Visit the Infoxenios - Tourist information about Greece Mirror on HR-Net Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Thursday, 21 November 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-06-11

Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • [01] ΥΠΕΞ: H ανάρτηση προκλητικού πανό στον αγώνα Αλβανίας-Ελβετίας συνιστά θρασύτατη ενέργεια
  • [02] Δημοσκόπηση «Κάπα Research»: Κλείνει η ψαλίδα ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ μετά την αξιολόγηση
  • [03] Το Μουσείο Μαστίχας της Χίου εγκαινίασε ο Πρ. Παυλόπουλος
  • [04] Απομακρύνονται οι σκηνές από τον Κατσικά - Στη θέση τους οικίσκοι για 400 μετανάστες
  • [05] Αστυπάλαια: Η «πεταλούδα» του Αιγαίου νικάει τον φόβο της λειψυδρίας
  • [06] Τουρίστρια συνελήφθη στο Κατάρ για μοιχεία αφού κατήγγειλε ότι την νάρκωσαν και την βίασαν
  • [07] Κηδεία Γ. Μιχαλόπουλου: «Έφυγε ένας άξιος ηθοποιός, ένας υπέροχος άνθρωπος»
  • [08] Σταύρος Ζουμπουλάκης: «Ο στεναγμός των πενήτων»
  • [09] Ομαλή η έξοδος των επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά

  • [01] ΥΠΕΞ: H ανάρτηση προκλητικού πανό στον αγώνα Αλβανίας-Ελβετίας συνιστά θρασύτατη ενέργεια

    Για προβοκατόρικες ενέργειες από περιθωριακούς κύκλους που είναι δυσαρεστημένοι από την προσέγγιση Ελλάδας-Αλβανίας και από την επίσημη παραδοχή από το αλβανικό υπουργείο Εξωτερικών ότι δεν υφίσταται κανένα ζήτημα Τσαμουριάς, έκανε λόγο ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Ευστράτιος Ευθυμίου, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με ανάρτηση πανό με προβοκατόρικο και προκλητικό περιεχόμενο στον ποδοσφαιρικό αγώνα Αλβανίας-Ελβετίας.

    «H ανάρτηση πανό με προβοκατόρικο και προκλητικό περιεχόμενο στον αγώνα Αλβανίας-Ελβετίας συνιστά θρασύτατη ενέργεια» ανέφερε ο κ. Ευθυμίου και τόνισε πως η πρόκληση αυτή καταφανώς παραβιάζει τους κανονισμούς της UEFA που είναι υπεύθυνη για την αποτροπή ανάρτησης συνθημάτων με προκλητικό περιεχόμενο και η οποία θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για την τιμωρία των υπευθύνων.

    Σε ό,τι αφορά την ελληνική κυβέρνηση, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών ανακοίνωσε πως προβαίνει ήδη σε αυστηρές παραστάσεις διαμαρτυρίας προς την UEFA και τους Γάλλους διοργανωτές από τους οποίους, όπως τόνισε, «αναμένουμε εξηγήσεις γιατί, παρά τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας, δεν απετράπη η είσοδος του συγκεκριμένου προκλητικού πανό».

    Παράσταση γίνεται, επίσης, όπως προσέθεσε, και προς την αλβανική κυβέρνηση, «από την οποία αναμένουμε να καταδικάσει την απαράδεκτη και προκλητική αυτή ενέργεια».

    [02] Δημοσκόπηση «Κάπα Research»: Κλείνει η ψαλίδα ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ μετά την αξιολόγηση

    Μείωση της διαφοράς μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ στις 3,5 ποσοστιαίες μονάδες μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης,αλλά και τη σαφή αντίθεση της κοινής γνώμης σε πρόωρες εκλογές, καταγράφει δημοσκόπηση της εταιρείας «Κάπα Research» για λογαριασμό της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής».

    Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση που διεξήχθη μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, στην ερώτηση «αν σήμερα είχαμε βουλευτικές εκλογές, εσείς ποιο κόμμα είναι πιο πιθανό να ψηφίζατε», η ΝΔ συγκεντρώνει ποσοστό 20,8% έναντι 17,3% του ΣΥΡΙΖΑ. Τρίτο κόμμα είναι η Χρυσή Αυγή με 5,9% και ακολουθούν το ΚΚΕ 5,1%, το ΠΑΣΟΚ/ΔΗΜΑΡ με 5%, η Ένωση Κεντρώων με 3,1%, οι ΑΝΕΛ με 2,3%, το Ποτάμι με 2% και 1,2% η Λαϊκή Ενότητα.

    Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη δημοσκόπηση της «Κάπα Research» η διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ ήταν στο 5,2%, με τη ΝΔ να συγκεντρώνει 30,8% και ο ΣΥΡΙΖΑ 25,6%.

    Η δημοσκόπηση δείχνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων τάσσεται κατά της πρόωρης προσφυγής στις κάλπες. Το 52,6% των ερωτηθέντων απαντά πως πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος στην κυβέρνηση να ολοκληρώσει το έργο της έναντι 35,5% που τάσσεται υπέρ των πρόωρων εκλογών.

    Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, το 29,1% θεωρεί ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι καταλληλότερος για πρωθυπουργός έναντι 28% του Αλέξη Τσίπρα.

    Τέλος, το 58,9% των ερωτηθέντων θεωρούν «απαραίτητη ή μάλλον απαραίτητη» τη συνταγματική αναθεώρηση, ενώ το 35,7% τη θεωρεί «περιττή ή μάλλον περιττή».

    [03] Το Μουσείο Μαστίχας της Χίου εγκαινίασε ο Πρ. Παυλόπουλος

    Η πρωτοβουλία της δημιουργίας του Μουσείου Μαστίχας της Χίου συνιστά σημαντική συμβολή και στην εν γένει πολιτιστική μας κληρονομιά αλλά και στην περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας. Πέραν τούτου αναδεικνύει μια πραγματικώς πρωτοποριακή αρμονική σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στο πλαίσιο εξυπηρέτησης του δημόσιου συμφέροντος, και δη σε μιαν εξαιρετικώς κρίσιμη συγκυρία για τον Τόπο και τον Λαό μας, πρωτίστως δε για την Χίο και τους κατοίκους της επισήμανε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος εγκαινιάζοντας σήμερα το Μουσείο.

    Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας επισήμανε ότι ο τόπος τούτες τις κρίσιμες στιγμές έχει ανάγκη από ανθρώπους που έχουν δύναμη και ιδέες. Αυτές (οι ιδέες) είναι πιο δυνατές για να βγούμε από την κρίση που μαστίζει την χώρα, σημείωσε ο κ. Παυλόπουλος.

    Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρθηκε στους τρεις άξονες που έχουν συμβάλει ώστε η Χίος να έχει αυτή τη διεθνή προβολή, εστιάζοντας στους αγώνες για την Ελευθερία, ιδίως δε του αγώνα και της μαρτυρικής τους θυσίας - απτού, δυστυχώς, δείγματος της τουρκικής θηριωδίας - κατά την περίοδο της Εθνεγερσίας τον Μάρτιο - Απρίλιο του 1822 καθώς και στο εμπορικό δαιμόνιο και τα μαστιχοχώρια του νησιού.

    Ο υπουργός αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλης Αποστόλου, επισήμανε ότι μουσεία όπως της Χίου αποτελούν κιβωτούς διάσωσης κυρίως αυλών αξιών με τεράστια σημασία για τον οικονομικό πολιτισμό. Επισήμανε ότι η πολιτεία θα σταθεί δίπλα στις προσπάθειες των παραγωγών ώστε η παραγωγή της να συμβάλει στην ανάπτυξη του νησιού και του τόπου.

    Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, εξήρε τις πρωτοβουλίες του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και προσωπικά της προέδρου του Σοφίας Στάικου, επισημαίνοντας ότι τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν ένα αναγκαίο «παράθυρο», ένα λάκτισμα που μας βοηθάει να κάνουμε κάτι πιο αισιόδοξο.

    Η πρόεδρος του ΠΙΟΠ Σοφία Στάικου ανέφερε ότι το δίκτυο των 8 μουσείων του Ιδρύματος και σύντομα των 9 (με τα εγκαίνια του νέου μουσείου του Ομίλου τον Σεπτέμβριο στα Ιωάννινα) υπηρετούν ένα όραμα ενάντια στην απαξίωση των καιρών. Ο τόπος χρειάζεται δράσεις. Πρέπει να εμπνέουμε, να ενεργούμε και ποτέ να μην τα παρατάμε είπε χαρακτηριστικά.

    [04] Απομακρύνονται οι σκηνές από τον Κατσικά - Στη θέση τους οικίσκοι για 400 μετανάστες

    Στο αμέσως επόμενο διάστημα δημιουργείται δομή φιλοξενίας στην παλαιά παιδόπολη Αγίας Ελένης, στα όρια του δήμου Ζηρού, και οι σκηνές από το κέντρο φιλοξενίας στην περιοχή Κατσικά θα απομακρυνθούν, ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας.

    Απαντώντας σε δημοσιεύματα για τα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων στην Ήπειρο, ο κ. Βίτσας επανέλαβε πως σε ό,τι αφορά τη δημιουργία της δομής φιλοξενίας στην παιδόπολη Αγίας Ελένης, έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της συμφωνίας με την Υπάτη Αρμοστεία του ΟΗΕ και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός Ιουνίου. Η δομή θα είναι μόνιμη, με την έννοια ότι όταν «τελειώσει» το προσφυγικό ζήτημα, η παλαιά παιδόπολη, ανακαινισμένη θα αποδοθεί στο υπουργείο Εσωτερικών, την Περιφέρεια και τους δήμους για κοινωνική χρήση, κατέστησε σαφές ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας.

    Όσον αφορά στο κέντρο φιλοξενίας στην περιοχή Κατσικά, επισήμανε πως στη θέση των σκηνών που θα απομακρυνθούν θα τοποθετηθούν περίπου 60 οικίσκοι, που θα φιλοξενούν υπό πολύ αρτιότερες συνθήκες περί τους 400 πρόσφυγες. Η δομή αυτή, διευκρίνισε, θα είναι προσωρινή, με την έννοια ότι θα διαρκέσει έως ότου οι πρόσφυγες μετεγκατασταθούν σε άλλες χώρες ή σε μόνιμες δομές φιλοξενίας. «Ευελπιστούμε πως η Περιφέρεια και οι δήμοι, όπως έκαναν έως τώρα, θα συνδράμουν και σε αυτή την προσπάθεια. Το ίδιο και φορείς που έχουν βάλει τον εαυτό τους στην τάξη του συμμέτοχου και όχι στην τάξη που παρατηρητή» προσέθεσε.

    Τέλος, υπογράμμισε πως η διασταύρωση της πληροφορίας είναι απαραίτητο στοιχείο της δουλειάς όσων υπηρετούν στη δημόσια ενημέρωση και η ομάδα συντονισμού για το προσφυγικό ζήτημα είναι πάντα έτοιμη να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες.

    [05] Αστυπάλαια: Η «πεταλούδα» του Αιγαίου νικάει τον φόβο της λειψυδρίας

    Αστυπάλαια. Ένα λαμπερό κόσμημα σε σχήμα πεταλούδας "καρφιτσωμένο" ανάμεσα στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα. Τα τελευταία χρόνια αναδεικνύεται σε έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς. Όχι άδικα. Η σαγηνευτική ομορφιά της μαγνητίζει όσους θέλουν να απολαύσουν την αιγαιοπελαγίτικη αύρα, την αυθεντική ελληνική φιλοξενία, εξαιρετικά τοπικά εδέσματα, αστραφτερές παραλίες με κρυστάλλινα νερά, πλημμυρισμένοι από το ελλαδικό φως και το γαλανόλευκο 'Αγιο Πνεύμα του ουρανού, της θάλασσας και της, σαν από παραμύθι βγαλμένη, Χώρας της.

    Όπως αναφέρει ο δήμαρχος του νησιού Πανορμίτης Κονταράτος το νησί αυτό της άγονης γραμμής, όσο ευλογήθηκε από τον Θεό της Ελλάδας, άλλο τόσο φαίνεται να αδικείται και να παραμελείται από την Ελληνική πολιτεία για τη διαχείριση της καθημερινότητάς της. Και προσθέτει ότι με μία μόνο μόνιμη γιατρό στο δυναμικό του νησιού, αντιμέτωπη με το «τέρας» της γραφειοκρατίας της κεντρικής διοίκησης για τις πλέον απλές λειτουργίες, με σοβαρές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό για τη φύλαξη και λειτουργία των υποδομών της, αλλά με το πείσμα, τη δύναμη και την αγάπη των κατοίκων της για τον τόπο τους, η Αστυπάλαια κοιτά κατάματα και βρίσκει λύσεις στα προβλήματά της σχεδόν μόνη της εδώ και δεκαετίες, έχοντας μέχρι πρότινος να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα, μεταξύ άλλων, και τον φόβο της λειψυδρίας.

    Το νησί των 1250 κατοίκων, εκ΄ των οποίων οι 300 ανήλικοι, κατάφερε να νικήσει τους ορατούς και πιθανούς κινδύνους για την υδροδότησή της, σε ένα περιβάλλον εχθρικό σε σχέση με την επάρκεια και τη διαχείριση του νερού και με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής να φαίνονται ορατές στο άμεσο μέλλον. Η μονάδα επεξεργασίας νερού της λιμνοδεξαμενής είχε μόνο μια δεξαμενή και το αντλιοστάσιο υπολειτουργούσε λόγω βλάβης του αντλητικού συστήματος. Οι άμεσοι κίνδυνοι ωστόσο εξαλείφθηκαν, με κινητοποίηση της δημοτικής αρχής και την υλοποίηση έργων μέσω του «Αποστολή Νερό» για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας σε νησιά του Αιγαίου, και του «Προγράμματος Συλλογής Όμβριων Υδάτων», που υλοποιείται σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό Global Water Partnership - Mediterranean (GWP-Med).

    Πολύ πρόσφατα εγκαινιάστηκαν τα έργα, ύψους 50.000 ευρώ, που αφορούν στη βελτίωση των εγκαταστάσεων του ταχυδιυλιστηρίου, το οποίο τροφοδοτείται από τη λιμνοδεξαμενή του Δήμου Αστυπάλαιας χωρητικότητας 875,000 κ.μ. και που σημειωτέον είναι από τις πιο πετυχημένες κατασκευαστικά στο Αιγαίο. Επιπλέον, ολοκληρώθηκαν τα βελτιωτικά έργα του αντλιοστασίου και κατασκευάστηκε εφεδρική δεξαμενής για το ταχυδιυλιστήριο του δήμου, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες ύδρευσης και άρδευσης του 80% του πληθυσμού του νησιού και ειδικότερα, των κατοίκων στη Χώρα και το Λιβάδι.

    Το βρόχινο νερό που συλλέγεται στο φράγμα-λιμνοδεξαμενή, με κατάλληλη επεξεργασία γίνεται πόσιμο. Μάλιστα, η αύξηση της δυναμικότητας αποθήκευσης νερού συμβάλλει σημαντικά στην υδατική ασφάλεια του νησιού, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες όποτε η ζήτηση του νερού είναι ιδιαιτέρως αυξημένη λόγω τουρισμού.

    [06] Τουρίστρια συνελήφθη στο Κατάρ για μοιχεία αφού κατήγγειλε ότι την νάρκωσαν και την βίασαν

    Μια νεαρή Ολλανδέζα που έκανε διακοπές στο Κατάρ συνελήφθη τον Μάρτιο αφού κατέθεσε μήνυση για βιασμό, ανέφερε σήμερα ο συνήγορός της, λέγοντας ότι θεωρείται ύποπτη για "σύναψη σεξουαλικών σχέσεων εκτός γάμου".

    "Συνελήφθη τον Μάρτιο και θεωρείται ύποπτη για μοιχεία, δηλαδή ότι είχε σεξουαλικές σχέσεις εκτός γάμου", κάτι που απαγορεύεται στο Κατάρ, είπε ο δικηγόρος της, ο Μπράιαν Λοκόλο, στον ραδιοφωνικό σταθμό NOS-Radio 1.

    Το υπουργείο Εξωτερικών της Ολλανδίας επιβεβαίωσε τη σύλληψη της 22χρονης τουρίστριας, διευκρινίζοντας όμως ότι δεν την έχουν απαγγελθεί κατηγορίες. "Η έρευνα συνεχίζεται ακόμη", είπε η Νταφνέ Κέρεμανς, μια εκπρόσωπος του υπουργείου, προσθέτοντας ότι οι ολλανδικές αρχές βρίσκονται σε επαφή με τη νεαρή κοπέλα.

    Η 22χρονη Λόρα (σ.σ. μόνο το μικρό όνομά της έχει δοθεί στη δημοσιότητα) είχε πάει σε ένα ξενοδοχείο του Κατάρ όπου επιτρέπεται η κατανάλωση αλκοόλ, εξήγησε ο δικηγόρος της. "Πήγε να χορέψει αλλά όταν επέστρεψε στο τραπέζι της, με την πρώτη γουλιά που ήπιε, κατάλαβε" ότι την είχαν ναρκώσει "και πραγματικά δεν αισθανόταν καλά".

    "Στη συνέχεια, δεν θυμάται απολύτως τίποτα μέχρι το επόμενο πρωινό, όταν ξύπνησε σε ένα διαμέρισμα και κατάλαβε έντρομη ότι την είχαν βιάσει", πρόσθεσε.

    Ο φερόμενος ως δράστης του βιασμού έχει συλληφθεί αλλά υποστηρίζει ότι η νεαρή γυναίκα όχι μόνο συναίνεσε να κάνει σεξ μαζί του αλλά του ζήτησε και χρήματα. Η Λόρα "διαψεύδει κατηγορηματικά αυτήν την κατηγορία", είπε ο Λοκόλο.

    [07] Κηδεία Γ. Μιχαλόπουλου: «Έφυγε ένας άξιος ηθοποιός, ένας υπέροχος άνθρωπος»

    «Πολύ κύριος. Πολύ, πολύ πόνεσα», μου είπε το κορίτσι που τον φρόντιζε 18 χρόνια, προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά της. Γιατί εκείνος δεν ήθελε δάκρυα και συμβατικότητες. Κρατούσε μόνον την ουσία της ευγένειας. Κι αυτό ήταν το μεγαλείο του ανθρώπου. «Στο θέατρο είχα μόνον γνωστούς, φίλος ήταν μόνον ο Γιάννης», λέει η Κατερίνα Γιουλάκη, ένας από τους ελάχιστους στην παράξενη φυλή των ηθοποιών που κράτησε αδιάλειπτη σχέση μαζί του ως το τέλος.

    Και η Αρτεμις, το μοναχοπαίδι του, μου τονίζει: «Θέλω να γράψεις με κεφαλαία ότι ήταν ΕΝΑΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ» κι όταν φεύγει ένας τέτοιος άνθρωπος αφήνει μεγάλο κενό, γιατί όλοι έχουμε γαϊδουρέψει. Υπήρξα τυχερή που ήμουν κόρη του».

    Δημοσιογραφικά, έπρεπε πρώτα να μνημονεύσω τη διαδρομή του ως ηθοποιού, ή μάλλον να μην γράψω τίποτα, γιατί δεν είμαι καθόλου ειδική σ' αυτά που στη δουλειά αποκαλούμε «καλλιτεχνικά». Όμως επιτρέπω στον εαυτό του και με την άδεια του ΑΠΕ-ΜΠΕ, μετά από 25 χρόνια που το υπηρετώ, έναν προσωπικό τόνο. Γιατί ο Γιάννης Μιχαλόπουλος ήταν ο πολυαγαπημένος μου θείος. Μοναχοπαίδια και τα μοναδικά πρώτα ξαδέρφια αυτός κι η μάνα μου, έχω τις ιστορίες τους χαραγμένες στη μνήμη μου. Για τους παιδικούς καυγάδες που κάνανε στο Μαυρομάτι - την Αρχαία Μεσσήνη - σε ποιόν θα σερβίρει η γιαγιά στο πορσελάνινο πιάτο με την κόκκινη ρίγα- γιατί τα άλλα ήταν πήλινα.

    Για τα πρώτα νεανικά χρόνια των δύο στα Εξάρχεια και στο Μετς που έμεναν. Ο θείος δούλευε και φοιτούσε στο Εθνικό Θέατρο κι η μαμά μου μαθήτευε ως μοδίστρα. Μάζευαν χαρτζιλίκι στο τέλος της βδομάδας για να αντικαταστήσουν τις σπασμένες χορδές στο βιολί που έπαιζε ο θείος.

    Τελικά το παράτησε, λέγοντας πως φταίγανε τα «χοντρά του δάχτυλα».

    Με τον πατέρα μου συγχρονίζονταν απόλυτα στις ατάκες. Ήταν κι οι δύο τρομερά εύστοχοι. Όχι πλακατζήδες. Χιουμορίστες. Το θέατρο σειόταν από μια φράση του θείου, από μία χειρονομία του, από εκείνες που τον έκαναν μοναδικό κι όμως όταν ερχόταν στο σπίτι μας, έλεγε στον πατέρα μου: «βρε Γιώργο, πες κάτι να γελάσουμε». Στην επικοινωνία που είχαν τα τελευταία χρόνια, κυρίως τηλεφωνική, ήταν πικροί, αυτοσαρκαστικοί, αλλά πάντα χιουμορίστες. Ήταν παραγωγοί πρωτότυπου χιούμορ. Εγώ και η μαμά μου απλώς το αναγνωρίζαμε και το απολαμβάναμε.

    Εγώ του χρωστάω την πρώτη μου επαφή με την κλασσική λογοτεχνία. Μου έφερνε πάντα ένα διαλεγμένο βιβλίο μαζί με γλυκίσματα, λουλούδια, ανάλογα με τη γιορτή. Πάντα τα καλύτερα, από το καλύτερο ζαχαροπλαστείο. Αυτός ήταν. Ήθελε το καλύτερο και ήθελε να το προσφέρει. Στη γειτονιά, κοντά στο Γηροκομείο, που έμενε, τον φώναζαν «άρχοντα». «Άρχοντας με όλη τη σημασία της λέξης», επιβεβαιώνει η κ. Γιουλάκη. «Δεν υπάρχουν αυτά τα μεγέθη σήμερα. Και ιδιαίτερα στο χώρο του θεάματος, της τηλεόρασης, της δημοσιογραφίας, της?της..της?εγώ τα λέω έξω από τα δόντια».

    Ο θείος ο Γιάννης ήταν μια ανεξάντλητη καλλιτεχνική φλέβα. Έκανε μακέτες, σκηνικά, ζωγράφιζε? Είχε ζωγραφίσει μεταξύ άλλων, ένα ωραίο πορτρέτο της λατρεμένης του μητέρας.

    Σε μικρότερη ηλικία είχε φτιάξει μια μεγάλη μακέτα εκκλησίας και ήθελε να γίνει δεσπότης. Αλλά όταν του 'ρθε, από ατύχημα, η μακέτα στο κεφάλι, τραυματίζοντάς τον, άλλαξε γνώμη. Κάκιωσε: «Δεν ήθελε ο Θεός να βάλω ράσο» έλεγε.

    Λίγοι ήρθαν να τον αποχαιρετίσουν στο νεκροταφείο Ζωγράφου. Το παράπονό του ήταν ότι μόλις τα φώτα της δημοσιότητας σβήσουν, σβήνουν και οι άνθρωποι και η προσφορά τους. Βέβαια, είναι αλήθεια ότι από τη γενιά του, λίγοι παραμένουν εν ζωή.

    Ζήτησα από την Αρτεμη να με οδηγήσει στην καλλιτεχνική του διαδρομή για να γράψω αυτό το κομμάτι, στη μνήμη του: «Η πρώτη του εμφάνιση ήταν στο χορό της Λυσιστράτης, στο Ηρώδειο το 1951, ως αριστούχος της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Έχω και φωτογραφία? ανήκε στην ίδια γενιά με τον Χορν και τη Λαμπέτη με τους οποίους είχε πολυετή συνεργασία που τον σημάδεψε. Μάλιστα τον πάντρεψαν την εποχή που ήταν ζευγάρι. Η Λαμπέτη ήταν η μεγάλη του αγάπη με την οποία συνέχισε να κάνει παρέα και μετά τη διάλυση της σχέσης της με τον Χορν και πηγαίναμε πάντα στις δουλειές της.

    Ξεκίνησε από το ραδιόφωνο, όταν η ραδιοφωνία στεγαζόταν στο Ζάππειο. Είχε πολύ ωραία φωνή και πολύ ωραία ελληνικά.

    Ήταν κυρίως θεατρικός ηθοποιός, αλλά έκανε μεγάλες επιτυχίες και στην τηλεόραση. Του άρεσαν όλα τα είδη του θεάτρου και το μιούζικαλ του άρεσε, παρότι δεν ήταν ούτε χορευτής ούτε τραγουδιστής, του άρεσε και η επιθεώρηση και η πρόζα και προετοιμαζόταν πάντα με πολλή χαρά.

    Από τα έργα που είχε υπηρετήσει, μνημόνευε συχνά «το Έκτο Πάτωμα» με τον Ντίνο Ηλιόπουλο και το «Μιάς Πεντάρας Νιάτα», αλλά και τον «Εξορκιστή», στο Θέατρο Καλουτά, στη δεκαετία του 70.

    Στην τηλεόραση έκανε μεγάλες επιτυχίες, με τον «Συνήγορο», το «Ορκιστείτε Παρακαλώ», «τα Παιδιά του Ζεβεδαίου». Εξαιρετικές δουλειές με εξαιρετικούς συνεργάτες. Εκτιμούσε ιδιαίτερα τον Κώστα τον Πρετεντέρη, με τον οποίο ήταν αδελφικοί φίλοι και είχαμε και οικογενειακές σχέσεις και τον Κώστα Παπαπέτρου. Διάβαζε πολύ, πήγαινε στο βιβλιοπωλείο του Στρατή του Φιλιππότη όταν ήταν στη Σόλωνος εκεί μαζευόντουσαν όλοι. 'Άλλες σχέσεις δεν είχε.

    Οι ηθοποιοί είναι μια περίεργη φυλή. Με το που φεύγεις, θαρρείς και δεν υπάρχεις πια. Δεν παίζει ρόλο τί έχεις προσφέρει. Σε σβήνουν με μια γομολάστιχα. Αυτό ήταν και το παράπονό του, όχι μόνο για τον εαυτό του, αλλά και για άλλους συναδέλφους.

    Αποχώρησε το 2003 όταν είχε σπάσει το πόδι του, εν μέσω θεατρικής δουλειάς, με την Εβελίνα Παπούλια, αν θυμάμαι καλά.

    Ήταν μερακλής σε όλες του τις δουλειές κι ο κόσμος το καταλάβαινε».

    Τη ρώτησα να μου πει κάτι πιο προσωπικό:

    «Με τη μητέρα μου ήταν ένα καταπληκτικό ζευγάρι: ο Γιάννης και η Ελένη, όλοι το λέγανε. Ήταν εξαιρετικός πατέρας και παππούς. Πατέρας με μέτρο, όχι «τράβα παιδί μου και κάνε ότι θέλεις», αλλά με την αγωγή και την κουλτούρα του, σου πέρναγε το μήνυμα με ευγένεια, ούτε γαύγιζε ούτε φώναζε. Οι γονείς μου μού άφησαν πολλές αρχές και ριζωμένες αξίες».

    Η Κατερίνα Γιουλάκη μας είπε ότι «ο Γιάννης ήταν, είναι και θα είναι ο καλύτερός μου φίλος. Ο μοναδικός μου φίλος. Κάναμε μαζί θέατρο και τηλεόραση και μεγάλες επιτυχίες. Αλλά θυμάμαι μεγάλες στιγμές που χάραξαν τη φιλία και τον αλληλοσεβασμό μας. Θυμάμαι την εποχή της επταετίας που ζήσαμε δύσκολες στιγμές στο θέατρο και ενώ γίνονταν γεγονότα τρομακτικά -αναφέρεται το Πολυτεχνείο- ο Γιάννης με συνόδευσε στο σπίτι μου με κίνδυνο της ζωής μας, με πήγε στα Εξάρχεια που έμενα. Τότε είχαμε τα παιδιά μας μωρά. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ.

    Θαύμαζα τη μόρφωσή του, τη βιβλιοθήκη του, την απλοχεριά του?»

    Τη ρώτησα για τις σημερινές δουλειές στον καλλιτεχνικό χώρο: «Ηθοποιοί, συγγραφείς, σκηνοθέτες, τεχνικοί, το σύμπαν χτυπιέται από την κρίση. Τα θέατρα κάνουν κάποιες προσπάθειες και βγαίνουν κάποιοι καλοί ηθοποιοί. Υπάρχει το Εθνικό, η Στέγη, αλλά για μένα το ολέθριο λάθος είναι η κατάργηση της άδειας του ηθοποιού. Έτσι οι παραγωγοί μπορεί να χρίζουν ηθοποιούς τις μοντέλες και τα μοντέλα, τους τραγουδιστές ή όποιον άλλον τους αρέσει. Αυτή η υπερπροσφορά έχει καταστρέψει το θέατρο.

    Όταν πάς στην Επίδαυρο και βλέπεις τους ηθοποιούς να κρατάνε μικρόφωνο τρελαίνεσαι! Αυτά τα θέατρα έχουν γίνει για την ακουστική τους. Πετάς το πετραδάκι κάτω και το ακούει το τελευταίο διάζωμα. Άρα λείπει η παιδεία, οι κατάλληλες φωνές, οι κατάλληλοι άνθρωποι;»

    Την αξία του θείου Γιάννη ως ηθοποιού ας την κρίνουν άλλοι. Εγώ όμως, όσο τον γνώρισα κατάλαβα ότι θυσίασε και μέρος της επαγγελματικής του προβολής, για «να μην ευτελίσει τη ζωή του», όπως λέει ο ποιητής.

    [08] Σταύρος Ζουμπουλάκης: «Ο στεναγμός των πενήτων»

    Δεν είναι μόνο ο ηθογράφος. Δεν είναι μόνο ο ειδυλλιακός της γραφής. Δεν είναι μόνο ο χριστιανοπρεπής. Είναι και ο υπερασπιστής των φτωχών. Ο διηγηματογράφος των βασανισμένων. Ο χρονογράφος των πασχόντων.

    Για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη ο λόγος, τον οποίον δοξολογεί ο Σταύρος Ζουμπουλάκης στο βιβλίο του «Ο στεναγμός των πενήτων» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

    Παίρνοντας τον τίτλο του βιβλίου από το ψαλτήρι -«από της ταλαιπωρίας των πτωχών και από του στεναγμού των πενήτων νυν αναστήσομαι λέγει Κύριος»- στίχο που άρεσε στον σκιαθίτη κοσμοκαλόγερο, ο μελετητής φωτίζει την «φιλόπτωχο» γραφή του.

    «Οι φτωχοί και κατατρεγμένοι, οι αδύναμοι και οι ευάλωτοι» είναι οι άνθρωποι του τονίζει ο συγγραφέας στον πρόλογο.

    Γεννημένος το 1953 στην Συκιά Λακωνίας, με σπουδές Νομικής και Φιλολογίας στην Αθήνα και Φιλοσοφίας στο Παρίσι, πολλά χρόνια καθηγητής στη Μέση Εκπαίδευση, διευθυντής του περιοδικού «Νέα Εστία» (1988-2012), πρόεδρος του Ιδρύματος Βιβλικών Σπουδών «Άρτος Ζωής», επικεφαλής του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης, επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μετά το τελευταίο του βιβλίο «Υπό το φως του μυθιστορήματος» από τις εκδόσεις Πόλις, παρουσιάζει τώρα τα δοκιμιακά κείμενά του για τον αγαπημένο του που τον θεωρεί κορυφαίο διηγηματογράφο της Ευρώπης. Και μάλιστα, στο ίδιο ύψος με τον Γκυ ντε Μωπασσάν και τον 'Αντον Τσέχοφ!

    [09] Ομαλή η έξοδος των επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά

    Από τα πληρώματα και το προσωπικό των εταιρειών κρουαζιέρας, εξυπηρετούνται σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά οι φορτοεκφορτώσεις των αποσκευών των επιβατών, καθώς για 17η μέρα συνεχίζεται η απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με αίτημα την κατοχύρωση των εργασιακών τους σχέσεων, ενόψει των ιδιωτικοποιήσεων.

    Σε πολλές περιπτώσεις, όπου επιβάτες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν, μεταφέρουν μόνοι τους τις βαλίτσες προς τους τερματικούς σταθμούς και στη συνέχεια επιβιβάζονται σε ταξί η σε λεωφορεία. Πολλοί από αυτούς έχουν κατεύθυνση το αεροδρόμιο ενώ άλλοι θέλουν να μεταβούν στην Ακρόπολη και στο κέντρο της Αθήνας.

    Στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν σήμερα 7 κρουαζιερόπλοια, ενώ ένα κατευθύνθηκε στο λιμάνι του Λαυρίου. Περίπου 12.000 επιβάτες έχουν αρχίσει να αποβιβάζονται από το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά ενώ στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς των αποσκευών από επιβάτες μεγάλη ηλικίας, επιτρέπεται η είσοδος σε ταξί και πούλμαν κοντά στα κρουαζιερόπλοια προκειμένου να μεταφερθούν οι επιβάτες και οι αποσκευές τους, στους τερματικούς σταθμούς αλλά και στην έξοδο του λιμανιού.

    Δήλωσητου ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας

    Η κυβέρνηση προτίθεται να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα ώστε να μην υπάρχει κανένα κενό που να αφήνει περιθώριο παρερμηνειών σχετικά με την ισχύ του όρου 5.11 στη Σύμβασης Παραχώρησης, στον οποίον αναφέρεται ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας και η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, τονίζει σε δήλωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσας, προσθέτοντας ότι έχει ήδη ανακοινωθεί προς τους εργαζομένους ένα πλέγμα θεσμικών πρωτοβουλιών ώστε να παραμείνουν ρυθμισμένες οι εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

    Η κυβέρνηση, προσθέτει ο υπουργός, θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τους απεργούς να ζυγίσουν όλα τα δεδομένα, να αξιολογήσουν σωστά τις περίπλοκες και δύσκολες σημερινές συνθήκες που γεννούν πολλαπλούς κινδύνους και να επιλέξουν μορφές διεκδίκησης που αποτρέπουν υπαρκτές καταστρεπτικές επιπτώσεις στη συνολική προσπάθεια αναθέρμανσης της Οικονομίας.

    «Να είναι βέβαιοι όλοι ότι κάθε κίνηση καλής θέλησης εκ μέρους των απεργών εκτιμάται από όλους και ενδυναμώνει πρώτα από όλα τον δικό τους αγώνα. Περιμένουμε μια γενναία κίνηση προσωρινής, έστω, απεμπλοκής η οποία είναι βέβαιο ότι θα αποβεί σε όφελος όλων» συμπληρώνει ο κ. Δρίτσας


    Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
    Back to Top
    Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
    All Rights Reserved.

    HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
    ana2html v2.01 run on Saturday, 11 June 2016 - 18:32:29 UTC