συναντήσεις είναι προσεκτικά σχεδιασμένες, ώστε να γίνουν στοχευμένες επαφές, στις οποίες θα συμμετάσχουν συνολικά περίπου 20 ελληνικές επιχειρήσεις. [02] Ευ. Αποστόλου: Υποχρεωτική η επισήμανση της προέλευσης του γάλακτοςΤην ανάγκη της υποχρεωτικής επισήμανσης της προέλευσης του γάλακτος και του γάλακτος ως συστατικό επισήμανε στο Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας της ΕΕ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ευάγγελος Αποστόλου εκφράζοντας παράλληλα την αντίθεσή του "σε πρακτικές οι οποίες ενθαρρύνουν τη χρήση γεωγραφικών ενδείξεων σε προϊόντα τα οποία παράγονται εκτός αυτών των περιοχών".Η Ελλάδα και 18 ακόμη κράτη - μέλη εξέφρασαν εξάλλου ανησυχίες για τις διατάξεις που αφορούν στην απαγόρευση χρήσης φυτοπροστατευτικών προϊόντων σε παραγωγικές περιοχές, στην επέκταση της ελάχιστης περιόδου αγρανάπαυσης από 6 σε 9 μήνες και στην καθιέρωση υποχρεωτικής περιόδου 10 εβδομάδων για τις ενδιάμεσες καλλιέργειες διότι θα επιφέρουν αύξηση του διοικητικού κόστους και παράλληλα περιορισμό των παραγωγικών επιλογών των γεωργών. Όσον αφορά στην ετήσια συνάντηση της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση Θυννοειδών Ατλαντικού (ICCAT), που θα πραγματοποιηθεί στην Πορτογαλία, 14 - 21 Νοεμβρίου, ο Ε. Αποστόλου τόνισε ότι παραδοσιακά, η αλιεία ξιφία και ερυθρού τόνου, είναι ιδιαίτερης σημασίας για τη χώρα. Ανέφερε τις μακρόχρονες εθνικές προσπάθειες για τη διαμόρφωση μιας υπεύθυνης αλιευτικής συμπεριφοράς, με στόχο την προστασία του αποθέματος του ξιφία. Πρόσθεσε ότι ένα σχέδιο αποκατάστασης ξιφία, πρέπει να λάβει υπόψη τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες κάθε στόλου, κάθε περίπτωσης και κυρίως τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις. Σημείωσε ότι στόχος είναι η επίτευξη μιας δίκαιης, ισορροπημένης και βιώσιμης λύσης που θα διασφαλίσει τα συμφέροντα των αλιέων και την προστασία του αποθέματος ξιφία. Επίσης, το Συμβούλιο κατέληξε σε πολιτική συμφωνία για τις αλιευτικές δυνατότητες ορισμένων αποθεμάτων ιχθύων στη Βαλτική Θάλασσα, για το έτος 2017, καθώς επίσης αντάλλαξε απόψεις σχετικά με τις προσεχείς ετήσιες διαβουλεύσεις ΕΕ/Νορβηγίας. [03] Ο Ομπάμα δεσμεύεται ότι θα στείλει ανθρώπους στον Άρη μέχρι το 2030Μια επανδρωμένη αποστολή στον Άρη μέσα στα επόμενα 15 χρόνια οραματίζεται ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα συνεργαστεί με ιδιωτικές εταιρείες προκειμένου "να δημιουργήσουν νέα οικοσυστήματα" τα οποία θα μπορούν να συντηρούν τους αστροναύτες και ταυτόχρονα να τους μεταφέρουν σε μακρινές αποστολές στο διάστημα."Έχουμε θέσει έναν σαφή στόχο, ουσιαστικής σημασίας για το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας της Αμερικής στο διάστημα: να στείλουμε ανθρώπους στον Άρη μέχρι το 2030 και να επιστρέψουν με ασφάλεια στη Γη", ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος σε άρθρο γνώμης που δημοσιεύεται στον ιστότοπο του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου CNN. [04] Ο Γιάννης Οικονομίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Θέλω να καταστήσω τον θεατή αυτόπτη μάρτυρα ενόςπραγματικού χρονικούEδώ και καιρό φλέρταρε με την ιδέα να κάνει θέατρο, απλά δεν το τολμούσε,ο Γιάννης Οικονομίδης. Tου έλειπε, απ' ό,τι λέει, το κέφι, η όρεξη,το θάρρος «γιατί όταν μπαίνεις σε άλλα χωράφια - αν είσαι και σώφρων άνθρωπος- απαιτείται θάρρος. Πρέπει να συνηγορήσουν όλα, γιατί για μένα δεν είναι διεκπεραίωση το να εμπλακώ σ' ένα χώρο που σέβομαι πολύ. Οπότε μάλλον τώρα ωρίμασαν οι συνθήκες, ήρθε και η πρόσκληση από το Εθνικό και σήκωσα το γάντι. Μπήκα με τα μπούνια σε αυτή την περιπέτεια» σχολιάζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οσκηνοθέτης του "Σπιρτόκουτου" και του "Μαχαιροβγάλτη", για το «Στέλλα Κοιμήσου» με το οποίο παίρνει το βάπτισμα του πυρός στο θέατρο, από τις 13 Οκτωβρίου,στη ΝέαΣκηνή του Εθνικού.Τι σχέση έχει το σκληρό σινεμά του περιθωρίου και του ζόφου στις ταινίες του Οικονομίδη με τη "Στέλλα Βιολάντη" την τραγική ηρωίδατου Γρηγόριου Ξενόπουλου από την οποία εμπνεύστηκε το σενάριο της δικής του"Στέλλας"; Οσκηνοθέτηςθεωρεί ότιστον πυρήνα του γνωστούθεατρικού δράματοςαποκαλύπτεται«μιαακραία και ωμή σύγκρουση πατέρα- κόρης», την οποία ο Οικονομίδης εξελίσσει σ ένα έργο καινούργιο κιόχι μια «επικαιροποίηση» τουΞενόπουλου. Δημιουργείμία παράσταση στο πρότυπο του θεάτρου- ντοκουμέντο,μια «φέτα ζωής» που διαμορφώθηκεμέσα από τη διαδικασία τωνπροβών με τη συνεργασία όλων των συντελεστών. Κι αν το «Σπιρτόκουτο» είχε ξεκλειδώσει την πόρτα της ελληνικής μικροαστικής οικογένειας, το πρώτο έργο που γράφει και σκηνοθετείαποκλειστικά για το θέατρο, μας εισάγει μέσα στην πολυτελή βίλα του νεόπλουτου Έλληνα, όπου η ευμάρεια συνυπάρχει με τη χυδαιότητα και οισχέσεις έχουν το χρώμα του χρήματος. «Είναι μία ιστορία σημερινή, κάπου στα βόρεια προάστια με ήρωες Ελληνες του σήμερα. Δεν έχει νακάνει με σύγκρουση γενεών που ίσως είχε νόημα στα παλιά τα χρόνια, αλλά με σύγκρουση ιδεολογιών και φιλοσοφίας. Στην παράσταση ακούγονται δύο διαφορετικές απόψεις: αυτή της Στέλλας η οποία εκφράζει το συναίσθημα και την καρδιά και διεκδικεί το δικαίωμά της στο να πάει αντίθετα από το ρεύμα και εκείνη όλων των υπολοίπων, οι οποίοι πρεσβεύουν και υποστηρίζουν λυσσαλέα το σύστημα, τον κανόνα όπως τον έχει θέσει ο πατέρας αλλά όχι με όρους ηθογραφίας αλλά με όρους πολιτικής» επισημαίνει ο σκηνοθέτης. Στο έργο παρακολουθούμε μία οικογένεια πλουσίων, την οικογένεια του Αντώνη Γερακάρη, ενός ανθρώπου του υποκόσμου. Η κόρη του Στέλλααρνείται να παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλεται από το περιβάλλον της και επιμένει για το αυτονόητο δικαίωμα της προσωπικής επιλογής. ΜιαΚυριακή, όταν ανακοινώνει τις αποφάσεις της, ξεδιπλώνονται όλα τα μίση και τα πάθη, αλλά και η προσπάθεια της κοπέλας να αποκτήσει τη δική της φωνή. Ο έρωτας όμως, ή οποιαδήποτε άλλη έκφραση ατομικής ελευθερίας, ακυρώνεται μπροστά στο συμφέρον, που υποχρεώνει σευποταγή στις ειλημμένες αποφάσεις. Υπάρχει κάτι που συνδέει τις προηγούμενες δουλειές του στο σινεμά με τη συγκεκριμένη παράσταση; «Υποθέτω ότι είναι η αναζήτηση τηςπραγματικότητας του κόσμου που μας περιβάλλει και η αποτύπωση αυτής της πραγματικότητας. Αυτό που κυνηγάω εδώ και χρόνια στονκινηματογράφο προσπάθησα κι εδώ να το εξερευνήσω και να το μεταφέρω στη θεατρική σκηνή» απαντά ο Γ. Οικονομίδης. «Για μένα αυτό τοέργο είναι συνέχεια της κινηματογραφικής μου δουλειάς - να μπορέσω να αποτυπώσω δηλαδή στο θέατρο με απόλυτη αλήθεια, φυσικότητα,ρεαλισμό και υπαρξιακή ουσία μία ιστορία που θα συνέβαινε σε ένα σαλόνι ενός σπιτιού, και να καταστήσω το θεατή αυτόπτη μάρτυρα ενόςπραγματικού χρονικού, ενός ντοκουμέντου διάρκειας 90 λεπτών», λέει ο ίδιος. Στην παράσταση δεν θα χρησιμοποιήσει κινηματογραφικά στοιχεία: «Δεν τα πολυγουστάρω αυτά έτσι κι αλλιώς στο θέατρο. Για μένα ηκινηματογραφικότητα μιας θεατρικής παράστασης είναι το ...άχτι, το παίξιμο των ηθοποιών, η δραματουργία, η φυσικότητα, η αλήθεια. Όχι αυτόπου συνηθίζουν στην Ελλάδα να βαφτίζουν αμέσως κινηματογραφική όποια παράσταση έχει οπτικοακουστικό υπερθέαμα .Το βλέπω τελείωςαλλιώς» τονίζει . Κάθε παράσταση του «Στέλλα κοιμήσου» θα είναιξεχωριστή, καθώς ο διάλογος διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό ζωντανά στη σκηνή μεβάση ένα συγκεκριμένο σενάριο. "Υπάρχει το σενάριο του χρονικού των 90 λεπτών, υπάρχουν οι σκηνές, υπάρχει το διακύβευμα, έχει γίνειπολλή δουλειά στους χαρακτήρες, υπάρχει η ψυχολογία, υπάρχει η δραματουργία, απλά δεν υπάρχει γραμμένος διάλογος. Οπότε κάθε φορά οιηθοποιοί καλούνται να ξαναβιώσουν αυτό το ντοκουμέντο ζωής υπό μία έννοια. Αλλιώς πώς θα επιτυγχανόταν αυτή η ακραία φυσικότητα καιαυτή η ακραία αλήθεια που επιζητώ άμα υπήρχε γραμμένη σελίδα; Με αυτόν τον τρόπο θέλω να πιστεύω ότι το έργο πραγματικά θα ξαναζείκάθε βράδυ μπροστά στο θεατή με απίστευτη φρεσκάδα, θερμοκρασία και ορμή.Πράγμα εξαιρετικά δύσκολο βέβαια και απαιτητικό αλλάαπό την άλλη νιώθω και πολύ τυχερός που έχω αυτό το εξαιρετικό μπουκέτο των ηθοποιών (Αντώνης Ιορδάνου, Ιωάννα Κολλιοπούλου, ΜάγιαΚώνστα, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Έλλη Τρίγγου, Γιάννης Νιάρρος, Καλιρρόη Μυριαγκού καιΣτάθης Σταμουλακάτος)", αναφέρει επισημαίνονταςτις μεγάλες διαφορές στην προετοιμασία μίας παράστασης από μία ταινία: «Ο κινηματογράφος έχει χαμαλίκι, αγωνία και έντασημέχρινα μαζευτούν τα χρήματα, είναι άλλο σκηνικό πολύ ζόρικο και σοβαρό. Αλλά σε ό,τι αφορά στο δημιουργικό κομμάτι, δεν αντιμετωπίζωδιαφορετικά το θέατρο. Η αγωνία είναι ίδια. Στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρχε ούτε έργο, φτιάξαμε ένα από την αρχή». Τα γυρίσματα της επόμενης του ταινίας με τίτλο «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» θα ξεκινήσουν σε ένα χρόνο.Θεωρεί ότι παρ' όλες τιςδυσκολίες στο εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο υπάρχει δημιουργικότητα: «υπάρχει σοβαρός ελληνικός κινηματογράφος που ταξιδεύει στο εξωτερικόκαι διακρίνεται. Βέβαια, όσον αφορά την σχέση του ελληνικού κινηματογράφου με τον θεατή τη βρίσκω χάλια. Ο Έλληνας γενικά το έχειφτυσμένο το ελληνικό σινεμά, του γυρίζει την πλάτη κανονικότατα. Μεγάλη περιφρόνηση, μεγάλη απαξίωση». Και πού το αποδίδει;«Έλαντε..προσπαθώ κι εγώ να λύσω τον γρίφο. Σίγουρα σ΄ έναν βαθμό ευθύνονται και οι Έλληνες κινηματογραφιστές, οι οποίοι έχουν κάπως έχουνδιαρρήξει τον δεσμό επικοινωνίας με το κοινό και σίγουρα ευθύνεται και ο επαρχιωτισμός του Έλληνα που το «δικό του» πράγμαέχει μια τάσηνα το σνομπάρει, όπως επίσης και το ακριβό εισιτήριο.. Είναι πολλά, σαφώς είναι μια τραυματισμένη σχέσημε αμοιβαίες ευθύνες» καταλήγει. Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |