Compact version |
|
Thursday, 21 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-04-03Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] ΣΥΡΙΖΑ: Η ΝΔ και ο Κ. Μητσοτάκης «έχουν αναλάβει τον ρόλο του αυτόκλητου υπερασπιστή του ΔΝΤ»Κριτική σε υψηλούς τόνους ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη αναφορικά με τη στάση τους σχετικά με τις αποκαλύψεις των διαλόγων στελεχών του ΔΝΤ.Ειδικότερα, τους κατηγορεί ότι «αντί να καταδικάσουν όσα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, ή, τουλάχιστον, να ζητήσουν εξηγήσεις από το ΔΝΤ, έχουν αναλάβει, από χτες, τον ρόλο του αυτόκλητου υπερασπιστή και συμπαραστάτη του ΔΝΤ». Επιπλέον τονίζει ότι «ο κόσμος τους έχει πάρει πια χαμπάρι» και «έχει καταλάβει πόσο σκληρά διαπραγματεύονταν, έχει συνειδητοποιήσει με ποιανού το μέρος είναι». Ο ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει ότι «θα υπερασπιστεί τα συμφέροντα της ελληνικής κοινωνίας και θα αγωνιστεί με όλες του τις δυνάμεις ώστε οι εκβιασμοί να πέσουν στο κενό». [02] Την Ειδομένη επισκέφθηκε η Νάντια Μουράντ Μπασέ Τάχα γυναίκα- σύμβολο στον αγώνα κατά του ISISΤην Ειδομένη επισκέφθηκε, η γυναίκα- σύμβολο στον αγώνα εναντίον του ISIS, η Νάντια Μουράντ Μπασέ Τάχα, η οποία πριν από μερικές ημέρες είχε συναντηθεί στην Αθήνα με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.Η μόλις 21 ετών Γεζίντι είχε πέσει τον Αύγουστο του 2014 θύμα απαγωγής από τον ISIS και κατά τη διάρκεια της τρίμηνης αιχμαλωσίας της υπέστη επανειλημμένα σεξουαλική και σωματική κακοποίηση από τους τζιχαντιστές έως ότου κατάφερε να δραπετεύσει και να φτάσει στη Γερμανία. Σήμερα, συνομίλησε με συμπατριώτες της που βρίσκονται στην Ειδομένη και άλλους πρόσφυγες και συναντήθηκε με εκπροσώπους μη κυβερνητικών οργανώσεων, ενώ είχε και επαφές με πρόσφυγες που έχουν αποκλείσει από χθες την εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Ευζώνων (ΠΑΘΕ), στο ύψος του βενζινάδικου στο Πολύκαστρο. Σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, μέσω τηλεφώνου, η νεαρή Γεζίντι χαρακτήρισε «απαράδεκτη» την κατάσταση στην Ειδομένη και τον Πειραιά και είπε πως αυτό που συμβαίνει αποτελεί «ανθρωπιστική κρίση». Ανέφερε πως στις επαφές που είχε, σήμερα, με τους πρόσφυγες στην Ειδομένη εισέπραξε απογοήτευση και σχεδόν όλοι της έλεγαν πως περιμένουν να ανοίξουν τα σύνορα. Η ίδια, ωστόσο, τούς είπε πως τα σύνορα δεν πρόκειται να ανοίξουν και ότι είναι προς το συμφέρον τους να μετακινηθούν στα κέντρα προσωρινής μετεγκατάστασης. Η Νάντια Μουράντ επεσήμανε ακόμη ότι θα πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες μεταφοράς των προσφύγων στα κέντρα και πως θα πρέπει να υπάρξουν ακόμη περισσότερες θέσεις φιλοξενίας. [03] Γαλλία: Ένοπλοι πράκτορες με πολιτικά θα κυκλοφούν σε τρένα, στο πλαίσιο των μέτρων ασφαλείαςΈνοπλοι πράκτορες με πολιτικά θα κυκλοφορούν σε ορισμένα τρένα, στο πλαίσιο των μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας μετά τις επιθέσεις που έπληξαν τη Γαλλία, ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος των γαλλικών σιδηροδρόμων Γκιγιόμ Πεπί."Οι πράκτορες ασφαλείας μας θα έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορούν ένοπλοι και με πολιτικά μέσα στα τρένα", εξήγησε ο υπεύθυνος σε συνέντευξη που έδωσε σε πολλά γαλλικά μέσα ενημέρωσης. Θα είναι "εξουσιοδοτημένοι και εκπαιδευμένοι να πυροβολούν", υπογράμμισε ο Πεπί.Ενώ οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF) διέθεταν ως τώρα πράκτορες οι οποίοι μπορούσαν να κάνουν χρήση του όπλου τους μόνον ένστολοι, οι πράκτορες αυτοί θα φορούν πολιτικά. "Το ζητούμενο είναι να μην φαίνονται", υπογράμμισε ο πρόεδρος της SNCF. [04] «Έχω διπολική σχέση με το χορό» λέει ο διεθνής χορογράφος Αντώνης ΦωνιαδάκηςΗ νέα παραγωγή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, "Links", έχει την υπογραφή του σπουδαίου χορογράφου Αντώνη Φωνιαδάκη, ο οποίος από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναλαμβάνει τα καθήκοντα του διευθυντή του Μπαλέτου. Είναι αφιερωμένη σε δύο κορυφαίους συνθέτες του μπαρόκ, τον Μπαχ και Χαίντελ που γεννήθηκαν την ίδια χρονιά, το 1685, σε κοντινές πόλεις, αλλά δεν συναντήθηκαν ποτέ μεταξύ τους.«Αποφάσισα με τον μουσικολόγο και συνθέτη που συνεργάζομαι εδώ και πολλά χρόνια, τον Ζυλιέν Ταρρίντ, να κάνουμε μια βραδιά βασισμένη σε συνθέτες μπαρόκ. Σκεφτήκαμε τον Μπαχ και τον Χαίντελ, οι οποίοι, ενώ έζησαν την ίδια χρονική περίοδο, δεν είχαν την τύχη να συναντηθούν. Θέλαμε να κάνουμε αυτή την αντίστιξη, να τους βάλουμε στην ίδια βραδιά, χωρίς αυτό να γίνει μια μουσικολογική μελέτη. Μας ενδιέφερε αυτό το πάντρεμα, που θα ήταν αδιανόητο να γίνει εκείνη την περίοδο, αλλά γίνεται τώρα. Άρα το θέμα είναι η συνύπαρξη αυτών των δύο συνθετών, το links, η σύνδεση» λέει ο Αντώνης Φωνιαδάκης. Η παράσταση αποτελείται από τρία μέρη, το Selon Desir, το οποίο ο Φωνιαδάκης έχει πρωτοπαρουσιάσει στο Μπαλέτο της Γενεύης, και τα Air και Links, τα οποία χορογράφησε ειδικά για το μπαλέτο της ΕΛΣ. [05] ΕΜΣΤ: Αναβολή γνωμοδότησης για τη μουσειογραφική -μουσειολογική μελέτηΑναβλήθηκε προσωρινά η γνωμοδότηση για το β' στάδιο της οριστικής μουσειογραφικής και μουσειολογική μελέτης του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) από το Συμβούλιο Μουσείων που συνεδρίασε πρόσφατα. Σύμφωνα με το σκεπτικό, διαπιστώθηκε πως οι όροι που είχαν τεθεί για να υλοποιηθούν από το β' στάδιο της μουσειογραφικής μελέτης επέφεραν ευρείας έκτασης τροποποιήσεις και στη μουσειολογική μελέτη, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την υποβολή νέων μελετών.Τα μέλη πήραν αυτή την απόφαση μετά από μια φορτισμένη συναισθηματικά συνεδρίαση, λόγω της παρέμβασης της Άννας Καφέτση, πρώην διευθύντριας του ΕΜΣΤ και μέλους του Συμβουλίου, που μεταξύ άλλων έκανε λόγο για «κατάφωρη παραβίαση και προσβολή» του επιστημονικού της έργου, καθώς και του «ηθικού δικαιώματός της απέναντι σε αυτό», αλλά και μετά από τις διευκρινίσεις που έκανε από την πλευρά της η νυν διευθύντρια του Μουσείου, Κατερίνα Κοσκινά. «Θέτω ένα ζήτημα αρχής, για το οποίο πιστεύω ότι αυτό το Συμβούλιο πρέπει να πάρει θέση. Μέσα από τη διαδικασία που ακολουθείται, θεωρώ ότι παραβιάζεται κατάφωρα το ηθικό μου δικαίωμα απέναντι σε όλες αυτές τις μελέτες που έχουν περάσει κι έχουν εγκριθεί», δήλωσε η κ. Καφέτση, αναφερόμενη όχι μόνο στη διατύπωση του θέματος, αλλά και σε «όλη την ουσία» που προκύπτει από αυτή, όπως είπε. «Ένα άλλο πρόσωπο έρχεται να ολοκληρώσει την ήδη εγκεκριμένη από τον Απρίλιο του 2014, σε πρώτο στάδιο τουλάχιστον, οριστική μουσειογραφική μελέτη μου, καθώς και την ήδη εγκεκριμένη από τον Δεκέμβριο του 2013 οριστική μουσειολογική μελέτη. Είναι δυνατόν ένας άλλος άνθρωπος να οικειοποιείται την επιστημονική εργασία 15 χρόνων και μια τεχνογνωσία δεκαετιών στα μουσεία; Να οικειοποιείται και να υπογράφει μελέτες εγκεκριμένες τις οποίες ισχυρίζεται ότι έρχεται να ολοκληρώσει; Ποιος νομιμοποιείται να ολοκληρώσει ένα πνευματικό έργο; Αν δεν είναι ο δημιουργός του, ποιος άλλος είναι;», τόνισε η κ. Καφέτση, ζητώντας να εξεταστεί «κατά πόσο είναι νόμιμο εγκεκριμένες μελέτες για τις οποίες έχουν βγει Υπουργικές Αποφάσεις να εμφανίζονται ως β' στάδιο οριστικής μουσειογραφικής ή β' στάδιο μουσειολογικής μελέτης, όντας τελείως διαφορετικές». Άφησε, ωστόσο, να διαφανεί μια «λύση» στο θέμα. «Από τη στιγμή που όλη αυτή η δουλειά μου πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων, τουλάχιστον η καινούργια μελέτη της διάδοχης κατάστασης ας έρθει ως νέα, με διαφανείς διαδικασίες -γιατί νόμιμες δεν θα είναι- με ονοματεπώνυμο και όχι να κρύβεται πίσω από το προσωπείο Καφέτση», δήλωσε η ίδια, τονίζοντας ότι η επιστροφή της στο ΕΜΣΤ ήταν μονόδρομος, όχι μόνο για λόγους ηθικής τάξεως, αλλά και λειτουργίας και νομιμότητας. «Όταν έχω εγκεκριμένες μελέτες για να ανοίξει το ΕΜΣΤ, ήταν μονόδρομος η επιστροφή μου. Έτσι, και το Μουσείο θα είχε ανοίξει από το 2014», είπε μεταξύ άλλων. Μετά την αποχώρηση της κ. Καφέτση, ζητήθηκε από την κ. Κοσκινά και τους μελετητές, που περίμεναν έξω από το αμφιθέατρο του ΥΠΠΟΑ όπου γινόταν η συνεδρίαση, να παραβρεθούν. Η νυν διευθύντρια του ΕΜΣΤ έκανε σαφές ότι οι νέες μελέτες που εκπονήθηκαν είναι διαφορετικές των αρχικών, καθώς ελήφθησαν υπόψη τόσο οι παρατηρήσεις που ετέθησαν από τις Υπουργικές Αποφάσεις όσο και οι δικές της επιστημονικές απόψεις. «Είμαι ένας άλλος άνθρωπος, με μια άλλη άποψη. Δεν παρέλαβα ένα μουσείο στημένο. Είναι λοιπόν αυτονόητο, εφόσον έρχεται ένας άλλος διευθυντής σε έναν άλλο χώρο (σσ. λόγω των τροποποιήσεων που έχουν υποστεί οι μελέτες), λογικά πρέπει να έχει και τη δική του επιστημονική άποψη», δήλωσε η κ. Κοσκινά, τονίζοντας ότι αν και κρατά από την πρώην διευθύντρια του Μουσείου ένα γενικό σκεπτικό και πνεύμα, «σε κάθε περίπτωση η γενική αρχή της μελέτης είναι ένας νέος ανθρωπισμός και μια διαπολιτισμική θεώρηση της μόνιμης έκθεσης». «Εκτιμώ την κ. Καφέτση και τη δουλειά που έχει κάνει. Είναι πολύ σοβαρή και ουσιαστική δουλειά. Από εκεί και ύστερα, θεωρώ ότι είτε μου ζητήσετε μια νέα μελέτη είτε αυτή που έχετε στα χέρια σας, πάλι την ίδια θα σας φέρω», απάντησε η κ. Κοσκινά στην ερώτηση της γγ του ΥΠΠΟΑ, Μαρίας Ανδρεαδάκη - Βλαζάκη ως προς τον χρόνο που θα έπαιρνε η εκπόνηση μιας νέας μελέτης σε περίπτωση που της ζητούνταν. «Αυτό που θα έκανα στη νέα μελέτη, είναι ακριβώς αυτό που έκανα βασισμένη στις υπουργικές αποφάσεις και στις επιταγές των κτιριολογικού προγράμματος, φροντίζοντας να επιταχύνω όσο μπορώ το άνοιγμα του Μουσείου γιατί αυτό είναι το πιο σημαντικό. Δεν πρέπει να χαθεί κι άλλος χρόνος», τόνισε, κάνοντας λόγο για κίνδυνο απένταξης του έργου από το ΕΣΠΑ. Όπως διευκρινίστηκε, το θέμα θα επανέλθει στο Συμβούλιο Μουσείων πολύ σύντομα, καθώς οι νέες μελέτες που θα κατατεθούν (σύμφωνα με το σκεπτικό της αναβολής) είναι ήδη έτοιμες, ενώ δεν δημιουργείται νομικό ζήτημα ούτε απαιτείται ανάκληση των προηγούμενων υπουργικών αποφάσεων. [06] Πέθανε ο Aργεντινός σαξοφωνίστας «Γκάτο» ΜπαρμπιέριΟ Λεάντρο "Γκάτο" Μπαρμπιέρι, Αργεντινός σαξοφωνίστας που έχει συνθέσει μεταξύ άλλων τη μουσική της ταινίας "Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι", απεβίωσε χθες Σάββατο σε ηλικία 83 ετών, ανακοίνωσε σήμερα το νεοϋορκέζικο τζαζ κλαμπ Blue Note."Χάσαμε σήμερα έναν θρύλο, έναν πρωτοπόρο και έναν αγαπημένο φίλο", αναφέρεται σε ανάρτηση του διάσημου τζαζ κλαμπ στο Twitter, στην οποία δεν διευκρινίζονται τα αίτια του θανάτου του σαξοφωνίστα."Η σημαντική συμβολή του Γκάτο στη μουσική και στις τέχνες ήταν μια έμπνευση για όλους εμάς", συνεχίζει το Blue Note.Στη διάρκεια της μακράς σταδιοδρομίας του ο Μπαρμπιέρι, ο οποίος είχε γεννηθεί στις 28 Νοεμβρίου 1932, ηχογράφησε γύρω στα 50 άλμπουμ.Η μουσική της ταινίας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι "Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι" του είχε χαρίσει ένα βραβείο Grammy το 1972 και τον είχε κάνει γνωστό στο ευρύ κοινό.Ο Γκάτο Μπαρμπιέρι είχε δώσει την τελευταία συναυλία του στις 23 Νοεμβρίου 2015, διευκρίνισε το Blue Note. [07] Αυξάνεται καθημερινά ο αριθμός των προσφύγων στα νησιά του βορείου ΑιγαίουΛίγες ώρες πριν την πρώτη επαναπροώθηση μεταναστών στην Τουρκία, σε εφαρμογή της συμφωνίας Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τουρκίας, και εκατοντάδες μετανάστες και πρόσφυγες αποβιβάζονται στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου ανεβάζοντας στα ύψη τον αριθμό των όσων βρίσκονται υπό περιορισμό -ή κυκλοφορούν ελεύθεροι, στην περίπτωση της Χίου- στα νησιά του βορείου Αιγαίου.Το τελευταίο 48ωρο, από το πρωί της Παρασκευής και μέχρι την Κυριακή στις 9 το πρωί στη Λέσβο αποβιβάσθηκαν 766 πρόσφυγες και μετανάστες. Πάντα στη Λέσβο, άλλοι 122 αποβιβάσθηκαν σήμερα μετά τις 9 το πρωί. Στη Χίο αποβιβάσθηκαν 385 μετανάστες και πρόσφυγες ενώ το πρωί σήμερα παρά τους ανέμους έφτασαν άλλοι 78. Χαμηλά οι αφίξεις παραμένουν μόνο στη Σάμο όπου το 48ωρο αποβιβάσθηκαν μόλις 31 μετανάστες και πρόσφυγες. Παρά το ότι έχουν περάσει δυο εβδομάδες από την 20η Μαρτίου, οπότε και άρχισε η πρόσφατη συμφωνία ΕΕ- Τουρκίας που διέπει την μετακίνηση των προσφύγων και μεταναστών μέσα στα όρια της Ελλάδας από τα νησιά, η Αστυνομία δίνει ακόμα εναπομείναντες με το παλιό καθεστώς- που όμως κανείς δεν ξέρει πού βρίσκονται. Επίσημα, λοιπόν, η Αστυνομία στα νησιά του βορείου Αιγαίου δίνει την ύπαρξη 488 προσφύγων στη Λέσβο, 219 στη Σάμο, καθώς και 24 στη Χίο, όπου μέχρι την Παρασκευή δηλώνονταν ότι δεν έχει μείνει κανένας. Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |