Compact version |
|
Thursday, 21 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-06-14Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας σε τρένα και προαστιακόΜαταιώσεις και τροποποιήσεις θα υπάρξουν από σήμεραστα δρομολόγια όλου του σιδηροδρομικού δικτύου, των αμαξοστοιχιών του προαστιακού της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας, στα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" καθώς και στα δρομολόγια των λεωφορείων στη διαδρομή Κιάτο - Πάτρα και αντιστρόφως λόγω των τρίωρων επαναλαμβανόμενων στάσεων εργασίας που αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.Αναλυτικά, οι μέρες και οι ώρες των απεργιακών κινητοποιήσεων είναι ως εξής: - Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη (14-15-16 Ιουνίου) από τις 05:00-08:00, από τις 13:00-16:00 και απο τις 21: 00-24:00 - Τρίτη 21 Ιουνίου από τις 05:00-08:00,13:00-16:00,21:00-24:00 - Τετάρτη 22 Ιουνίου, ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, 24ωρη απεργία. Για τις αμαξοστοιχίες που τα δρομολόγια τους επηρεάζονται από τις στάσεις εργασίας δεν γίνεται ήδη, με πρωτοβουλία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκράτηση εισιτηρίων. Υπενθυμίζεται, πως οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο αντιδρούν στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, αλλά και την ένταξη του ΟΣΕ στο υπερΤαμείο Αποκρατικοποιήσεων. [02] Επιχείρηση για εκκένωση δύο άτυπων καταυλισμών στην ευρύτερη περιοχή της ΕιδομένηςΞεκίνησε, λίγο μετά τις 7:30, η επιχείρηση της ΕΛΑΣ για την εκκένωση των δύο εναπομεινάντων άτυπων καταυλισμών στην ευρύτερη περιοχή της Ειδομένης, στο ξενοδοχείο που βρίσκεται στη στροφή για Ευζώνους και στο βενζινάδικο, λίγα χιλιόμετρα από τα σύνορα.Για τις ανάγκες της επιχείρησης, κλειστή είναι η ΠΑΘΕ Αθηνών- Ευζώνων, από τη γέφυρα του Πολυκάστρου μέχρι το ύψος του χωριού Ευζώνων.Υπενθυμίζεται ότι χθες απομακρύνθηκαν από τον άτυπο καταυλισμό στο βενζινάδικο, στην ΠΑΘΕ Πολυκάστρου, 1.158 πρόσφυγες από τη Συρία και το Ιράκ (58 Ιρακινοί και οι υπόλοιποι Σύροι), οι οποίοι μεταφέρθηκαν στο κέντρο φιλοξενίας, στα Βασιλικά.Χθες το βράδυ, κάτοικοι των Βασιλικών συγκεντρώθηκαν έξω από το κέντρο φιλοξενίας προσφύγων, διαμαρτυρόμενοι για τη δομή. [03] «Το αίμα μάς ενώνει όλους» το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Εθελοντή ΑιμοδότηΜε κεντρικό μήνυμα «Το αίμα μάς ενώνει όλους /Blood connect us all», γιορτάζεται σήμερα Τρίτη 14 Ιουνίου, η Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη.Αυτήν την ημέρα τιμάται, διεθνώς, ο ανώνυμος εθελοντής αιμοδότης και ο αλτρουισμός που επιδεικνύει, προσφέροντας δύο πολύτιμα αγαθά χωρίς ανταμοιβή: Δέκα λεπτά από τον χρόνο του και 400ml αίμα από τα πέντε λίτρα που έχει. Στη χώρα μας, μόνο το 52% του συλλεγομένου αίματος προέρχεται από εθελοντική αιμοδοσία, ενώ το 48% προέρχεται από δότες του συγγενικού περιβάλλοντος των ασθενών. Αντίθετα, στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, το αίμα προέρχεται κατά 95-100% από εθελοντές αιμοδότες. Επίσης, η Ελλάδα έχει πολύ ισχνή δεξαμενή εθελοντών δοτών μυελού και μικρό αριθμό εθελοντών δοτών οργάνων. Το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ), ως αρμόδιος εθνικός φορέας για την προσέλκυση και διατήρηση εθελοντών αιμοδοτών και την εξασφάλιση επαρκών αποθεμάτων αίματος, διοργανώνει καμπάνια με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του πληθυσμού για την εθελοντική αιμοδοσία. «Ο εθελοντισμός δεν είναι φιλανθρωπία, είναι μία έμπρακτη έκφραση κοινωνικής αλληλεγγύης. Είναι καιρός και στη χώρα μας να αλλάξουμε την εικόνα, με συνεχή και συστηματική ενημέρωση που θα νικήσει την άγνοια, την αδιαφορία και τον φόβο και θα μας εξασφαλίσει επάρκεια αίματος» αναφέρει σχετική ανακοίνωση. Το ΕΚΕΑ διοργανώνει σήμεραημερίδα, υπό την αιγίδα του υπουργείου Υγείας, στην αίθουσα Νέοι Φούρνοι στον Πολυχώρο Τεχνόπολις, στο Γκάζι, από τις 18:00 έως τις 20:30. Στην ημερίδα θα υπάρχει panel με συμμετοχή εθελοντών αιμοδοτών, γιατρών, πασχόντων και εκπαιδευτικών και θα τονιστεί ο ρόλος όλων των εμπλεκόμενων στην αλυσίδα του εθελοντισμού στην αιμοδοσία. [04] Ο Τραμπ ακυρώνει τις διαπιστεύσεις δημοσιογράφων της Washington Post στην προεκλογική εκστρατεία τουΟ Ρεπουμπλικάνος υποψήφιος για τον Λευκό Οίκο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες ότι η εκστρατεία του δεν θα χορηγεί στο εξής διαπιστεύσεις στους δημοσιογράφους της εφημερίδας The Washington Post, εξέλιξη που προστίθεται σε μια σειρά κινήσεων αντιποίνων στις οποίες έχει προχωρήσει ο μεγιστάνας των ακινήτων εναντίον αμερικανικών μέσων ενημέρωσης.«Λόγω της απίστευτα ανακριβούς κάλυψης της εκστρατείας Τραμπ, η οποία έχει σπάσει ρεκόρ, ανακαλούμε άμεσα στις διαπιστεύσεις της ανέντιμης και τσαρλατάνικης εφημερίδας Ουάσινγκτον Ποστ», έγραψε ο Ντόναλντ Τραμπ στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Facebook. Η απόφαση σημαίνει ότι οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας αυτής δεν θα μπορούν να πηγαίνουν σε προεκλογικές συγκεντρώσεις του υποψηφίου, να ταξιδεύουν μαζί του ή να είναι παρόντες σε συνεντεύξεις Τύπου και άλλες εκδηλώσεις για τις οποίες απαιτείται διαπίστευση.Η εκστρατεία του Τραμπ, σε ανακοίνωσή της, υποστήριξε ότι οι δημοσιογράφοι της Ποστ «δεν έχουν καμιά δημοσιογραφική ακεραιότητα και γράφουν ψεύδη σχετικά με τον κ. Τραμπ. Ο κ. Τραμπ δεν νοιάζεται αν ένα ρεπορτάζ είναι αρνητικό για το πρόσωπό του, αλλά πρέπει να είναι τίμιο».Ακόμη, η εκστρατεία του Τραμπ επανέλαβε τις επικρίσεις που έχει κάνει ο υποψήφιος εναντίον του ιδιοκτήτη της Ουάσινγκτον Ποστ Τζεφ Μπέζος, ο οποίος είναι επίσης ιδιοκτήτης του διαδικτυακού πολυκαταστήματος Amazon.com. Είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο η εκστρατεία ενός υποψηφίου για την προεδρία των ΗΠΑ να αρνείται να διαπιστεύσει εργαζόμενους σε ειδησεογραφικούς οργανισμούς.«Η απόφαση του Ντόναλντ Τραμπ να ανακαλέσει τις διαπιστεύσεις της Ουάσινγκτον Ποστ δεν αποτελεί τίποτε λιγότερο από μια αποκήρυξη του ρόλου ενός ελεύθερου και ανεξάρτητου Τύπου», ανέφερε ο διευθυντής της εφημερίδας Μάρτι Μπάρον σε μια ανακοίνωσή του. [05] Αυστραλία: Άνοιξαν τα πρώτα εκλογικά κέντρα για τις ομοσπονδιακές εκλογέςΟι πρώτες ψηφοφορίες διεξάγονται στην Αυστραλία για τις ομοσπονδιακές εκλογές που θα διεξαχθούν στις 2 Ιουλίου, καθώς τα πρώτα εκλογικά κέντρα άνοιξαν σήμερα.Η ψηφοφορία είναι υποχρεωτική για τους Αυστραλούς, ενώ στα εκλογικά κέντρα που άνοιξαν σήμερα μπορούν να ψηφίσουν όσοι πολίτες θα λείπουν από τη χώρα κατά την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών ή αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα που δεν τους επιτρέπει να ψηφίσουν στις 2 Ιουλίου.Περισσότεροι από 3,7 εκατ Αυστραλοί ποσοστό 27% επί του συνόλου των ψηφοφοφόρων συμμετείχαν στις πρόωρες εκλογές του 2013, σε σύγκριση με τα 2,3 εκατ των ψηφοφόρων ή 18% που συμμετείχε στις εκλογές του 2010. [06] Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ καταδίκασε το μακελειό στο ΟρλάντοΤο Συμβούλιο Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών με ψήφισμά του «καταδίκασε με τον πιο έντονο τρόπο την τρομοκρατική επίθεση» στο Ορλάντο των ΗΠΑ, η οποία είχε αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 49 άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι 53 σε ένα γκέι νάιτκλαμπ. Στο ψήφισμα των 15 κρατών μελών του ΣΑ, το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα, αναφέρεται ότι τα θύματα του μακελειού «στοχοθετήθηκαν λόγω του σεξουαλικού τους προσανατολισμού».Σύμφωνα με διπλωμάτες, η δημοσιοποίηση αυτής της δήλωσης του ΣΑ του ΟΗΕ, την οποία κατήρτισαν και εισηγήθηκαν οι ΗΠΑ, καθυστέρησε λόγω των επιφυλάξεων της Ρωσίας και της Αιγύπτου, που αμφισβήτησαν τη συγκεκριμένη διατύπωση. Το Συμβούλιο Ασφαλείας εκφράζει τα «πιο βαθιά του συλλυπητήρια» στις οικογένειες των θυμάτων και στην αμερικανική κυβέρνηση και επαναλαμβάνει ότι «η τρομοκρατία σε όλες τις μορφές της αποτελεί μια από τις πιο σοβαρές απειλές για τη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια», καλώντας όλα τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να την «καταπολεμήσουν με όλα τα μέσα», σεβόμενα το διεθνές δίκαιο. [07] Ανακοινώθηκε το ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου για τη σεζόν 2016-2017Συμπαραγωγές με κορυφαίους φορείς του πολιτισμού, αναβάθμιση της Δραματικής Σχολής με νέα τμήματα, ανακατασκευή του Νέου Ρεξ, δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα και επένδυση στην έννοια του «θεάτρου συνόλου» με συνύπαρξη της παλιάς και της νέας γενιάς ηθοποιών είναι οι βασικές συνιστώσες στο πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου για τη σεζόν 2016-2017.«Μέσα σε δύσκολους καιρούς, η δική μας επιθυμία να συνεχίσουμε να παράγουμε έργο αντάξιο ενός Εθνικού Θεάτρου μοιάζει να είναι ένα είδος ουτοπίας. Όμως, καμία οικονομική δυσπραγία και μιζέρια δεν θα μας στερήσει το όνειρο: να μπορέσουμε να φέρουμε στο Εθνικό Θέατρο του 21ου αιώνα ό,τι καλύτερο από την Ευρώπη και την Ελλάδα» τόνισε, σήμερα (13/6) ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης κρατικής σκηνής Στάθης Λιβαθινός από το αίθριο του κτιρίου Τσίλερ, στην Ομόνοια , όπου παρουσίασε το ρεπερτόριο, τις δράσεις και τις συνέργειες της προσεχούς θεατρικής περιόδου . «Σχεδιάσαμε ένα πρόγραμμα που θα συνδυάσει την πραγματικότητα με το όραμά μας και δεν θα συρρικνώσει το ρόλο που οφείλει να έχει το Εθνικό Θέατρο» σχολίασε ο ίδιος . Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκε και ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Αριστείδης Μπαλτάς ο οποίος ανήγγειλε τρεις πρωτοβουλίες που δρομολογεί για το Εθνικό Θέατρο . Αύριο Τρίτη, 14/6 ο υπουργός μαζί με τον Στ. Λιβαθινό και τον Θ. Αμπαζή θα πραγματοποιήσουν συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Χουλιαράκη, για να συζητήσουν το ξεμπλοκάρισμα του οικονομικού προβλήματος του Εθνικού Θεάτρου, όπως είπε ο κ.Μπαλτάς. Πρόσθετα, ενημέρωσε ότι προωθεί τροπολογία για τα εκτός έδρας σε όσους εργαζόμενους του ΚΘΒΕ και του Εθνικού Θεάτρου, δικαιούνται αυτή την αποζημίωση , ορίζοντας την εκτός έδρας χιλιομετρική απόσταση από 50 χιλιόμετρα και πάνω. Τέλος, σύμφωνα με τον υπουργό Πολιτισμού, το βραβείο θεατρικού έργου και νέου συγγραφέα που μέχρι τώρα απένειμε το ΥΠΠΟ θα έχει πλέον «παρουσία» στις κρατικές σκηνές καθώς θα εντάσσεται στο ρεπερτόριο τους. Μέσα στους βασικούς στόχους του Εθνικού Θεάτρου, όπως είπε ο Στ. Λιβαθινός, είναι και η αποσαφήνιση της ταυτότητας των σκηνών του. Ετσι, σε ό,τι αφορά το ρεπερτόριο της επόμενης σεζόν, η Κεντρική Σκηνή θα φιλοξενήσει μία διαδρομή στο παγκόσμιο θέατρο, από την Αναγέννηση ως σήμερα, με έργα των Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Ευγένιου Ο?Νηλ και Ταντέους Σλομποντζιάνεκ. Η σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» γίνεται η σκηνή της ελληνικής δραματουργίας, παρουσιάζοντας από τη φετινή χρονιά, εκτός από τις τρεις κεντρικές παραγωγές, τη δουλειά τεσσάρων νέων Ελλήνων συγγραφέων, σε ένα πειραματικό μοντέλο, με τη μορφή του «Συγγραφέα του μήνα». Στο Θέατρο ΡΕΞ, η Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» μετατρέπεται σε χώρο συνομιλίας του θεάτρου με τις άλλες παραστατικές τέχνες φιλοξενώντας τέσσερις παραγωγές, όπου συναντώνται ο χορός, η κίνηση, η μουσική, το τραγούδι και άλλες σύγχρονες μορφές έκφρασης. [08] Μια μοναδική έκθεση για τους πρόσφυγες, από φοιτητές του Πανεπιστημίου ΑιγαίουΈνα πολύ δύσκολο εγχείρημα, το πώς μπορεί κανείς να πραγματοποιήσει μια έκθεση για μια πολυεπίπεδη κρίση τη στιγμή που αυτή εξελίσσεται έφεραν σε πέρας με επιτυχία οι τελειόφοιτοι φοιτητές του τμήματος πολιτισμικής τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Μυτιλήνη.Ο λόγος για τη διοργάνωση της έκθεση με θέμα τους πρόσφυγες και με τίτλο «Ο άνθρωπος, παιδί μου, είναι σαν το νερό. Δεν τον σταματάει τίποτε» που άνοιξε τις πύλες της στην αυλή του ιστορικού κτηρίου της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη. Στην αυλή ενός ιστορικού και ταυτόχρονα απόλυτα συμβολικού κτηρίου που αποτέλεσε το κέντρο της οθωμανικής Διοίκησης στο Αρχιπέλαγος στις αρχές του 20ου αιώνα για να στεγάσει στη συνέχεια τα ορφανά της προσφυγιάς του 1922 έως ότου, στα μέσα της δεκαετίας του 1980, μετασκευάστηκε για να χρησιμοποιηθεί ως έδρα του υπουργείου Αιγαίου. Η υπεύθυνη για τη δημιουργία της έκθεσης επίκουρη καθηγήτρια Μουσειολογίας του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Νάσσια Χουρμουζιάδη μάς ξεναγεί στην έκθεση. «Το πρώτο πράγμα με το οποίο έρχεται αντιμέτωπος κανείς μόλις διασχίσει το δροσερό προθάλαμο της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και βγει στη μεγάλη εσωτερική αυλή, είναι το "όνειρο", όπως το λένε μεταξύ τους οι φοιτητές: μια υποβλητική προβολή -ένα "πειραγμένο" απόσπασμα από τη "Europa" του Lars von Trier- που σχολιάζει το όνειρο που καθρεφτίζεται στα μάτια όλων όσοι φτάνουν βρεμένοι και ταλαιπωρημένοι στις ακτές της Λέσβου: αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στον ευρωπαϊκό παράδεισο. Γύρω από την προβολή ένα σύννεφο σχηματίζεται από ιπτάμενες μισοκαμένες σελίδες ημερολογίων που μας υπενθυμίζουν ότι, πριν το όνειρο της Ευρώπης, όλοι αυτοί που συλλήβδην αποκαλούμε "πρόσφυγες" ήταν συγκεκριμένες προσωπικότητες και έκαναν όνειρα σαν κι εμάς, τους "κανονικούς", πριν τα σκορπίσει βίαια το ...κακό». Οι εφημερίδες Το όποιο «κακό». Αυτό που στην έκθεση παρουσιάζεται με τη μορφή «κυμάτων» από δεκάδες πρωτοσέλιδα εφημερίδων που αναφέρονται στον πόλεμο, στην οικονομική κρίση, σε πολιτικές διώξεις, σε όλα εκείνα, δηλαδή, που μπορούν να σε κάνουν να εγκαταλείψεις βίαια τον τόπο σου. Τα «κύματα» σε φέρνουν στο τμήμα της έκθεσης που με συρματοπλέγματα και πανιά αποδίδει αφαιρετικά την εικόνα ενός προσφυγικού καταυλισμού. Μπαίνοντας στον «καταυλισμό», όμως, αντικρύζεις ένα μικρό αστικό σαλονάκι: τα κάδρα των μικρασιατών παπούδων στον τοίχο, το πλεκτό σεμεδάκι, το βάζο με τα πλαστικά λουλούδια και, στο κέντρο ο καναπές στημένος μπροστά στην τηλεόραση που παίζει ένα καταιγιστικό μοντάζ ομιλιών Ελλήνων και ξένων πολιτικών παραγόντων. Μόνο που αντί για τη φωνή της Μέρκελ, του Αβραμόπουλου ή του Ερντογάν ακούγεται ο ήχος των βομβαρδισμών, των ναυαγίων, των διαμαρτυριών. Η υποδοχή των προσφύγων και η αλληλεπίδρασή τους με τους ντόπιους σχολιάζεται με πάνω από 100 φωτογραφίες οργανωμένες σε ένα μεγάλο ψηφιδωτό που αναπτύσσεται πάνω στις πλευρές ενός πενταγωνικού «πύργου». Σε κάθε πλευρά δεσπόζει μια ασπρόμαυρη φωτογραφία που παραπέμπει σε ένα ειδικότερο θέμα: η εκμετάλλευση, η ελπίδα, τα προβλήματα, η αλληλεγγύη, τα εμπόδια. Οι φοιτητές σταχυολόγησαν ποικίλα σχόλια από το διαδίκτυο και τα παρουσιάζουν σαν μια εικονική συζήτηση στο facebook προκειμένου να δείξουν πως δίπλα στις ενθουσιώδεις αλληλέγγυες φωνές, όλους αυτούς του μήνες διατυπώθηκαν επιφυλάξεις, φόβοι, αλλά και απροκάλυπτα ξενόφοβα αισθήματα. Το εκκλησάκι Απέναντι από τον «καταυλισμό» το παρεκκλήσι της Ανάστασης του Λαζάρου, το παρεκκλήσι που χρόνια πολλά χρησιμοποιούσαν σαν χώρο προσευχής τα ορφανά της Μικρασίας. Μόνο που τώρα προσφέρει το κατάλληλο φόντο για να στηθεί ένα στερεοτυπικό «ελληνικό» σκηνικό: ψάθινες καρέκλες γύρω από σιδερένια στρόγγυλα τραπεζάκια με ελληνικό καφέ και ούζο. «Αλλά ο μαυροπίνακας με τις τιμές πίσω τους» λέει η κ. Χουρμουζιάδου «δηλώνει πως όλους αυτούς τους μήνες, οι τιμές των προϊόντων δεν ήταν ίδιες για όλους, καθώς οι κάθε λογής επιτήδειοι φρόντισαν να εκμεταλλευτούν τους κυνηγημένους. Πάνω στον τοίχο της εκκλησίας προβάλλεται ένα βίντεο που "μολύνει" την ελληνική υλικότητα με τους ήχους και τις εικόνες των "άλλων". Κι από ένα τρύπιο "αυθεντικό" αρβυλάκι ενός πρόσφυγα, βγαίνουν τρία ακουστικά που σχολιάζουν με τους ήχους της καταστροφής τις ειρηνικές εικόνες της προβολής». Στο κέντρο, μια εντυπωσιακή κατασκευή αναφέρεται στα αντικείμενα σύμβολα της προσφυγικής κρίσης, με έναν απρόσμενο τρόπο. Η έκθεση συμπληρώνεται με την προβολή τεσσάρων ταινιών μικρού μήκους πάνω στο θέμα του ξένου και δυο ψηφιακές εφαρμογές που δίνουν στον επισκέπτη τη δυνατότητα να εμπλακεί ενεργά στην ίδια την έκθεση. Αφορμή της έκθεσης που παραμένει ανοικτή για το κοινό καθημερινά, από τις 8 ως τις 10 το βράδυ, έως την ερχόμενη Κυριακή 20 Ιουνίου, παγκόσμια μέρα για τους πρόσφυγες, είναι η προσφυγική κρίση, έτσι όπως τη βίωσαν και τη βιώνουν οι φοιτητές, ζώντας στη Λέσβο όλο αυτό το διάστημα. «Δεν εστιάσαμε στους πρόσφυγες και το δράμα τους αντιμετωπίζοντάς τους ως "έκθεμα" που προσφέρεται για εύκολη συγκίνηση, αλλά επιχειρήσαμε να δώσεουμε μια συνολική εικόνα που περιλαμβάνει επιπλέον τους ντόπιους, τις πολιτικές αρχές, τους επαγγελματίες διαχειριστές του προβλήματος, όλους εμάς» καταλήγει η κ. Χουρμουζιάδου, ξεναγώντας το ΑΠΕ - ΜΠΕ στην έκθεση. [09] Στο Ορλάντο ο Ομπάμα την Πέμπτη για να αποτίσει φόρο τιμής στα θύματαΟ Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα θα μεταβεί μεθαύριο Πέμπτη στο Ορλάντο, για να αποτίσει φόρο τιμής στα θύματα της χειρότερης επίθεσης που έχει διαπραχθεί στο αμερικανικό έδαφος μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.Η αμερικανική προεδρία ανέφερε ότι θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το ταξίδι αυτό εν ευθέτω χρόνω. Ο Ομπάμα έκανε ένα σύντομο σχόλιο την Κυριακή για τη σφαγή 49 ανθρώπων σε ένα γκέι κλαμπ στο Ορλάντο, που διέπραξε ένας 29χρονος Αμερικανός αφγανικής καταγωγής, κάνοντας λόγο για μια «πράξη τρόμου και μίσους». Χθες, μιλώντας σε δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο, εκτίμησε ότι ο δράστης, που κατά τα πρώτα στοιχεία της έρευνας έδρασε μόνος, «εμπνεύστηκε από διάφορες πηγές πληροφόρησης εξτρεμιστικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο», απέκλεισε πάντως το ενδεχόμενο η ενέργεια να καθοδηγήθηκε από κάποια τρομοκρατική οργάνωση στο εξωτερικό. Διαβάστε επίσης:Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ καταδίκασε το μακελειό στο Ορλάντο Αλ. Τσίπρας: Βρισκόμαστε σθεναρά απέναντι στο ρατσισμό, την ομοφοβία και το μίσος [10] Γαλλία: Το ISIS ανέλαβε την ευθύνη για τον φόνο αστυνομικού και της συντρόφου τουΈνας 42χρονος αξιωματικός της αστυνομίας δολοφονήθηκε από έναν άνδρα που του κατάφερε πολλαπλά τραύματα με μαχαίρι χθες βράδυ μπροστά στο σπίτι του θύματος, στο Ιβλίν, κοντά στο Παρίσι, και ο δράστης, που υποστήριξε πως ανήκει στην οργάνωση Ισλαμικό Κράτος, οχυρώθηκε μέσα στο σπίτι του θύματος, όπου κατόπιν η σύντροφος του αστυνομικού ανακαλύφθηκε νεκρή.Ο δράστης έπεσε νεκρός αργότερα από πυρά μελών της μονάδας RAID των ειδικών δυνάμεων της γαλλικής αστυνομίας, που ανακάλυψαν τον γιο του ζευγαριού, τριών ετών, σώο.Η έρευνα για την υπόθεση ανατέθηκε στην αντιτρομοκρατική υποδιεύθυνση της γαλλικής εισαγγελίας. Κατά συγκλίνουσες πηγές, ο άνδρας υποστήριξε ότι ανήκει στην οργάνωση ΙΚ κατά τη διάρκεια συνομιλίας με διαπραγματευτή της RAID. Αυτόπτες μάρτυρες είπαν σε ερευνητές ότι ο δράστης κραύγασε «Αλλάχου Άκμπαρ» όταν επιτέθηκε στον αστυνομικό. Την ευθύνη για την ενέργεια ανέλαβε το ΙΚ, μέσω μιας ανάρτησης του πρακτορείου ειδήσεων Άμακ, που πρόσκειται στους τζιχαντιστές, στον ιστότοπό του. «Θα χυθεί άπλετο φως» στην «ακριβή φύση» αυτής της «φρικιαστικής τραγωδίας», δήλωσε ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ αναφερόμενος στην επίθεση, προσθέτοντας ότι θα έχει μια συνάντηση στις 07:45 στο Ελιζέ για να ενημερωθεί για την πορεία της έρευνας. Η επίθεση σημειώθηκε δύο ημέρες μετά το μακελειό στο Ορλάντο των ΗΠΑ, όπου 49 άνθρωποι έπεσαν νεκροί και άλλοι πενήντα και πλέον τραυματίστηκαν σε ένα γκέι κλαμπ από τα πυρά ενός Αμερικανού αφγανικής καταγωγής. Τη ευθύνη και για αυτή την ενέργεια ανέλαβε το ΙΚ. Ο δράστης είχε καταδικαστεί για συμμετοχή σε τζιχαντιστικό πυρήνα Ο δολοφόνος του αστυνομικού στις Ιβλίν ήταν ο Λαροσί Αμπάλα, 25 ετών, και είχε καταδικασθεί το 2013 για συμμετοχή σε τζιχαντιστικό πυρήνα που δρούσε ανάμεσα στη Γαλλία και το Πακιστάν, έγινε γνωστό από πληροφορημένες πηγές. Προερχόταν από το Μαντ-λα-Ζολί, 60 χιλιόμετρα ανατολικά του Παρισιού, σύμφωνα με πηγές της έρευνας. Είχε δικαστεί μαζί με άλλους επτά κατηγορούμενους και είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση τριών ετών, εκ των οποίων οι έξι μήνες με αναστολή, για σύσταση συμμορίας με σκοπό την προετοιμασία τρομοκρατικών πράξεων. [11] Τα λογοτεχνικά βραβεία του «Αναγνώστη» για το 2016Απονεμήθηκαν στις 13/6, τα λογοτεχνικά βραβεία του ηλεκτρονικού περιοδικού «Ο Αναγνώστης», σε τελετή στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη επί της Πειραιώς. «Ο "Αναγνώστης" αρχίζει να ενηλικιώνεται. Ακολουθώντας την παράδοση παλαιότερων περιοδικών για το βιβλίο είναι ένας από τους πολιτιστικούς πόλους συσπείρωσης αυτών που διαβάζουν, γράφουν, εκδίδουν βιβλία» σημείωσε, μιλώντας εκ μέρους της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού, η κριτικός λογοτεχνίας Μαρίζα Ντεκάστρο: «Μέσα σε μια εποχή που πολλά δεδομένα κατεδαφίζονται, διαπιστώνεται το παρήγορο και θετικό στοιχείο της αλλαγής του εκδοτικού τοπίου με νέους εκδότες και νέους ανεξάρτητους βιβλιοπώλες, οι οποίοι στηρίζουν γενιές νέων δημιουργών που τολμούν και ρισκάρουν θεματικά, μορφολογικά, αισθητικά».Απονέμοντας το Τιμητικό Βραβείο για τη συνολική του προσφορά στα ελληνικά γράμματα στον Γιώργη Γιατρομανωλάκη, ο κριτικός λογοτεχνίας Βαγγέλης Χατζηβασιλείου αναφέρθηκε στο πολύτροπο έργο του (μελέτες για την αρχαία και τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία, εκδόσεις, μεταφράσεις, ποίηση, διήγημα, μυθιστόρημα) και τόνισε ειδικότερα τον ρηξικέλευθο χαρακτήρα της μυθιστορηματικής του παραγωγής, που συνταιριάζει το πολιτικό με το ιστορικό μυθιστόρημα και απορρίπτει, με τον μεταμοντέρνο προβληματισμό της, οποιαδήποτε μονομερή αλήθεια. Ποια ήταν όμως τα βασικά χαρακτηριστικά των βιβλίων που κρίθηκαν; «Αν υπάρχει ένα κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ των μυθιστορημάτων τα οποία έφτασαν φέτος στην τελική λίστα, αυτό είναι οι πολλαπλές διαφορές τους: η πολυτυπία και η πολυμορφία τους, οι αποκλίνουσες θεματικές και οι πολύ διαφορετικοί εντέλει κόσμοι, τους οποίους εκπροσωπεί το καθένα» παρατηρεί στο σκεπτικό της για τα βραβεία η Κριτική Επιτροπή (Ελισάβετ Κοτζιά, Μαρία Τοπάλη, Γιώργος Περαντωνάκης, Αριστοτέλης Σαΐνης, Χρίστος Κυθρεώτης, Βαγγέλης Χατζηβασιλείου, Έλενα Χουζούρη). Ως προς τα διηγήματα η Επιτροπή σημειώνει: «Ανάμεσα στη "μεγάλη" νουβέλα και στο μικρό, ή πολύ μικρό, διήγημα κινείται ένας ολόκληρος κόσμος με ατομικές και συλλογικές εικόνες, με αφηγηματική ή ποιητική μαγεία, με αυτοβιογραφικές ή μυθοπλαστικές σκηνές, με κλασικές ή πρωτοποριακές τεχνικές». Ως προς τους πρωτοεμφανιζόμενους πεζογράφους, η κριτική Επιτροπή επισημαίνει: «Προξενεί η εντύπωση η απουσία, σε πρώτο επίπεδο τουλάχιστον, κοινών τάσεων ή στοχεύσεων, αφού προϊόντος του χρόνου ακόμα και η συνισταμένη της κρίσης μοιάζει να υποχωρεί». Και η ποίηση; «Στη δύσκολη και μάλλον ριψοκίνδυνη ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη για στέρεη έκφραση και στο αίτημα για τολμηρό πειραματισμό οι Έλληνες ποιητές και ποιήτριες, πρωτοεμφανιζόμενοι και παλαιότεροι, ανταποκρίθηκαν τη χρονιά που πέρασε, με μιαν ιδιαίτερα πλούσια σοδειά». Ως προς το δοκίμιο, «η οπτική των περισσοτέρων βιβλίων δεν περιορίζεται στη λογοτεχνία, αλλά αφορά την ιστορία των ιδεών, τη χριστιανική σκέψη, τη φιλοσοφία, τη σφαίρα της αισθητικής, την πολιτική και, γενικότερα, κάθε έκφανση του πολιτιστικού φάσματος». Καυστικές οι παρατηρήσεις της Κριτικής Επιτροπής για τα βραβεία της παιδικής λογοτεχνίας (Αγγελική Αθανασοπούλου, Τζίνα Καλογήρου, Βασίλης Παπαθεοδώρου, Ελένη Σβορώνου, Δημήτρης Χαλκιόπουλος): «Στις περισσότερες περιπτώσεις έλειψαν οι εκπλήξεις, ο δημιουργικός πειραματισμός, η διαφοροποιημένη προσέγγιση του θέματος. Στη φετινή παραγωγή εδραιώνεται μία τάση ομοιομορφίας και τυποποίησης, η οποία είχε παρατηρηθεί και κατά τα προηγούμενα χρόνια. Το μεγαλύτερο μέρος των βιβλίων ήταν βιβλία παρόμοια, τόσο θεματολογικά όσο και υφολογικά. Επιπλέον, η προσπάθεια να εξυπηρετήσουν εκπαιδευτικούς σκοπούς, παρά να οδηγήσουν στην αναγνωστική απόλαυση, συνέτεινε σε μια στροφή προς το διδακτισμό». Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |