Browse through our Interesting Nodes Collection Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Thursday, 21 November 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-09-26

Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • [01] Εισβολή μελών αντιεξουσιαστικής ομάδας στα γραφεία της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης
  • [02] Γκ. Έτινγκερ: Να ενισχυθεί η Frontex κατά 5-8.000 υπαλλήλους
  • [03] Διχασμένο, το βρετανικό Εργατικό Κόμμα δεν έχει διαμορφώσει κοινή θέση απέναντι στο Brexit
  • [04] Στα ύψη η ένταση λίγες ώρες πριν από την πρώτη τηλεμαχία Κλίντον - Τραμπ
  • [05] Ο Χρυσός Διόνυσος στον «Κύβο» του Αλέξανδρου Σκούρα
  • [06] Η καινούργια συλλογή του Κώστα Μαρδά «Γυμνή θεολογία»: ποίηση που ζητάει την επικοινωνία και την εξωστρέφεια
  • [07] Νέα επιστημονικά δεδομένα από το συνέδριο «Τα γλυπτά του Παρθενώνος: 200 χρόνια από την ιδιοποίησή τους από το Βρετανικό Μουσείο»
  • [08] Ανεπιβεβαίωτες εκτιμήσεις για υπόγειο ωκεανό στον Πλούτωνα
  • [09] Κίνα: Εγκαινιάστηκε το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου
  • [10] Τηλεοπτικές άδειες: Λήγει η προθεσμία για την πρώτη δόση
  • [11] Πιλοτικές δοκιμές του ρομποτικού συστήματος ROBO-SPECT στις σήραγγες της Εγνατίας Οδού στο Μέτσοβο

  • [01] Εισβολή μελών αντιεξουσιαστικής ομάδας στα γραφεία της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης

    Μέλη αντιεξουσιαστικής ομάδας εισέβαλαν, πριν από λίγη ώρα, στα γραφεία της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης στην οδό Μασσαλίας, στο κέντρο της Αθήνας, και έχουν αναρτήσει ένα πανό που γράφει «Αλληλεγγύη ενάντια στη σκλαβιά».

    Στο σημείο έχουν σπεύσει αστυνομικές δυνάμεις, οι οποίες βρίσκονται, όμως, έξω από το κτίριο της Ένωσης.

    [02] Γκ. Έτινγκερ: Να ενισχυθεί η Frontex κατά 5-8.000 υπαλλήλους

    Ο Επίτροπος της Ε.Ε. για την Ψηφιακή Οικονομία και Κοινωνία επικροτεί το κλείσιμο του βαλκανικού διαδρόμου και τη συνεχιζόμενη αναστολή τη συνθήκης Σένγκεν στις χώρες οι οποίες συμμετέχουν. ''Η Ευρώπη αντλεί τα σωστά διδάγματα από τις εμπειρίες των τελευταίων χρόνων", δήλωσε ο Γκίντερ Ετινγκερ στην εφημερίδα Rheinische Post της Δευτέρας.

    Οι κανόνες του Δουβλίνου και του Σένγκεν ήταν "κανόνες για μια κανονική γειτονία", όταν δηλαδή ακόμα ο αριθμός των αιτήσεων ασύλου ανέρχονταν συνολικά σε μερικές δεκάδες χιλιάδες σε όλη την Ευρώπη ."Λόγω του πολέμου στη Συρία η κατάσταση όμως στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχει αλλάξει. Γι' αυτό ήταν απλώς φυσική συνέπεια να αποχαιρετίσει η Ευρώπη το Δουβλίνο και το Σένγκεν".

    Η κουλτούρα της φιλοξενίας όμως κατά βάση δεν τελείωσε, πρόσθεσε ο Γερμανός Επίτροπος: "Θα εξακολουθήσουμε να δεχόμαστε πρόσφυγες από χώρες όπου γίνεται εμφύλιος πόλεμος, αλλά ο στόχος μας πρέπει να είναι να μην φτάσει ο αριθμός τους στα περυσινά μεγέθη".

    Ο Ετινγκερ δήλωσε επίσης ότι θεωρεί αναγκαία την αύξηση των υπαλλήλων της Frontex κατά 5.000-8.000, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.

    [03] Διχασμένο, το βρετανικό Εργατικό Κόμμα δεν έχει διαμορφώσει κοινή θέση απέναντι στο Brexit

    Βυθισμένο στις πολιτικές έριδες το βρετανικό Εργατικό Κόμμα αδυνατεί να καταλήξει σε μία στρατηγική απέναντι στη διαδικασία του Brexit με κίνδυνο να αφήσει στη συντηρητική κυβέρνηση ελεύθερο το έδαφος στη διαπραγμάτευση για το διαζύγιο με τις Βρυξέλλες.Η επανεκλογή του ιστορικού ευρωσκεπτικιστή Τζέρεμι Κόρμπιν στην ηγεσία του μεγαλύτερου κόμματος της βρετανικής αντιπολίτευσης δεν θα βελτιώσει την κατάσταση, εκτιμούν οι πολιτικοί αναλυτές.

    Η παθητική στάση του βετεράνου ριζοσπάστη Τζέρεμι Κόρμπιν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας για το δημοψήφισμα που έκρινε το μέλλον της Βρετανίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση οδήγησε τη συντριπτική πλειοψηφία των βουλευτών του Εργατικού Κόμματος σε ανταρσία εναντίον του, πριν η λαϊκή ψήφος θέσει τέλος στην αμφισβήτηση του προσώπου του.

    «Ο Κόρμπιν δεν θεωρεί το Brexit κεντρικό θέμα. Η επανεκλογή του καθιστά αναμφισβήτητα τα πράγματα πιο δύσκολα για το Εργατικό Κόμμα», σύμφωνα με τον Σάιμον Ασεργουντ, ειδικό σε θέματα ευρωπαϊκής πολιτικής του Πανεπιστημίου του Surrey.

    Ωστόσο, η φωνή του Εργατικού Κόμματος θα έπρεπε να ακουστεί στις διαπραγματεύσεις για το Brexit. «Οι Τόρις θα πλήξουν τα δικαιώματα των εργαζομένων και των καταναλωτών. Θα χρησιμοποιήσουν το Brexit για να επιβάλουν όλο και περισσότερο τους κανόνες της ελεύθερης αγορά και η εργατική τάξη θα πληρώσει τον λογαριασμό», λέει η βουλευτής των Εργατικών Ρέιτσελ Ριβς.

    «Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να είμαστε απόντες από τον διάλογο», λέει η επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του Εργατικού Κόμματος στο Ευρωκοινοβούλιο Γκλένις Γουίλμοτ, που λυπάται για τον χρόνο που χάθηκε στις εσωτερικές έριδες και την επανάληψη της εκλογής για την ηγεσία.

    «Το Εργατικό Κόμμα έχασε μία ευκαιρία να βαρύνει με την παρουσία του, διότι η συντηρητική κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο και δεν έχει πει πότε θα ενεργοποιήσει το άρθρο 50, που ξεκινά τη διαδικασία του διαζυγίου με την ΕΕ», επιμένει ο Σάιμον Ασεργουντ.

    Στην πραγματικότητα, το Εργατικό Κόμμα έχασε ένα καλοκαίρι στις εσωκομματικές έριδες και δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τη συζήτηση για τη στάση που θα κρατήσει απέναντι στη διαδικασία του Brexit.

    [04] Στα ύψη η ένταση λίγες ώρες πριν από την πρώτη τηλεμαχία Κλίντον - Τραμπ

    Η ένταση ανεβαίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες εν αναμονή της πρώτης από τις τρεις τηλεμαχίες της προεκλογικής εκστρατείας ανάμεσα σε έναν απρόβλεπτο και ακρατή Ντόναλντ Τραμπ και την πεπειραμένη Χίλαρι Κλίντον σε μία πρόσωπο με πρόσωπο αναμέτρηση που αναμένεται να κάνει ρεκόρ τηλεθέασης.

    Η τηλεμαχία, οκτώ εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές της 8ης Νοεμβρίου, είναι κρίσιμης σημασίας την ώρα που οι δημοσκοπήσεις εξακολουθούν να καταγράφουν ποσοστά που φέρουν τους δύο υποψήφιους σε απόσταση στατιστικού λάθους. Η τελευταία δημοσκόπηση έδινε 46% της πρόθεσης ψήφου για την υποψήφια των Δημοκρατικών, έναντι 44% για τον Ντόναλντ Τραμπ, σε ένα ματς με τέσσερα μέρη όπου περιλαμβάνονται και οι μικρότεροι υποψήφιοι και 49% (Κλίντον)-47% (Τραμπ), σε πλαίσιο μονομαχίας των δύο (δημοσκόπηση Washington Post-ABC News)

    Για του δύο υποψήφιους, που δεν έχουν εξασφαλίσει τη συμπάθεια της πλειοψηφίας των Αμερικανών, το διακύβευμα του πρώτου ντιμπέιτ, διάρκειας 90 λεπτών που οργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Hofstra, είναι μεγάλο.

    Η παραμικρή φράση, η παραμικρή παρεκτροπή κινδυνεύουν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην έκβαση μίας εξαιρετικά πολωτικής και δυσάρεστης προεκλογικής εκστρατείας, όπου οι προσωπικές επιθέσεις έχουν αντικαταστήσει την ουσία.

    Ο Ντόναλντ Τραμπ, 70 ετών, επιεικώς «ασυνήθιστος» υποψήφιος του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, λαϊκιστής show man, απρόβλεπτος, θα πρέπει να αποδείξει ότι έχει τη στόφα του προέδρου. Υποσχέθηκε ότι θα δείξει «σεβασμό» στην αντίπαλό του που έχει αποκαλέσει μεταξύ άλλων «αχρεία Χίλαρι».

    Η Χίλαρι Κλίντον, 68 ετών, πολύ πεπειραμένη, πρώην Πρώτη Κυρία, πρώην γερουσιαστής και πρώην υπουργός Εξωτερικών, θα πρέπει να βρει τρόπο για να αποκαταστήσει επαφή με ένα όχι και πολύ ενθουσιώδες κοινό που αμφιβάλλει για την εντιμότητά της.

    Σε ένα μικρό δείγμα γραφής, ο Ντόναλντ Τραμπ απείλησε το σαββατοκύριακο να προσκαλέσει στο ντιμπέιτ την πρώην ερωμένη του Μπιλ Κλίντον Τζένιφερ Φλάουερς, η οποία απάντησε ότι είναι έτοιμη να παραστεί. Ωστόσο, η επικεφαλής του προεκλογικού επιτελείου του Τραμπ έκανε σαφές τελικά ότι η Φλάουερς δεν έχει προσκληθεί.

    «Το ότι ο Ντόναλντ Τραμπ περνά τις ώρες του πριν από το ντιμπέιτ ασχολούμενος με τέτοια πράγματα δείχνει τι είδους ηγέτης θα ήταν», σχολίασε στο CNN ο Ρόμπι Μουκ, επικεφαλής του προεκλογικού επιτελείου της Χίλαρι Κλίντον.

    Μέχρι και 90 εκατομμύρια Αμερικανοί, σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα παρακολουθήσουν την σημερινή πρώτη από τις τρεις τηλεμαχίες.

    [05] Ο Χρυσός Διόνυσος στον «Κύβο» του Αλέξανδρου Σκούρα

    Ο «Κύβος» του Αλέξανδρου Σκούρα κέρδισε τον Χρυσό Διόνυσο, το μεγάλο βραβείο του 39ου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας , στην τελετή λήξης που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Δημοτικό Ωδείο, όπου δόθηκαν τα βραβεία για το Διεθνές και το Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα.

    Η κριτική επιτροπή Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας -αποτελούμενη από τους Ανδρέα Πάντζη, Ρόμπενσον Ντ. Εκσιέλ, Νάνσυ Μπινιαδάκη, Πάνο Παππά και Ανδρέα Σινάνο -τίμησε τον «Κύβο» για την «κατασκευαστική αρτιότητα, τις εξαιρετικές ερμηνείες και την ενάργεια με την οποία ο Αλέξανδρος Σκούρας σκιαγραφεί το πορτραίτο μιας αναγνωρίσιμα δυσλειτουργικής οικογένειας». Το βραβείο συνοδεύεται από δύο έπαθλα: Η ΕΡΤ προσφέρει 150 ώρες μοντάζ για την δημιουργία της επόμενης ταινίας του σκηνοθέτη και η Φίνος Φιλμ προσφέρει χρηματικό έπαθλο 4.000 ευρώ.

    «Δεν το περίμενα με τίποτα. Αφιερώνω το βραβείο στους συντελεστές της ταινίας, που τους νιώθω σαν οικογένειά μου» δήλωσε ο βραβευμένος σκηνοθέτης, ευχαριστώντας το φεστιβάλ Δράμας και την κριτική επιτροπή. Ο «Κύβος» αφηγείται την ιστορία ενός άεργου 35αρη (τον υποδύεται ο Μάκης Παπαδημητρίου) που δεν έχει να επιδείξει κάτι αξιόλογο στη ζωή του, πέρα από την εξωπραγματική ταχύτητα που λύνει τον κύβο του Ρούμπικ. Μαζί με την αδελφή του (Σύρμω Κεκέ) και τη μητέρα του(Σοφία Σειρλή), μαζεύονται στο πατρικό τους για να υποδεχτούν τον μικρότερο αδελφό (Χάρη Τζωρτζάκη) και αγαπημένο της μητέρας, που επιστρέφει από το εξωτερικό.

    Στις υπόλοιπες κατηγορίες, τον «Αργυρό Διόνυσο» απέσπασε η ταινία «Το νανούρισμα της Μαρίας» του Ντίνου Παναγόκου για «τον άρτιο τρόπο με τον οποίο συνυφαίνει την φύση με το ανθρώπινο δράμα». Τιμητική Διάκριση Σεναρίου έλαβε ο Κώστας Γεραμπίνης για το σενάριο της ταινίας «Αόρατος» την οποία και σκηνοθέτησε. Για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία διακρίθηκε η Ιωάννα Τρικενέ που συμμετείχε στην ταινία «Μάγδα» του Δημήτρη Ζούρα και για την καλύτερη ανδρική ο Θωμάς Χαβιανίδης για τη συμμετοχή του στα «Γενέθλια» του Δημήτρη Κατσιμίρη.

    Το Βραβείο «Σωκράτης Δημητριάδης» για την καλύτερη ταινία της κατηγορίας «ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» δόθηκε στην ταινία «Αντίδοτον» σε σκηνοθεσία Μιχάλη Χαπέσιη για «την τόλμη της να στηλιτεύσει τον πάντα απρόσωπο και καταπιεστικό κρατικό μηχανισμό μέσα από την αισθητική ενός φιλμ νουάρ». Επιπλέον, το Ειδικό Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη «Ντίνος Κατσουρίδης» δόθηκε στον Νίκο Αυγουστίδη για την ταινία «Ummi» που «πραγματεύεται με ευαισθησία και φαντασία μια επίκαιρη καθημερινή τραγωδία», ενώ το Βραβείο Τώνια Μαρκετάκη για την καλύτερη γυναικεία σκηνοθετική παρουσία κέρδισε η Ζακλίν Λέντζου για «την ευρηματική χρήση της τραγικής ειρωνείας και των δραματικών εντάσεων, μέσα από μια γοητευτική κινηματογράφηση» στην ταινία «Αλεπού» .

    Το βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες» δόθηκε στην ταινία της Μαρίας Γκούσκοβα «Η Επιστροφή του Έρκιν» (The Return of Erkin) από τη Ρωσία.

    Στην τελετή λήξης του 39ου Φεστιβάλ Δράμας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Αντώνης Παπαδόπουλος, τόνισε την ανάγκη να συνεχίσει το Φεστιβάλ και του χρόνου, όταν θα γιορτάσει τα 40 του χρόνια, να υπάρχει μια μεγαλύτερη αίθουσα και λίγες ακόμη ημέρες ώστε να απλωθεί το πρόγραμμα και να γίνει καλύτερη η δουλειά των κριτικών επιτροπών.

    Αναλυτικά τα βραβεία του 39ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους έχουν ως εξής:

  • Χρυσός Διόνυσος: «Κύβος» του Αλέξανδρου Σκούρα

  • Αργυρός Διόνυσος: «Το Νανούρισμα της Μαρίας» του Ντίνου Παναγόκου

  • Βραβείο «Σωκράτης Δημητριάδης» για την καλύτερη ταινία της κατηγορίας «Έλληνες του Κόσμου»: «Αντίδοτον» του Μιχάλη Χαπέσιη,

  • Ειδικό βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη «Ντίνος Κατσουρίδης»: «Ummi» του Νίκου Αυγουστίδη

  • Βραβείο Τώνια Μαρκετάκη για την καλύτερη γυναίκα σκηνοθέτη: «Αλεπού» της Ζακλίν Λέντζου

  • Βραβείο Καλύτερης Σπουδαστικής Ταινίας: «Smoke in the Water» του Σπυρίδωνα Παπασπύρου

  • Βραβείο Ντοκιμαντέρ: «Φιλοκτήτης - Ο Μύθος Ενός Ξένου» της Κατερίνας Καλκετενίδη

  • Τιμητική Διάκριση Φωτογραφίας: Χριστίνα Μουμούρη για το «Νηπενθές» του Γιάννη Συμβώνη

  • Τιμητική Διάκριση Σεναρίου: Κώστας Γεραμπίνης για την ταινία «Αόρατος»

  • Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας: Ιωάννα Τρικενέ για την ταινία «Μάγδα» του Δημήτρη Ζούρα

  • Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας: Θωμάς Χαβιανίδης για τα «Γενέθλια» του Δημήτρη Κατσιμίρη

  • Τιμητική Διάκριση Μοντάζ: Πάνος Βουτσαράς για την ταινία «Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου

  • Τιμητική Διάκριση Πρωτότυπης Μουσικής: Πανίνος και Μάρκος Δαμιανός για την ταινία «Ι.Χ.Θ.Υ.Σ.» του Χρύσανθου Μαργώνη

  • Τιμητική Διάκριση Ήχου: Λέανδρος Ντούνης για την ταινία «Αλεπού» της Ζακλίν Λέντζου

  • Τιμητική Διάκριση Σκηνικών: Στάθια Ραυτοπούλου, Ελένη Καριόρη για την ταινία «Νηπενθές» του Γιάννη Συμβώνη

  • Τιμητική Διάκριση Κοστουμιών: Βασιλική Σύρμα για την ταινία «Κορίτσια της Θάλασσας» του Σήφη Μάινα

  • Ειδικό Βραβείο: «3000» του Αντώνη Τσώνη

  • Ειδικό Βραβείο: «Αίνιγμα» των Αντώνη Ντούσια και Αρη Φατούρου

  • Εύφημος Μνεία: «Felicita» του Γιάννη Ζαφείρη

  • Εύφημος Μνεία: «Ρήξη Τυμπάνου» της Κινηματογραφικής Λέσχης Ηλιόπουλης

    Τα Βραβεία του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

  • Grand Prix 2014 (συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 4.000 ευρώ εκ μέρους της Raycap): «Mouth of Ηell» («Πύλη της Κολάσεως») του Σαμίρ Μεχάνοβιτς, Σκοτία-Ινδία

  • Δεύτερο Βραβείο: «Madam Black» του Ιβαν Μπαρτζ, Νέα Ζηλανδία - Ηνωμένο Βασίλειο

  • Βραβείο EFA «ΔΡΑΜΑ 2015», της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου: «Shooting Star» («Πεφταστέρι») του Λιούμπο Γιόντσεφ, Βουλγαρία - Ιταλία

  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης: «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου

  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων: «Αίνιγμα» των Αντώνη Ντούσια και Αρη Φατούρου, Ελλάδα

  • Ειδικό Βραβείο Αρτιότερης Παραγωγής TV5 MONDE: «Nelly», Αυστρία

  • Τιμητική Διάκριση Ανδρικής Ερμηνείας: Ιλια Στρουμενικόφσκι και Μίλε Γκροντζανόφσκι για την ερμηνεία τους στην ταινία «Fighting for Death» (Αγώνας Θανάτου) της Ελεονόρα Βελίνοβα, FYROM

  • Τιμητική Διάκριση Γυναικείας Ερμηνείας: Στέφκα Γιανόροβα για την ερμηνεία της στην ταινία «Shooting Star» («Πεφταστέρι») του Λιούμπο Γιόντσεφ, Βουλγαρία - Ιταλία

  • Ειδικό Βραβείο: «Πριν το Δείπνο» («Before Lunch») του Σάιμον Σάμπο, Ουγγαρία

  • Ειδικό Βραβείο: «The One» («Το Ετερόν Μου Ημισυ) του Ιβάν Παβλιουτσκόφ, Εσθονία

  • Ειδικό Βραβείο: «The Same Blood» («Το Ιδιο Αίμα»), Λευκορωσία

  • Βραβείο Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες»: «Η Επιστροφή του Ερκιν» («The Return of Erkin») της Μαρία Γκούσκοβα, Ρωσία

    Ανεξάρτητα Βραβεία

  • Βραβείο FIPRESCI (Διεθνής Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου) για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα: «Πριν το Δείπνο» («Before Lunch») του Σάιμον Ζάμπο, Ουγγαρία

  • Βραβείο Π.Ε.Κ.Κ. (Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου) για το Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα: «Αλεπού» της Ζακλίν Λέντζου

  • Βραβείο Ενωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών για την καλύτερη φωτογραφία από νέο Έλληνα κινηματογραφιστή: Χριστίνα Μουμούρη για το «Νηπενθές» του Γιάννη Συμβώνη

  • Βραβείο Τεχνικής Αρτιότητας της Ένωσης Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης ΕΤΕΚΤ: «Αλεπού» της Ζακλίν Λέντζου

  • Βραβείο Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας: «Twist» του Μιχάλη Παπαντωνόπουλου

    [06] Η καινούργια συλλογή του Κώστα Μαρδά «Γυμνή θεολογία»: ποίηση που ζητάει την επικοινωνία και την εξωστρέφεια

    «Γυμνή θεολογία» είναι ο τίτλος του καινούργιου ποιητικού βιβλίου του Κώστα Μαρδά, που κυκλοφόρησε αυτές τις ημέρες από τις εκδόσεις Βακχικόν. Ο ποιητής θα κάνει από την πρώτη σχεδόν στιγμή φανερές τις προθέσεις του, δηλώνοντας την αποστροφή του για την κρυπτικότητα και την εσωστρέφεια, που δεν επιτρέπουν να δούμε τον κόσμο με καθαρό βλέμμα - ιδίως έναν κόσμο σαν τον σημερινό, που βαδίζοντας προς το τέλος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα βασανίζεται από μύρια δεινά.

    Ο Μαρδάς θα τα κατονομάσει ένα προς ένα: οι πρόσφυγες και οι εξόριστοι που περιφέρονται σε άνυδρους και αφιλόξενους τόπους, οι τερατωδίες της τεχνολογίας που στερούν το άτομο από την ελευθερία και την προσωπικότητά του, η υπαγωγή των εξουσιών σε αλλότρια συμφέροντα, η απόκρυψη της καθημερινής αθλιότητας από τον δημόσιο λόγο, εν ονόματι μιας άνευ νοήματος ομοθυμίας και ενότητας, οι άνθρωποι που χάνουν την υπόσταση και την ακεραιότητά τους σε μια κοινωνία η οποία όχι μόνο δεν μπορεί να τους υποσχεθεί το παραμικρό, αλλά τους δυσκολεύει να υπομείνουν και τον ήδη πολλαπλά παρεμποδισμένο βίο τους:

    Σεργιανίζοντας σε επίθετα και ουσιαστικά,

    σε ρήματα και μετοχές

    φτωχούς ηλιόλουστους

    και δούλους του μαύρου πλούτου

    υμνωδούς και ραδιούργους

    φιλέκδικους και στωικούς

    χέρια πεφιλημένα και δολοφονικά

    συνάντησα.

    Αυτά στο γενικό πλαίσιο γιατί στο ειδικότερο, που είναι η σύγχρονη Ελλάδα, η κατάσταση παρουσιάζεται ακόμα πιο βαριά: μια χώρα που πέρασε αίφνης, όταν κατόρθωσε να απαλλαγεί από τις μεταπολεμικές της δυσκολίες, στον εύκολο πλουτισμό και την υπερκατανάλωση, για να βρεθεί κατόπιν στην αγκαλιά της κρίσης, όντας υποχρεωμένη να αντιμετωπίσει μιαν από τις δυσκολότερες φάσεις της ιστορίας της. Και εφόσον συζητάμε για το ιστορικό παρελθόν, ο Μαρδάς συσχετίζει σαφώς αρνητικά τους αγώνες και τους κόπους που ανέλαβαν οι Έλληνες άλλοτε με τη μεταπολιτευτική νοοτροπία, από την οποία δεν έχουμε εν πολλοίς πάψει να υποφέρουμε μέχρι και τις ημέρες μας, προσπαθώντας να καλύψουμε τις αδράνειες και τα θηριώδη κενά του παρόντος με την επίκληση της ένδοξης αρχαιότητας.

    Τα ποιήματα, παρ'όλα αυτά, του Μαρδά δεν κοιτάζουν μονάχα προς τα έξω, προς όσα συμβαίνουν στο κοινωνικό, το οικονομικό και το ιδεολογικό πεδίο, αλλά και προς τα μέσα, προς την εσωτερική επικράτεια του ατόμου, όπου κυριαρχούν πιο δυσπρόσιτα αισθήματα: η ανασφάλεια, ο φόβος και η υπαρξιακή αγωνία σε συνδυασμό με την αναστάτωση και την ταραχή ή με την καταλλαγή και τη λύτρωση που μπορεί να επιφέρουν (είναι πάντοτε ζήτημα περιστάσεων αν θα πάμε προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση) οι εικόνες της παιδικής ηλικίας και της οικογενειακής ζωής - πάντοτε σ' έναν γλυκόπικρο, αναμνηστικό τόνο:

    Τελειώνουν κάποτε οι Θείες λειτουργίες

    τα καλοκαίρια στο Θολό Ποτάμι.

    Οι στέρνες στα χωράφια μας

    και τα παιδιά που πήγαιναν σχολείο.

    Τελειώνουν κάποτε και οι σκοποί στα πανηγύρια.

    Τα χέρια του πατέρα μου και τα γαλάζια αναμάρτητα

    της μάνας μου τα μάτια.

    Νέα γεννιούνται χέρια

    μα ξένα καλοκαίρια.

    Όταν το ατομικό και το συλλογικό συναντιούνται στον ίδιο δρόμο, τότε σίγουρα και η ποίηση ξέρει πώς να σταθεί και να βαδίσει στον δικό της.

    [07] Νέα επιστημονικά δεδομένα από το συνέδριο «Τα γλυπτά του Παρθενώνος: 200 χρόνια από την ιδιοποίησή τους από το Βρετανικό Μουσείο»

    "Θα συνεχίσω τις ανασκαφές με την πιο μεγάλη θέρμη στο Ναό της Αθηνάς και θα συνεχίσω να πριονίζω τα ανάγλυφα. Είναι μία εργασία που απαιτεί χρόνο-Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατόν να έχουμε το σύνολο της Πανδρόσου εγώ δεν απελπίζομαι για μία από τις Καρυάτιδες». Ο κόσμος, που είχε κατακλύσει το αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης για το διήμερο διεθνές επιστημονικό συνέδριο «Τα γλυπτά του Παρθενώνος: 200 χρόνια από την ιδιοποίησή τους από το Βρετανικό Μουσείο» (διοργάνωση του «Συλλόγου των Αθηναίων»), άκουγε με κομμένη ανάσα.

    Το παραπάνω απόσπασμα (με ημερομηνία 5 Ιανουαρίου 1802) από τις επιστολές που έστειλε στον εργοδότη του Έλγιν ο Ιταλός ζωγράφος Τζοβάνι Μπατίτσα Λουζιέρι, ο άνθρωπος που συνέβαλε καταλυτικά στην άνευ προηγουμένου βίαιη απόσπαση των Γλυπτών του Παρθενώνα -και όχι μόνο-, ήταν μέρος όσων ανέφερε στην ανακοίνωσή της η Τατιάνα Πούλου, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών, που ερεύνησε το αδημοσίευτο σήμερα Αρχείο Έλγιν. Όσα ακόμα ακούστηκαν, ίσως για πρώτη φορά μπροστά σε κοινό από τότε που γράφτηκαν, προκάλεσαν έντονο ενδιαφέρον, αλλά και αποτροπιασμό:

    «Ελπίζω να μην μου δημιουργήσουν καμία δυσκολία για να συνεχίσω την ανασκαφή στο Ναό της Αθηνάς και να μπορέσω να πάρω στην κατοχή μου όλα τα τμήματα γλυπτών που θα βρω. Ο κύριος Χάντ έγραψε στην Εξοχότητά σας για λογαριασμό μου να προσκομίσετε στην Αθήνα μία δωδεκάδα πριόνια για μάρμαρο, διαφόρων μεγεθών το συντομότερο δυνατό. Μου χρειάζονται τρία ή τέσσερα, 20 πόδια μακριά ώστε να κόψω ένα μεγάλο ανάγλυφο, το οποίο δεν μπορεί να μετακινηθεί, χωρίς να μειώσουμε το βάρος του» (20 Σεπτεμβρίου 1801).

    «Κάνω ό, τι μπορώ για να αυξήσω τη συλλογή σας, Μιλόρδε. Πήρα την άδεια του Δισδάρη να κατεβάσω ένα δωρικό κιονόκρανο από τον Παρθενώνα, αλλά πρέπει να το πριονίσω στα δύο, αν το άλλο είναι αρκετά μεγάλο, αυτό είναι τεράστιο. Οι πόρτες του κάστρου δεν είναι τόσο μεγάλες για να μπορέσει να περάσει» (4 Οκτωβρίου 1802).

    Ο Τζοβάνι Μπατίστα Λουζιέρι είχε προσληφθεί από τον Έλγιν μαζί με άλλους καλλιτέχνες από την Ιταλία για να κάνουν εκμαγεία και να προετοιμάσουν λεπτομερή αρχιτεκτονικά σχέδια. Τα όσα διαδραματίστηκαν τα έτη 1801-1804, με πρωταγωνιστή τον Ιταλό ζωγράφο, έγιναν μέρος μιας πολύ σημαντικής ανακοίνωσης που κέρδισε τις εντυπώσεις.

    Εξίσου ενδιαφέρουσες όμως ήταν και οι υπόλοιπες ομιλίες, όπως αυτή της Μαρίας Ιωαννίδου, πολιτικού μηχανικού και επίτιμης διευθύντριας της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως (ΥΣΜΑ), η οποία αναφέρθηκε σε ένα θέμα που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστό στο ευρύ κοινό: Στα αρχιτεκτονικά μέλη των μνημείων της Ακρόπολης (Παρθενώνα, Ερέχθειο, Αθηνά Νίκη), που επίσης λεηλατήθηκαν από τον Έλγιν την περίοδο 1801- 1804 και σήμερα βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. «Οι αναστηλώσεις των μνημείων από την Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως (ΕΣΜΑ) αποτέλεσαν ιδανική χρονική συγκυρία για την επιστροφή και επαναφορά στα μνημεία των αυθεντικών μελών. Ήταν μια ευκαιρία η οποία δυστυχώς παρέμεινε ανεκμετάλλευτη», ανέφερε η κ. Ιωαννίδου, συμπληρώνοντας ότι παρά τις κατά εποχές προσπάθειες της ελληνικής πλευράς, το αίτημα επιστροφής των αρχιτεκτονικών μελών των μνημείων δεν είχε θετική ανταπόκριση. «Ίσως επειδή συνδεόταν από βρετανικής πλευράς με τη διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα: Ενδεχομένως η υποχώρηση στα αρχιτεκτονικά μέλη θα οδηγούσε σε ανάλογη υποχώρηση στα γλυπτά. Ωστόσο, η τοποθέτηση των αντιγράφων τους στις θέσεις των αυθεντικών μελών -όπου αυτό έχει γίνει- δεν αποτελεί οριστική αποδοχή της παραμονής τους στο Βρετανικό Μουσείο, καθώς το θέμα παραμένει ανοικτό και επίκαιρο», σημείωσε η ομιλήτρια.

    [08] Ανεπιβεβαίωτες εκτιμήσεις για υπόγειο ωκεανό στον Πλούτωνα

    Από τότε που το σκάφος «Νέοι Ορίζοντες» (New Horizons) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) πέρασε κοντά από τον Πλούτωνα πέρυσι το καλοκαίρι, αυξάνονται οι ενδείξεις -με βάση τα στοιχεία που έχει στείλει έως τώρα- πως ο νάνος πλανήτης φιλοξενεί ένα ωκεανό κάτω από την παγωμένη επιφάνειά του.Τώρα, μια νέα μελέτη Αμερικανών γεωλόγων θεωρεί μεγάλη την πιθανότητα να υπάρχει ένας υπόγειος ωκεανός νερού βάθους άνω των 100 χιλιομέτρων. Συγκριτικά, στη Γη που είναι περίπου 50 φορές μεγαλύτερη από τον Πλούτωνα, ο βαθύτερος ωκεανός δεν ξεπερνά τα 11 χιλιόμετρα.

    Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Μπράντον Τζόνσον του Τμήματος Γεωεπιστημών και Πλανητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Μπράουν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό γεωφυσικής «Geophysical Research Letters», εκτιμούν ότι ο ωκεανός, που πιθανώς βρίσκεται κάτω από την επίπεδη έκταση 900 χιλιομέτρων με την ονομασία Sputnik Planum, έχει περιεκτικότητα σε αλάτι 30%, όση περίπου η Νεκρά Θάλασσα στη Μέση Ανατολή.

    Οι νέες εκτιμήσεις βασίζονται πάντως μόνο σε υπολογιστικά μοντέλα που προσομοιώνουν τις πιθανές γεωλογικές διαδικασίες στον Πλούτωνα, συνεπώς χρειάζονται επιβεβαίωση από παρατηρήσεις.

    Κάτι «τρέχει» και στην Ευρώπη

    Όμως, λίγο πιο κοντά μας, κάτι «τρέχει» με το δορυφόρο Ευρώπη του Δία, που όπως πιστεύουν πολλοί επιστήμονες, περιέχει ένα υπόγειο ωκεανό. Η NASA ανακοίνωσε εκ των προτέρων ότι απόψε (21:00 ώρα Ελλάδας) θα κάνει μια σημαντική ανακοίνωση σχετικά με ασυνήθιστη δραστηριότητα στον εν λόγω δορυφόρο.

    [09] Κίνα: Εγκαινιάστηκε το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου

    Το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου τέθηκε σήμερα σε λειτουργία, σε μια ορεινή περιοχή της επαρχίας Γκουιτζόου της νοτιοδυτικής Κίνας.

    Λίγο μετά το μεσημέρι, σε μια κοιλάδα της περιφέρειας Πινγκτάνγκ, εκατοντάδες αστρονόμοι και λάτρεις της επιστήμης, παρακολούθησαν τα επίσημα εγκαίνια του ραδιοτηλεοσκοπίου FAST (Σφαιρικό Τηλεσκόπιο Διαμέτρου 500 μέτρων), στόχος του οποίου είναι να εξερευνήσει το διάστημα και να αναζητήσει εξωγήινη ζωή.

    Οι εργασίες για την κατασκευή του FAST, που στοίχισε 1,2 δισεκατομμύρια γουάν (περίπου 180 εκατομμύρια δολάρια) ξεκίνησαν το 2011, δηλαδή 17 χρόνια μετά την πρόταση που είχαν υποβάλει Κινέζοι αστρονόμοι.

    Η εγκατάσταση του κυρίου σώματος, ενός πιάτου με 4.450 πάνελ, μεγέθους όσο 30 ποδοσφαιρικά γήπεδα, ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο.

    Ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ συνεχάρη τους μηχανικούς, τους επιστήμονες και όσους συμμετείχαν στην κατασκευή.

    [10] Τηλεοπτικές άδειες: Λήγει η προθεσμία για την πρώτη δόση

    Οι προσωρινοί υπερθεματιστές του διαγωνισμού για την απόκτηση τηλεοπτικής άδειας πανελλαδικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου οφείλουν να καταβάλουν σήμερα την πρώτη από τις τρεις δόσεις.

    Ηδη, την Παρασκευή η πλευρά Αλαφούζου κατέβαλε στη ΦΑΕ Πειραιά το ποσό των 14.533.333,34 ευρώ, που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο των 43,6 εκατ. ευρώ τα οποία προσέφερε για να αποκτήσει την πρώτη άδεια που δημοπρατήθηκε. Λίγο αργότερα ακολούθησε η πλευρά Μαρινάκη, που κατέθεσε στη ΔΟΥ Πλοίων Πειραιά 24.633.333,34 ευρώ (για συνολική προσφορά 73,9 εκατ. ευρώ), για την τέταρτη άδεια του διαγωνισμού.

    Υπενθυμίζεται ότι για τη δεύτερη άδεια υπερθεματιστής έχει αναδειχεθεί το σχήμα Κυριακού, που θα πρέπει μέχρι το απόγευμα να καταβάλει το ένα τρίτο των 75,9 εκατ. ευρώ της προσφοράς του, δηλ. 25.300.000 ευρώ. Επίσης το σχήμα συμφερόντων Β. Καλογρίτσα θα πρέπει επισης μέχρι το απόγευμα να καταβάλει 17.533.333,34 ευρώ (από τα 52,6 εκατ. ευρώ της δικής του προσφοράς) για την τρίτη άδεια.

    Όπως προβλέπει η παράγραφος 8.4 της προκήρυξης, σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής οποιασδήποτε εκ των επόμενων δόσεων του τιμήματος «ανακαλείται αυτοδικαίως η χορηγηθείσα άδεια».

    Διαβάστε επίσης: Ν. Βούτσης στο ΑΠΕ- ΜΠΕ:Μεγάλη τομή η διαδικασία για τις τηλεοπτικές άδειες

    [11] Πιλοτικές δοκιμές του ρομποτικού συστήματος ROBO-SPECT στις σήραγγες της Εγνατίας Οδού στο Μέτσοβο

    Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι πιλοτικές δοκιμές του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου ROBO-SPECT στα τούνελ της Εγνατίας Οδού στο Μέτσοβο. Το αυτόνομο ρομποτικό σύστημα του έργου δοκιμάστηκε στην αυτόματη ανίχνευση ρωγμών και άλλων κατασκευαστικών ελαττωμάτων στην επιφάνεια των τούνελ, καθώς επίσης στη μέτρηση ρωγμών με αυτόματο και χειροκίνητο τρόπο, παρουσία αξιολογητών και εμπειρογνωμόνων.

    Το ρομποτικό σύστημα εκτέλεσε στατική επιθεώρηση της σήραγγας Μετσόβου, καταγραφή των ελαττωμάτων και μέτρηση των ρωγμών με τελείως αυτόματο τρόπο και χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση ή καθοδήγηση.

    Το ROBO-SPECT (ROBOtic System with intelligent vision and control for tunnel inSPECTion and evaluation) ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2013 με στόχο τη δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου ρομποτικού συστήματος, που εξασφαλίζει με μία μόνο διέλευση κατά μήκος της σήραγγας, γρήγορη και αξιόπιστη επιθεώρηση, καθώς και στατική εκτίμηση της κατάστασής της.

    Το έργο, που συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του 7ου Προγράμματος Πλαισίου, είχε διάρκεια τριών ετών (έως το Σεπτέμβριο φέτος) και υλοποιήθηκε από μία κοινοπραξία δέκα εταίρων από πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία). Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 4.592.196 ευρώ, από τα οποία η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ανήλθε στα 3.306.599 ευρώ.

    Συντονιστής και τεχνικός διαχειριστής του έργου ήταν το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με υπεύθυνο τον δρα 'Αγγελο Αμδίτη, διευθυντή της ερευνητικής ομάδας I-SENSEτου Ινστιτούτου.

    Από ελληνικής πλευράς, σημαντικό ρόλο στη διεξαγωγή των ερευνών και στην υλοποίηση του έργου είχαν και άλλοι δύο φορείς, η Εγνατία Οδός Α.Ε. και το Γραφείο Τεχνικών Μελετών Δ. Μπαϊρακτάρης και Συνεργάτες ΕΠΕ.


    Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
  • Back to Top
    Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
    All Rights Reserved.

    HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
    ana2html v2.01 run on Monday, 26 September 2016 - 6:32:22 UTC