Compact version |
|
Sunday, 22 December 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-05-09Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Αναταράξεις στο ισλαμικό και κεμαλικό κατεστημένο της Τουρκίαςτου Άκη Κοσώνα*Τι ακριβώς γίνεται στην Τουρκία; Πολλά μπορεί να υποθέσει κανείς, αλλά θα πάρει χρόνο να φανεί ποιος είναι ο νέος σχεδιασμός των καθεστωτικών δυνάμεων ο οποίος ασφαλώς δεν θα αλλάζει τη στρατηγική, απλώς θα ασκείται σε διαφορετικές...βαριάντες της τακτικής. Το βέβαιο είναι πως αποτελεί αφέλεια η εκτίμηση των γεγονότων στη βάση του «ο σουλτάνος Ερντογάν τρώει τον ευρωπαϊστή Νταβούτογλου». Μπορεί να φαίνεται έτσι, μπορεί να είναι έτσι, αλλά το «φάγωμα» είναι κομμάτι μιας διαδικασίας γνωστής στον πρώην πρωθυπουργό και νυν Πρόεδρο, που ασκήθηκε νωρίτερα με την περίπτωση του επίσης «ευρωπαϊστή» και εκσυγχρονιστή Αμπντουλάχ Γκιουλ. Οι δυτικοί, σε μια παρατεταμένη κρίση υποκρισίας, τόσο μεγάλη που συχνά ταυτίζεται με την πραγματικότητα έτσι όπως εκείνοι την επιθυμούν, προσποιούνται κατά καιρούς ότι βρήκαν το νέο σύγχρονο πολιτικό αστέρι της Τουρκίας. Που δεν είναι ισλαμιστής, νιώθει Ευρωπαίος, δεν πάσχει από μεγαλοϊδεατισμό και είναι έτοιμος να διαδεχθεί, όταν έρθει η ώρα, τον σκληρό, ιδιόμορφο και περίεργο Ερντογάν. Τελικά έρχεται η ώρα του «αστεριού», που τον τελειώνει αυτός που βρήκε και τον προώθησε στα πράγματα, ο Ερντογάν δηλαδή. Κατά τα λοιπά, η πολιτική της Τουρκίας παραμένει ως έχει, όπως και οι στόχοι της. Πάσχοντας ή εμπνεόμενη από το αυτοκρατορικό σύνδρομο, η γειτονική χώρα δεν βλέπει κανένα λόγο να μεταβάλλει τους στόχους της τα τελευταία 800 χρόνια, προχωρώντας απλώς στις αναγκαίες προσαρμογές που προκύπτουν από τις ανά τους αιώνες αλλαγές. Γεωγραφικές και άλλες. Μετά τον Κεμάλ Ατατούρκ, για το τουρκικό κατεστημένο δεν υπήρξε άλλος πλην του Ταγίπ Ερντογάν που να υλοποίησε καλύτερα αυτούς τους στόχους, αυτό το πρόγραμμα. Ασφαλώς, συχνά δυσκόλευε τη Δύση με την ιδιόμορφη εθνοκεντρική του πολιτική, όπως και με την αντιπαλότητα που ανέπτυξε με το Ισραήλ. Δεν ενδιαφέρει πολύ αν ο Ερντογάν πίστευε μέσα του ως ιδέα την αντίθεση με το Ισραήλ. Σημασία στην πολιτική και τη δημόσια ζωή έχουν οι πράξεις, και η στάση του Τούρκου ηγέτη προσδιορίστηκε από την ολομέτωπη επίθεση στο Ισραήλ (αποκάλεσε τον τότε Πρόεδρο Σιμόν Πέρες και τη χώρα του «σφαγέα μικρών παιδιών»), κερδίζοντας αυτομάτως την εκτίμηση των αραβικών πληθυσμών. Ήταν η εποχή που ο αραβικός κόσμος ήταν «στα κάτω του», χωρίς φυσικούς ηγέτες, με την Αραβική Άνοιξη να εμφανίζεται υποσχόμενη (και αυτή) εκσυγχρονισμό και δυτικοποίηση των χωρών της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Προοπτική οριακά εχθρική προς τους πληθυσμούς των χωρών αυτών που ούτε τέτοια κουλτούρα και παράδοση διαθέτουν ούτε προτίθενται να αποκτήσουν. Εκεί ο Ερντογάν έπαιξε επιτυχημένα το μουσουλμανικό χαρτί, κερδίζοντας μερικώς ρόλο ηγέτη/προστάτη του αραβικού κόσμου χωρίς να είναι Άραβας. Ταυτόχρονα, στο εσωτερικό της χώρας του, το βαθύ εσωτερικό μιας και Τουρκία δεν είναι μόνο η αναπτυγμένη Κωνσταντινούπολη, εν μέρει η Άγκυρα και δυο- τρεις άλλες πόλεις, έφερνε σειρά αλλαγών ανάπτυξης και ευημερίας, κάτι που του εξασφάλισε τρεις φορές εκλογή του ως πρωθυπουργού με μεγάλες πλειοψηφίες. Το πράγμα άρχισε να μπερδεύεται όταν αποφάσισε να γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αλλά όχι «διακοσμητικός» που θέλει το υπάρχον Σύνταγμα. Πρόεδρος στα πρότυπα ΗΠΑ και Γαλλίας, που ρυθμίζει τα πάντα και αποφασίζει για όλα, αλλά αυτό προϋπέθετε αλλαγή του Συντάγματος. Προχώρησε στην αντικατάσταση (εξαφάνιση?) του ευρωπαϊστή Αμπντουλάχ Γκιούλ (πρωθυπουργός και Πρόεδρος), που αν και δικός του άνθρωπος έκανε κινήσεις αυτονόμησης, και προώθησε τον Αχμέτ Νταβούτογλου. Τον άλλο ευρωπαϊστή που έχει γράψει το άκρως επεξηγηματικό για τους ιμπεριαλιστικούς στόχους της Τουρκίας «Το στρατηγικό βάθος, η διεθνής θέση της Τουρκίας». Τώρα ήρθε και η σειρά του Νταβούτογλου. Όλααυτά άραγε δεν έχουν επίπτωση στην εικόνα, την ισχύ και τις προοπτικές του ίδιου του Ερντογάν; Ασφαλώς έχουν. Αλλά έως ότου εμφανιστεί άλλη πολιτική λύση, ισχυρότερη από τον ίδιο, θα συνεχίσει να ελέγχει το παιχνίδι. Και επειδή ο Ερντογάν, πέραν των πολιτικών του παθών, αντιμετωπίζει τα πράγματα και την πολιτική του επιβίωση με τεχνικούς όρους, δεν πρέπει και δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει πιθανότητα εμπλοκής με την Ελλάδα. Κάτι που αποκτά μεγαλύτερες πιθανότητες αν αναλογιστεί κανείς ότι πρέπει αφενός να διαφύγει πρόσκαιρα ίσως της κρίσης με τη Ρωσία (δεν ξεπερνιέται εύκολα από τους Ρώσους η κατάρριψη του βομβαρδιστικού τους) και αφετέρου να αποπροσανατολιστεί κάπως η τουρκική και διεθνής κοινή γνώμη από τη σχέση του καθεστώτος με τους ισλαμιστές. Ας συνεκτιμηθεί με τα υπόλοιπα ο διαρκής φόβος της Τουρκίας για δημιουργία κουρδικού κράτους τόσο στο έδαφος του Ιράκ (έστω ως ομοσπονδία) όσο και στο έδαφος της Συρίας, με προοπτική την οργανική τους σύνδεση με τα εκατομμύρια των Κούρδων στο νότιο τμήμα της Τουρκίας. Αρκετά σύνθετο το θέμα, για να δίνει κανείς απλές απαντήσεις? Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Ιδέες και Απόψεις» του ΑΠΕ- ΜΠΕ δημοσιεύονται αυτούσια και απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του πρακτορείου. [02] Υπερψηφίστηκε με 153 ΝΑΙ το Ασφαλιστικό - Φορολογικό νομοσχέδιοΜε 153 ψήφους από τους βουλευτές τουΣΥΡΙΖΑ και τωνΑΝΕΛ ψηφίστηκε από την Ολομέλεια, το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό και φορολογικό νομοσχέδιο. Αρνητική ψήφο έδωσαν143 βουλευτές των κομμάτων της Αντιπολίτευσης και οι ανεξάρτητοι βουλευτές.Ειδικότερα, καταψήφισαν την αρχή και το σύνολο των άρθρων τα κόμματα της Αντιπολίτευσης ενώ η ΝΔ δήλωσε «παρών» στο άρθρο 38, το οποίο αφορά σε ρυθμίσεις εισφορών εργοδοτών και μισθωτών (και στο οποίο περιλαμβάνεται η ρύθμιση που αφορά στην μεταβατική περίοδο έως την 1η Αυγούστου για το αγγελιόσημο). Καταψήφισαν επίσης οι ανεξάρτητοι βουλευτές Νίκος Νικολόπουλος, Στάθης Παναγούλης, Λεωνίδας Γρηγοράκος και Χάρης Θεοχάρης. [03] Στο Eurogroup με στόχο τη συμφωνία ο Ευ. ΤσακαλώτοςΣτις 15:00 ώρα Ελλάδας ξεκινά το κρίσιμο Eurogroup, στο οποίο θα συμμετάσχει ο Έλληνας υπουργός Οκονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος.Για την προετοιμασία του Eurogroup, θα προηγηθεί συνεδρίαση του Euro Working Group, με τη συμμετοχή του υπουργού αναπληρωτή Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη.Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, ανέφεραν ότι υπάρχει κατ' αρχήν συμφωνία στα βασικά σημεία της διαπραγμάτευσης, όπως στο νέο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, στα «κόκκινα» δάνεια, στο ασφαλιστικό, στο φορολογικό, στους έμμεσους φόρους, κ.λπ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές,η ελληνική πρόταση για τον μηχανισμό αυτόματης ρύθμισης του ελλείμματος έχει αποσταλεί στους θεσμούς και αναμένεται να υπάρξει σχετική συζήτηση. Παράλληλα, στο Eurogroup θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά συζήτηση και για το χρέος του επίσημου τομέα, όπως προβλέπει η συμφωνία του περυσινού καλοκαιριού. [04] Δεν θα ανεχθούμε ενέργειες πέραν των κανόνων, αναφέρει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη«Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν πρόκειται να ανεχθεί ενέργειες και πρακτικές πέραν των κανόνων που έχει καθορίσει», αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, με αφορμή τον τραυματισμό του μέλους της Πολιτικής Γραμματείας της ΛΑ.Ε., Σόφης Παπαδόγιαννη, από δακρυγόνο στο κεφάλι, κατά την διάρκεια των επεισοδίων στο Σύνταγμα.Η κ. Παπαδόγιαννη μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ, μαζί με το στέλεχος της ΛΑ.Ε., Βασίλη Μακρίδη και δύο ακόμα νεαρών μελών, που σύμφωνα με ανακοίνωση της πολιτικής κίνησης τραυματίστηκαν επίσης από τα ΜΑΤ. Όπως έγινε γνωστό από πηγές του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ, η κ. Παπαδόγιαννη, σε προφορική κατάθεση που έδωσε στο νοσοκομείο σε αστυνομικούς της Ασφάλειας που ερευνούν τις συνθήκες του τραυματισμού της, ανέφερε ότι ενώ βρισκόταν στην διαδήλωση στο Σύνταγμα, ένοιωσε ένα κεφαλιού και έναν δυνατό πόνο και κατόπιν πληροφορήθηκε ότι την χτύπησε δακρυγόνο. Για το περιστατικό διατάχθηκε έρευνα από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ, ενώ διενεργείται και προανάκριση. Η ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγο το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αναφέρει: «Κατά τη διάρκεια των σημερινών διαμαρτυριών στην Πλατεία Συντάγματος, έγινε περιορισμένη χρήση δακρυγόνων από την Ελληνική Αστυνομία. Τραυματίστηκε ελαφρά μέλος πολιτικής κίνησης. Για το περιστατικό διενεργείται προανάκριση. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν πρόκειται να ανεχθεί ενέργειες και πρακτικές πέραν των κανόνων που έχει καθορίσει». Νωρίτερα, το Γραφείο Τύπου της ΛΑ.Ε σε ανακοίνωσή του είχε αναφέρει μεταξύ άλλων για το περιστατικό κατά τη διάρκεια του συλλαλητηρίου στο Σύνταγμα ότι: «Τα ΜΑΤ, χτυπώντας αδιάκριτα στο ψαχνό και εξαπολύοντας δακρυγόνα και βομβίδες στο ειρηνικό πλήθος, χτύπησαν με δακρυγόνο στο κεφάλι την Σόφη Παπαδόγιαννη, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας της ΛΑ.Ε, η οποία αιμόφυρτη οδηγήθηκε με ασθενοφόρο στο ΚΑΤ. Χτύπησαν και τραυμάτισαν, επίσης, τον Βασίλη Μακρίδη, στέλεχος της ΛΑ.Ε, που νοσηλεύεται και αυτός στο ΚΑΤ. Τραυμάτισαν, ακόμα, με εγκαύματα δυο νέους της ΛΑ.Ε και πολλούς/ες άλλους/ες πολίτες αγωνιστές/τριες. Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση της βίας, η οποία επαναφέρει σκοτεινές εποχές και ζητάμε την άμεση παραίτηση της και την άμεση απόσυρση του αντιασφαλιστικού εκτρώματος. Οι μέρες της κυβέρνησης των ΜΑΤ, της βίας και της μνημονιακής βαρβαρότητας είναι μετρημένες, όπως είναι λίγα τα ψωμιά και του μνημονιακού μπλοκ». Διαβάστε επίσης: Εννέα προσαγωγές από τα Εξάρχεια και το Σύνταγμα [05] Ο ανταποκριτής του BBC απελάθηκε από τη Β. ΚορέαΟ ανταποκριτής του BBC απελάθηκε από τη χώρα, εξαιτίας των φραστικών επιθέσεών του στο σύστημα της Βόρειας Κορέας, αλλά και της μη αντικειμενικής κάλυψης του ρεπορτάζ του, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχου της Εθνικής Επιτροπής Ειρήνης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Πιονγκγιάνγκ μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα.Ο ίδιος αξιωματούχος συμπλήρωσε ότι έχει απαγορευτεί δια παντός, η είσοδος του συγκεκριμένου δημοσιογράφου στη Βόρεια Κορέα. Πρόκειται για το δημοσιογράφο Ρούπερτ Γουινγκφίλντ-Χέις, που είχε μεταβεί μαζί με μία παραγωγό και έναν βιντεολήπτη στη Βόρεια Κορέα, ενώ η σύλληψη έγινε την Παρασκευή, πριν από την αναχώρηση από τη χώρα. Ο δημοσιογράφος ανακρίθηκε για οκτώ ώρες από αξιωματούχους της Βόρειας Κορέας, προκειμένου να υπογράψει δήλωση. Ο ίδιος και τα μέλη του συνεργείου οδηγήθηκαν στο αεροδρόμιο, σύμφωνα με το BBC, ενώ η αναφερόμενη ομάδα βρέθηκε στη Βόρεια Κορέα πριν από το κεντρικό συνέδριο του Εργατικού Κόμματος συνοδεύοντας ομάδα ερευνητών που πραγματοποιούσε επίσκεψη εργασίας. [06] Ανοιξιάτικες θεατρικές πρεμιέρεςΜπορεί,παραδοσιακά, η Κυριακή των Βαΐων να αποτελεί το κύκνειο άσμα για τις περισσότερες θεατρικές παραστάσεις, τουλάχιστον στις σκηνές της Αθήνας, ωστόσο μέσα στην άνοιξη ουκ ολίγεςπρεμιέρες θα διεκδικήσουντο ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού, ενώ αρκετές είναικαι οι παραστάσεις που λόγω καλλιτεχνικής και εμπορικής επιτυχίας, πήραν παράταση και μετά το Πάσχα.Εκκινώντας από το Εθνικό Θέατρο, στη δεύτερη της σκηνοθεσία, η ηθοποιός Μαρία Πρωτόπαππα επανέρχεται στην αρχαία τραγωδίακαι παρουσιάζει στην Πειραματική Σκηνή τη «Γλυκιά τυραννία του Οιδίποδα» από τις 12 Μαΐου. Με οδηγό τη μετάφραση του Ι. Ν. Γρυπάρη και συνοδοιπόρους της στην διασκευή του κειμένου τον θίασο της παράστασης (Γιώργος Παπανδρέου, Μιχάλης Τιτόπουλος, Γιάννης Κλίνης, Θοδωρής Σκυφτούλης, Μαρία Αποστολακέα και Μάνος Στεφανάκης) επιχειρεί μια «ιδιωτική ερμηνεία» στο μύθο του Οιδίποδα. Στην πρώτη της συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, η Ρούλα Πατεράκη επιστρέφει στον αγαπημένο της Αύγουστο Στρίντμπεργκ για να ανεβάσει σε πανελλήνια πρώτη την επική τριλογία του Σουηδού συγγραφέα, «Προς Δαμασκόν», με τις εναγώνιες θεολογικές, υπαρξιακές, συζυγικές και ερωτικές αναζητήσεις (από τις 11 Μαΐου). Όπως ομολογεί η σκηνοθέτις: «Αναμετριέμαι με τον Στρίντμπεργκ μέσα από την αντίληψή μου για το σήμερα, όσο μου το επιτρέπουν οι καιροί, η επάρκειά μου κι ο έρωτάς μου για τον ίδιο». Ήρωας του έργου ένας άνδρας - alter ego του ίδιου του συγγραφέα - ο 'Αγνωστος, λάτρης της γυναικείας φύσης, και συνάμα μισογύνης, αποπλανεί μια περαστική, την Κυρία. Μαζί της και μόνος, πορεύεται πότε σαν άγγελος και πότε διάβολος, αναζητώντας απαντήσεις για την ύπαρξη του. Στον κεντρικό ρόλο θα δούμε τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο και μαζί του τους: Γιώργο Παπαπαύλου, ΑλέκοΣυσσοβίτη, Κωνσταντίνα Τάκαλου καιΛουκία Μιχαλοπούλου. Εβδομήντα χρόνια από την ένταξή του στο ρεπερτόριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και ενενήντα οκτώ από την πρώτη του παρουσίαση, ο «Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, ίσως η πιο αγαπημένη ελληνική οπερέτα επιστρέφει από τις 13 Μαϊου, για επτά παραστάσεις στο θέατρο «Ολύμπια» σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα . Από την «Γκόλφω» του 2004, που τον γνωρίσαμε, έως τον «Ορέστη» στην Επίδαυρο,ο Κακάλας έχει καταφέρει ναδημιουργήσει έναν αναγνωρίσιμο δικό του κόσμο στο ελληνικό θέατρο. Η ματιά του στη διάσημη οπερέτα του Σακελλαρίδη αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον με τη σιγουριά ότι θα βάλει ένα ακόμα λιθαράκι στην ανανέωση του είδους και την αποκατάσταση της σχέσης του και με το νεανικό, και όχι μόνο, κοινό. «Ημερολόγια Αγκαλιάς» τιτλοφορείται η νέα παράσταση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννας Κάλμπαρη. Αφουγκραζόμενη τη μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής, η σκηνοθέτις δημιουργείμία παράσταση αφιερωμένη στους πρόσφυγες και στους εθελοντές που στέκονται δίπλα τους. Το κείμενοβασίζεται στα ημερολόγια που διατήρησαν ως εθελοντές της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης «Αγκαλιά» με έδρα τη Μυτιλήνη, οι Χρήστος Αγγελάκος και Γιώργος Τυρίκος - Εργάς καθώς και στα ποιήματα του επίσης εθελοντή Ζαφείρη Νικήτα. Στην παράσταση η οποία θα κάνει πρεμιέρα στις αρχές Ιουνίουστη Σκηνή της Φρυνίχου συμμετέχουν φοιτητές και απόφοιτοι της Σχολής του Θεάτρου Τέχνης. Σχεδόν ένα χρόνο μετά την πρώτη του παρουσίαση στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», το πολυσυζητημένο έργο της Λένας Κιτσοπούλου μετον μακροσκελή τίτλο«Μια μέρα, όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα της Αθήνας, αυτά με τα κουφώματα ασφαλείας και τους βολικούς καναπέδες τους, σε κατάσταση αμόκ. Ή η ανουσιότητα του να ζεις», επέστρεψε μόλις,με νέο κύκλο παραστάσεων στη σκηνή του Μικρού Παλλάς . Το έργο είναι ένα σχόλιο για τη ματαιότητα της ζωήςκαιτην εποχή μας, στην οποία «δεν έχουν πια νόημα τα πράγματα και δεν περιμένουμε και πολλές εκπλήξεις». Σε έναν από τους εμβληματικούς ρόλους της καριέρας του επιστρέφει κι ο Αιμίλιος Χειλάκης για λίγες παραστάσεις στο θέατρο Κιβωτός όπου θα βρεθεί ξανά «Μόνος με τον 'Αμλετ». Ο δημοφιλής ηθοποιός δύο χρόνια μετά την πρεμιέρα του στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ερμηνεύει ξανά όλους τους χαρακτήρες του αριστουργήματος του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, επιχειρώντας την επιστροφή στα απολύτως βασικά στοιχεία της θεατρικής πράξης (από 6/5). Στις 23 και 24 Μαΐου οι Τάσος Δήμας, Αλεξία Καλτσίκη και Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβαίνουν στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιάμε την «Επίτευξη του Φοίνικα». Μια σκηνική ανάγνωση - work in progress, σε κείμενο του Γιάννη Μαυριτσάκη καισκηνοθεσία της Clemence Weill, η οποία μιλάει για «όλες εκείνες τις μεταλλαγμένες οντότητες, σεξουαλικά ακόρεστες και ρημαγμένες, για όλους τους εξόριστους του αποκλεισμένου σύμπαντος, που εξαπολύουν τη φλεγόμενη ουσία τους διεκδικώντας υπόσταση». Aπό τα πρόσφατα δείγματα νεοελληνικής πεζογραφίας, η βραβευμένη συλλογή διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου, «Γκιακ» μεταφέρεται για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή σε σκηνοθεσία του ηθοποιού Θανάση Δόβρη στο θέατρο Skrow. Σε ένα σκηνικό χώρο γεμάτο κόκαλα, θα δούμε τέσσερις ηθοποιούς (Στέλιος Ιακωβίδης, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Εύη Σαουλίδου, Σωτήρης Τσακομίδης) να μοιράζονται τις αναμνήσεις τους, διχασμένοι ανάμεσα σε μια πρωτοφανή τρυφερότητα και μια φρικαλέα βία, προσπαθώντας να κατευνάσουν την λαιμαργία του παρελθόντος (από 16 /5). Από τις 20 Μαΐου και για 11 παραστάσειςη Ομάδα Σημείο Μηδέν παρουσιάζει το έργο του Χάινερ Μύλλερ με τίτλο «Η Αποστολή: Ανάμνηση από μιαν Επανάσταση», στο Θέατρο 'Αττις-Νέος Χώρος. Το έργο που καταπιάνεται με τη Γαλλική Επανάσταση, εξιστορεί την απόπειρα τριών απεσταλμένων της επαναστατικής κυβέρνησης στην αγγλική αποικία της Τζαμάικα να πυροδοτήσουν εξέγερση των σκλάβων. Στις αρχές Ιουνίου οΈνκε Φεζολλάρι ανεβάζει ξανά το κύκνειο άσμα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, «Το σπίτι της Μπερνάρντα 'Αλμπα»στο Χώρο Τέχνης & Δράσης , Βρυσάκι, υπογράφοντας τόσο τη σκηνοθεσία όσο και τη μουσική επιμέλεια.Το ρόλο της 60χρονης Μπερνάρντα 'Αλμπα, που μετά την κηδεία του συζύγου της, επιβάλλει στις πέντε κόρες της πολύχρονο κατ' οίκον εγκλεισμό λόγω πένθους, κρατά ηΙωάννα Μαυρέα ( από 5/6). Πέρα από τις πρεμιέρεςμέσα στονΜάιοεπιστρέφειγια ένατη συνεχόμενη χρονιά και το Bob Theatre Festival. Με πυρήνα το καλό θέατρο νέων ταλαντούχων δημιουργών,το φεστιβάλ πραγματοποιείται στο Bios, απότις 9 έως τις15 Μαΐου. Στη φετινή διοργάνωση, τιμώμενο πρόσωπο θα είναι οΓιώργος Νανούρης, ο οποίοςθαπαρουσιάσει την πολυσυζητημένηπαράσταση «Κατερίνα», που ανοίγει τη διοργάνωση με τα έσοδά της να διατίθενται στην Ελληνική Εταιρεία Διαταραχών Διάθεσης «Μαζί». [07] «Τρόποι να γυρίζεις σπίτι», ένα «σιωπηλό» πεζογράφημα για τη χιλιανή τραγωδίαΕίναι ένα πεζογράφημα που μέχρι τα μισά του (συνολικά 173 σελίδες ) λες και είναι γραμμένο? «σιωπηλά», σε διακριτικούς αφηγηματικούς τόνους , με μια υφοδομή που νοιώθεις ναθέλει να σε ? αποκοιμίσει, ως που ο συγγραφέας - ήρωας παραθέτει στο μέσον ένα στοιχείο- έκπληξη, προκαλώντας τον αναγνώστη να μάθει την όλη ιστορία. Την ιστορία μιας απλήςxιλιανής οικογένειας που στάθηκε σιωπηλή απέναντι στη φοβερή δικτατορία του στρατηγού Πινοτσέτ , ο οποίος στις 11 Σεπτεμβρίου του 1973 ανέτρεψε με αιματηρό στρατιωτικό πραξικόπημα τον ιδεαλιστή μαρξιστή πρόεδρο Αλιέντε.Το «Τρόποι να γυρίζεις σπίτι», του γεννημένου στο Σαντιάγο το 1975 Αλεχάντρο Σάμπρα, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Ίκαρος ( σε μετάφραση Αχιλλέα Κυριακίδη ), είναι το τρίτο μυθιστόρημά του ( «Μπονσάι»- 2006, «Η ιδωτική ζωή των δέντρων»- 2007 ). Πρόκειται για λογοτέχνη που σύντομα ξεχώρισε με τον συνδυασμό μελαγχολίας και σκληρότητας στη γραφή του, την έντεχνη αυτοαναφορικότητα, τον νηφάλιο τόνο για το παρελθόν και το παρόν της χώρας του, την οικειότητα του στυλ του πάνω σε καυτά ζητήματα Ιστορίας. Σε τέτοιο βαθμό που έκανε την Mina Hollandνα γράψει στον Observer ότι το βιβλίο τοποθετεί τον Ζάμπρα στην κορυφή της νέας Χιλιανής λογοτεχνίας και στο πλευρό μεγάλων της λατινοαμερικανικής πεζογραφίας. Αφήνοντας κατά μέρος τις υπερβολές αυτές, ας αρκεσθούμε στο σχόλιο Nicole Krauss ότι «το βιβλίο είναι σαν ένα τηλεφώνημα μέσα στη νύχτα από ένα παλιό, καλό φίλο». Ο αφηγητής ζει σε μια συνοικία του δυτικού Σαντιάγκο αναθρεμμένος από μια φιλήσυχη οικογένεια. Γι΄αυτήν, ο αιμοσταγής δικτάτορας δεν ήταν παρά μια τηλεοπτική περσόνα που διέκοπτε με τα διαγγέλματά τουτο κανονικό πρόγραμμακαι τον αυστηρό πατέρα να τον παρακολουθεί αμίλητος καπνίζοντας. [08] Με 153 ΝΑΙ υπερψηφίστηκε το φορολογικό-ασφαλιστικό νομοσχέδιοΜε 153 ψήφους (ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ) ψηφίστηκε από την Ολομέλεια, το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό και φορολογικό νομοσχέδιο, ενώ 143 βουλευτές των κομμάτων της Αντιπολίτευσης και οι ανεξάρτητοι έδωσαν αρνητική ψήφο.Ειδικότερα, καταψήφισαν την αρχή και το σύνολο των άρθρων τα κόμματα της Αντιπολίτευσης ενώ η ΝΔ δήλωσε «παρών» στο άρθρο 38, το οποίο αφορά σε ρυθμίσεις εισφορών εργοδοτών και μισθωτών (και στο οποίο περιλαμβάνεται η ρύθμιση που αφορά στην μεταβατική περίοδο έως την 1η Αυγούστου για το αγγελιόσημο). Καταψήφισαν επίσης οι ανεξάρτητοι βουλευτές Νίκος Νικολόπουλος, Στάθης Παναγούλης, Λεωνίδας Γρηγοράκος και Χάρης Θεοχάρης. Έτσι το αποτέλεσμα διαμορφώθηκε ως εξής: Υπέρ επί της αρχής και των άρθρων του νομοσχεδίου, ψήφισαν 153 βουλευτές. Κατά επί της αρχής και των άρθρων, ψήφισαν 143 βουλευτές (ΝΔ, ΧΑ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, ΚΚΕ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων. Υπέρ στο άρθρο 38, ψήφισαν 153 βουλευτές (ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ), 73 βουλευτές από την ΝΔ δήλωσαν «παρών» και κατά ψήφισαν 70 βουλευτές. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία που έθεσαν η ΝΔ, η ΧΑ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι και ο ανεξάρτητος βουλευτής, Λ. Γρηγοράκος, από κοινού, και το ΚΚΕ. Απουσίασαν οι βουλευτές Ντόρα Μπακογιάννη, Κώστας Βλάσσης (ΝΔ) η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά και ο Νίκος Μίχος από την ΧΑ. Οι τρεις τελευταίοι βουλευτές δήλωσαν με επιστολή τους ότι αν ήταν παρόντες θα καταψήφιζαν, η οποία ωστόσο δεν υπέχει θέση ψήφου και δεν καταμετράται στο αποτέλεσμα. Διαβάστε επίσης: Βουλή: Δεν μετείχε στην ψηφοφορία λόγω αδιαθεσίας η Ντόρα Μπακογιάννη Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |