Compact version |
|
Thursday, 21 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-05-12Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Ο Λευκός Οίκος προειδοποιεί για τις συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία από το ενδεχόμενο ενός BrexitΣτην περίπτωση που η Βρετανία εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα υπάρξουν επιπτώσεις για τη Βρετανία, την Ευρώπη, αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, δήλωσε σε γερμανική εφημερίδα ο πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Συμβούλων του Λευκού Οίκου.«Μπορείτε να ισχυριστείτε ότι οι συνέπειες ενός Brexitθα είναι μικρές, μεσαίες ή μεγάλες. Είναι όμως σίγουρο ότι θα υπάρξουν συνέπειες, τόσο για τους Βρετανούς, όσο για τους Ευρωπαίους, αλλά και για την παγκόσμια οικονομία»δήλωσε ο Τζέισον Φέρμαν στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt. «Δε χρειάζομαστε περισσότερη αβεβαιότητα κατά την περίοδο αυτή»συμπλήρωσε. [02] Αφιερωμένο στα γραφήματα το νέο τεύχος του ΠρακτορείουΣήμερα, το Πρακτορείο, το εβδομαδιαίο freepress του ΑΠΕ- ΜΠΕ, είναι ένα τεύχος ιδιαίτερο. Γεμάτο infographics, που για τους ειδικούς αποτελούν ένα ισχυρό πολυεργαλείο στη σύγχρονη δημοσιογραφία, καθώς δείχνουν αντί να λένε, προκαλούν το ενδιαφέρον των αναγνωστών -ειδικά των νεότερων- και ενημερώνουν γρήγορα και διεξοδικά.Η Ζωή Κατσιγιάννη και ο Πάνος Κωνσταντόπουλος όχι μόνο τα σχεδιάζουν εδώ και χρόνια με εξαιρετική δεινότητα, αλλά είναι και οι πρώτοι στην Ελλάδα που τα διδάσκουν. Τα γραφήματά τους έχουν βραβευθεί σε δεκάδες διεθνείς διαγωνισμούς, ενώ έχουν κερδίσει και την καθολική αναγνώριση. Και ναι είναι μαζί μας στο Πρακτορείο. Άρθρο του Δημήτρη Αρβανίτη Από τις αρχές του '90, οι εφημερίδες πέρασαν δυναμικά στις νέες τεχνολογίες και άρχισαν να σκέπτονται με νέους τρόπους. Δοκίμασαν κάθε εκδοχή και δυνατότητα των νέων εργαλείων και διατηρώντας τη συνείδηση, ότι εργάζονται για την ιστορία του εφήμερου, κατόρθωσαν να περάσουν στη νέα εποχή ώς τα πρώτα μέσα τα οποία αποδέχθηκαν τις νέες συνθήκες στην οπτική επικοινωνία. Το προτέρημα να ζουν στο απόλυτο παρόν, μπορεί να φαίνεται πως ξεπεράστηκε από την τηλεοπτική φόρμα του «ακαριαίου» ρεπορτάζ, αλλά θα αποτελούν πάντοτε ντοκουμέντο και ανάλυση για την αφομοίωση της είδησης. Οι εφημερίδες του 21ου αιώνα μπορεί να έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά στην εμφάνισή τους μ'αυτές του περασμένου αιώνα, έστω κι αν αυτός είναι μόλις δώδεκα χρόνια πίσω, αλλά μια προσεκτική ματιά με τα φύλλα των αρχών της δεκαετίας του '90 μάς αποκαλύπτει τεράστιες δομικές αλλαγές. Ένα πλήθος προβλημάτων, ή καλύτερα καθημερινών τεχνικών δυσκολιών, έχουν ήδη ξεπεραστεί και απομένει το ταλέντο, το κύρος και η ευέλικτη αντίδραση στη διαχείριση των ειδήσεων και των θεμάτων μέσα από ένα σχεδιαστικό περιβάλλον που σκοπεύει στην ευαναγνωσιμότητα με πρωταγωνιστή την ορθολογιστική τυπογραφική σύνθεση. Η εφημερίδα δεν αρκεί να είναι έγκυρη, χρειάζεται και να φαίνεται. Από τα μέσα της δεκαετίας του '90, η ποιότητα στον τομέα σχεδίασης και παραγωγής ανήλθε σε υψηλά επίπεδα με τη χρήση καλοσχεδιασμένων γραμματοσειρών, άρτιων φωτογραφιών και εξελιγμένων εκτυπώσεων. Μέσα σε μια κατάσταση τεχνικής ευφορίας, μια νέα εφαρμογή άρχισε να εμφανίζεται και να κατακτά έδαφος σε σχέση με την υπάρχουσα χρήση της φωτογραφίας και του σκίτσου. Έγινε γνωστή με τον όρο «γράφημα», αλλά όλοι όταν αναφέρονται σ'αυτά τα ονομάζουν πίνακες. Δηλαδή πινάκια, δηλαδή αριθμητήρια. Πρώτη τάξη του δημοτικού και το πρόβλημα ζητάει να βρούμε πόσα είναι όλα μαζί τρία γουρουνάκια και δύο κότες. Τα δάχτυλα είναι το πρώτο καλκουλέιτορ. Ο άβακας, το αριθμητήριο είναι το όργανο που θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε τα ποσά. Πέντε πράσινες μπίλιες και πέντε κόκκινες μάς κάνουν δέκα. Στο graphic design πρωτεύοντα ρόλο και σπουδαιότητα κατέχει ο σχεδιασμός εταιρικών σημάτων και ταυτότητας. Η ενασχόληση με τον σχεδιασμό λογότυπων, τοποθετεί τον σχεδιαστή σε προνομιακή θέση, λόγω του βαθμού δυσκολίας που εμπεριέχεται σε κάθε σχεδίαση ενός πρωτότυπου σήματος. Το σήμα πρέπει να λέει τα πάντα, χωρίς λόγια. Τα γραφήματα ανήκουν σ'αυτήν την κατηγορία. Αποτελούν το βαρύ πυροβολικό της πρώτης ύλης στην οπτικοποίηση των θεμάτων της εφημερίδας. Μέγας αντίπαλος είναι ο χρόνος και οι ταχύρρυθμες διαδικασίες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της προετοιμασίας του καθημερινού φύλλου για την τελική εκτύπωση. Ο συντάκτης πρέπει να ενημερώσει τον σχεδιαστή, προσφέροντάς του κάθε πληροφορία σχετική με το ζητούμενο και ο σχεδιαστής να συλλάβει τη λεπτομέρεια που θα απογειώσει την ιδέα του. Ο χώρος που θα του δοθεί πρέπει να ανταποκρίνεται απόλυτα στην αξία του αριθμού των λέξεων που θα παραχωρήσουν τη θέση τους στο γράφημα. Ό,τι προτείνει, πρέπει να αφηγείται μια ιστορία, μικρή ή μεγάλη, με αρχή, μέση και τέλος. Να έχει ένα άρτιο σενάριο και να υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το ρεπορτάζ ή το θέμα. Αυτό οφείλει να συμβαίνει σε κάθε είδος γραφήματος είτε αυτό περιγράφει τον εκτροχιασμό μιας αμαξοστοιχίας, είτε καταγράφει τα ποσοστά μιας δημοσκόπησης. Τα στοιχεία που χρησιμοποιεί ο σχεδιαστής είναι τα σχήματα, τα χρώματα και το ταλέντο του να συνθέτει εικόνες και ιστορίες. Δύσκολη δουλειά κι ακόμα πιο δύσκολη για τους ρυθμούς της εφημερίδας. Ο σχεδιαστής δεν έχει την πολυτέλεια να «σκεφτεί δυο φορές». Συχνά πρέπει να συμπεριφερθεί σαν μουσικός της τζαζ που επιχειρεί μια έξοδο αυτοσχεδιασμού. Τα ενδεχόμενα λάθη του, θα αποτελέσουν τη χρυσή εμπειρία του για να τα ελαχιστοποιήσει τις επόμενες φορές. Να βάλει γκολ, έστω κι αν τον κρατούν από τα πόδια. Να δώσει στον αναγνώστη την ευκαιρία να συλλάβει το θέμα, διαθέτοντας τον ελάχιστο χρόνο που θα απαιτούνταν για μια περιφραστική ανάλυση. Ο Πάνος Κωνσταντόπουλος και η Ζωή Κατσιγιάννη ανήκουν στους σχεδιαστές που επέλεξαν να ασχοληθούν με τον σχεδιασμό γραφημάτων, γνωρίζοντας εξ αρχής τις δυσκολίες που προκύπτουν από την πίεση του χρόνου. Όμως ως σχεδιαστές στον χώρο των εφημερίδων, είναι μαθημένοι στα δύσκολα. Τους γνωρίζω μέσα από την πορεία της δουλειάς τους. Δεν αρκεί να τους αναγνωρίζουμε το ταλέντο τους, που σίγουρα διαθέτουν. Το σπάνιο προσόν τους είναι ότι ανήκουν στη γενιά σχεδιαστών που ασχολήθηκαν με τα γραφήματα, χωρίς να έχουν πίσω τους σημεία αναφοράς και δεκάδες βοηθήματα, όπως συμβαίνει με άλλα είδη του graphic design, όχι μόνο στον τόπο μας, αλλά και σε άλλες πιο αναπτυγμένες αγορές. Τα γραφήματά τους είναι λιτά, άκρως δομημένα, περιεκτικά, καθαρά και δυναμικά, και πιστεύω πως θα αποτελέσουν παραδείγματα της προϊστορίας του είδους στον ελληνικό Τύπο και οι αυριανοί σχεδιαστές θα διδαχθούν μέσα από αυτά, την πειθαρχία, την αποφασιστικότητα και τη δυναμική που διαθέτουν για να εξιστορούν γεγονότα και ειδήσεις. Δημήτρης Θ. Αρβανίτης Σχεδιαστής, Μέλος της ΑGI [03] Η Κίνα θεωρεί παραβίαση των χωρικών υδάτων της, την πλεύση αμερικανικού αντιτορπιλικούΧαρακτήρα παραβίασης των χωρικών υδάτων της, προσδίδει η Κίνα στην επιχείρηση ελεύθερης ναυσιπλοΐας, που πραγματοποίησε την Τρίτη, πλοίο του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού σε μικρή απόσταση από νησί, στη Νότια Σινική Θάλασσα.Το Πεκίνο επισημαίνει ότι το αντιτορπιλικό κατευθυνομένων πυραύλων, USS William P. Lawrence, έπλευσε εντός της ζώνης των 12 ναυτικών μιλίων του Γιονγκσού Τζιάο στα νησιά Νάνσα, προκαλώντας αίσθημα φόβου στους κατοίκους.Η Κίνα από την πλευρά της, απογείωσε δύο μαχητικά αεροσκάφη με δυνατότητα προσβολής στόχων επιφανείας, ένα αεροσκάφος έγκυρης προειδοποίησης, αλλά και τρία πολεμικά πλοία προκειμένου να παρακολουθήσει την πορεία του αμερικανικού πλοίου, αλλά και να του απευθύνει σχετικές προειδοποιήσεις.Πρόκειται για την 3η επιχείρηση «ελεύθερης ναυσιπλοΐας»που πραγματοποιούν πλοία του αμερικανικού ναυτικού στην αναφερόμενη περιοχή, κατά τους τελευταίους μήνες, κλιμακώνοντας την ένταση στην περιοχή και προκαλώντας την έντονη αντίδραση της κινεζικής ηγεσίας. [04] «Διάλογοι στο λυκόφως», ένας τόμος πάθους με συνεντεύξεις του Μίκη Θεοδωράκη«Διάλογοι στο λυκόφως» επιγράφει ο Μίκης Θεοδωράκης το βιβλίο που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ιανός και περιλαμβάνει 90 συνεντεύξεις στο γραπτό ελληνικό και ξένο Τύπο καθώς και σε ερευνητές-φοιτητές της περιόδου 2003-2015. Η επιλογή έγινε από τον ίδιο τον μεγάλο συνθέτη, ο οποίος έβαλε και τους τίτλους γι' αυτήν την έκδοση.Τον πρόλογο έχει γράψει ο Μίμης Ανδρουλάκης, ο οποίος τον χαρακτηρίζει «Εσταυρωμένο Διόνυσο» και μεταξύ άλλων σημειώνει: «Έχω βιώσει σε διαφορετικές εποχές την αμηχανία και το άγχος των κομματικών για το μέγεθος και την εκρηκτικότητά του. Δεν αναφέρομαι στον φόβο των κλειδοκρατόρων γραφειοκρατών, των «επαναστατών» με ωράριο. Ο Χαρίλαος, μια γνήσια μορφή λαϊκού αγωνιστή, στον οποίο ο Μίκης αναφέρεται με τρυφερότητα, με παρότρυνε «εξήγησέ του ότι παραείναι μεγάλος για το σημερινό κόμμα. Αυτός που συνομιλεί με την αιωνιότητα θα κάθεται στο πολιτικό γραφείο να χρονοτριβεί με τις ώρες, με την...με τον...Θα το μπατάρει το όργανο, θα το καπακιάσει, δεν χωρά». Στην δική του εισαγωγή ο Μίκης Θεοδωράκης μιλάει για τον «μαγικό σπάγκο». Όταν ζούσε στο Αργοστόλι, όπου υπηρετούσε ο υπάλληλος της Νομαρχίας πατέρας του, κατέβηκε μια μέρα στην προκυμαία να παίξει με τους συμμαθητές του κρατώντας ένα αεροπλανάκι. Καθώς τους παρατηρούσε που έπιαναν μεγάλα ψάρια, ρώτησε πώς το καταφέρνουν. «Με αυτόν τον μαγικό σπάγκο» του απάντησαν. Και τότε δεν δίστασε να ανταλλάξει το αγαπημένο του αεροπλανάκι με τον μαγικό σπάγκο, προς μεγάλη λύπη του πατέρα και της μητέρας του. «Μονάχα εγώ παρέμεινα μέχρι σήμερα αμετανόητος και περήφανος, χωρίς να έχω αντιληφθεί ακόμα τη γενική θυμηδία που προκαλεί στους γύρω μου η ταύτισή μου με τον μαγικό σπάγκο...» Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |