Compact version |
|
Thursday, 21 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 15-11-27Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Σύσκεψη των αρμόδιων αναπληρωτών υπουργών για τη λίστα με «ελληνικούς» λογαριασμούς στην ΕλβετίαΣύσκεψη με θέμα το επιχειρησιακό σχέδιο για την αξιοποίηση των δεδομένων τραπεζικών λογαριασμών που παρέλαβε η Ελλάδα από το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί με τη συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης, Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, του γενικού γραμματέα για την καταπολέμηση της διαφθοράς Γιώργου Βασιλειάδη και υπηρεσιακών στελεχών.Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Δικαιοσύνης, στη σύσκεψη καθορίστηκε το πλαίσιο των άμεσων ενεργειών και της έναρξης της ελεγκτικής διαδικασίας από τους αρμόδιους εισαγγελείς για τα δεδομένα αυτά. Όπως είναι γνωστό ο κ. Αλεξιάδης πριν από λίγες μέρες παρέλαβε από το ανωτέρω γερμανικό κρατίδιο, λίστα η οποία περιέχει δεδομένα 10.588 τραπεζικών λογαριασμών Ελλήνων πολιτών σε ελβετική τράπεζα, που αφορούν τα έτη 2006 και 2008. [02] Γ. Κατρούγκαλος: Το ασφαλιστικό είναι εθνικό ζήτημαΓια το ασφαλιστικό, ενόψει του αυριανού συμβουλίου πολιτικών αρχηγών, συζήτησαν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον υπουργός Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο, σε συνάντηση που είχαν στο μέγαρο Μαξίμου«Το ασφαλιστικό ζήτημα δεν είναι ένα απλό πολιτικό θέμα. Είναι εθνικό ζήτημα», τόνισε ο κ. Κατρούγκαλος σε δηλώσεις του εξερχόμενος του Μαξίμου. «Επομένως», προσέθεσε, «το να μην μειωθούν οι συντάξεις για 12η φορά, το να έχουμε μια μεταρρύθμιση που θα αποκαταστήσει και τη βιωσιμότητα και τη δικαιοσύνη στο ασφαλιστικό σύστημα, πρέπει να είναι μια εθνική κόκκινή γραμμή». «Θέλω να πιστεύω ότι όλοι θα το σεβαστούν αυτό -και δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα υπάρχουν κόμματα που δεν θα θέλουν να συμμετέχουν σε έναν διάλογο, ώστε να τηρηθεί με θρησκευτική, θα έλεγα, ευλάβεια αυτή η κόκκινη εθνική γραμμή», υπογράμμισε ο υπουργός. Στο ερώτηση: "καμιά μείωση στις κύριες συντάξεις", ο υπουργός τόνισε ότι «στόχος μας είναι να μην μειωθούν καθόλου οι κύριες». Στη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον υπουργό συμμετείχε, επίσης, ο υφυπουργός, αρμόδιο για θέματα κοινωνικής ασφάλισης, Τάσος Πετρόπουλος. [03] Κρεμλίνο: Ο Πούτιν αρνείται κάθε επικοινωνία με τον Ερντογάν όσο η Τουρκία αρνείται να ζητήσει συγγνώμηΟ Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν αρνήθηκε να συνομιλήσει με τον Τούρκο ομόλογο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, καθώς η Άγκυρα δεν επιθυμεί να ζητήσει συγγνώμη για την κατάρριψη του ρωσικού αεροσκάφους από την τουρκική αεροπορία, δήλωσε σήμερα στους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Γιούρι Ουσάκοφ.«Παρατηρούμε την απροθυμία της Τουρκίας να ζητήσει μια απλή συγγνώμη για το περιστατικό (σ.σ. κατάρριψης του αεροσκάφους)», απάντησε ο Ουσάκοφ σε ερώτηση γιατί ο Πούτιν αρνήθηκε να συνομιλήσει με τον Ερντογάν. Ο Ουσάκοφ σημείωσε πως το Κρεμλίνο παρέλαβε αίτημα από την Άγκυρα για μια πιθανή συνάντηση των δύο ηγετών στη διάσκεψη του Παρισιού για το κλίμα που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Νοεμβρίου και πρόσθεσε πως ο Πούτιν θα ενημερωθεί αργότερα σήμερα για το εν λόγω αίτημα. «Θα ήθελα να συναντήσω τον Πούτιν τη Δευτέρα πρόσωπο με πρόσωπο στο Παρίσι για να μιλήσουμε», δήλωσε νωρίτερα σήμερα ο Ερντογάν. «Δεν θα ήθελα αυτό το πρόβλημα να βλάψει τις σχέσεις μας», υπογράμμισε. Παράλληλα σήμερα ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ δήλωσε πως η κυβέρνηση της Τουρκίας αρχίζει να συμπεριφέρεται «με νευρικότητα», έπειτα από τον βομβαρδισμό που εξαπέλυσαν αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσίας εναντίον αυτοκινητοπομπών «τρομοκρατών» που μεταφέρουν κλεμμένο πετρέλαιο στη Συρία. [04] Ο Ερντογάν προειδοποίησε τη Ρωσία να μην «παίζει με τη φωτιά»Ο τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν προειδοποίησε σήμερα τη Ρωσία να μην «παίζει με τη φωτιά» στη διένεξη για την κατάρριψη ρωσικού πολεμικού αεροσκάφους αυτή την εβδομάδα, πρόσθεσε όμως ότι δεν θέλει να κάνει κακό στις σχέσεις με τη Μόσχα.Ο Ερντογάν έκανε τα σχόλια αυτά σε ομιλία του στη νοτιοανατολική Τουρκία που αναμεταδόθηκε απευθείας από την τηλεόραση.Επίσης, ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εξέφρασε την επιθυμία να συναντήσει "πρόσωπο με πρόσωπο" τον ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στη διάσκεψη του Παρισιού για το κλίμα για να μιλήσουν για το επεισόδιο που έφερε αντιμέτωπες τις δύο χώρες, "Θα ήθελα να συναντήσω τον Πούτιν τη Δευτέρα πρόσωπο με πρόσωπο στο Παρίσι για να μιλήσουμε", δήλωσε ο Ερντογάν. "Δεν θα ήθελα αυτό το πρόβλημα να βλάψει τις σχέσεις μας". [05] Η όπερα Μποέμ του Πουτσίνι στο θέατρο ΟλύμπιαΣτο Παρίσι του Τουλούζ Λωτρέκ, με τις παγωμένες σοφίτες και τα καπνισμένα μπιστρό, τοποθέτησε η Λίνα Βερτμίλερ την Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι, επιλέγοντας μια σκηνοθετική γραμμή απολύτως συνεπή στο πνεύμα του έργου για την παράσταση της Λυρικής του 1997. Αυτή η Μποέμ, σε αναβίωση σκηνοθεσίας της Κατερίνας Πετσατώδη, θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Ολύμπια για επτά παραστάσεις λίγο πριν τα Χριστούγεννα, στις 10, 11, 12, 13, 15, 16 και 17 Δεκεμβρίου, σε διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη.Η υπόθεση αφορά τον έρωτα ανάμεσα στον ποιητή Ροντόλφο και στη ράφτρα Μιμί με φόντο το παγωμένο Χριστουγεννιάτικο Παρίσι, από τη στιγμή που συναντιούνται έως το θάνατο της κοπέλας από φυματίωση. Η Μποέμ θεωρείται η απόλυτη όπερα, μιας και συνδυάζει υπέροχο θέαμα, συγκινητική ιστορία, ακραία συναισθήματα και μοναδική μουσική. Ο Πουτσίνι με την μουσική του περιγράφει όλη την παλέτα των συναισθημάτων: από τον μεγάλο έρωτα έως την απόγνωση. Η Μποέμ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ιταλικό κοινό την 1η Φεβρουαρίου 1896 στο Βασιλικό Θέατρο του Τορίνου υπό τη διεύθυνση του Αρτούρο Τοσκανίνι. Στην Αθήνα αναφέρεται παράσταση του έργου στα ιταλικά ήδη από το Μάιο του 1898. Παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις στη διεθνή μουσική σκηνή, ο συνθέτης Διονύσιος Λαυράγκας επέλεξε την ίδια όπερα ως εναρκτήριο έργο του Γ΄ Ελληνικού Μελοδράματος. Η παράσταση δόθηκε στις 26 Απριλίου 1900 στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών. Από την Εθνική Λυρική Σκηνή η Μποέμ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 17 Απριλίου 1948, σε μουσική διεύθυνση του Αντίοχου Ευαγγελάτου. [06] «Τα μουσεία είμαστε εμείς»«Η συνάθροιση των αγνώστων» (Gathering of strangers).Είναι η μοναδική διευκρινιστική πινακίδα που σηματοδοτεί τη λειτουργία του «Whitworth» - του Μουσείου του Μάντσεστερ στο μέσον ενός μεγάλου- υποβαθμισμένου και επικίνδυνου μέχρι πρόσφατα πάρκου, ένα μόλις μίλι από το κέντρο, δίπλα απ' το νοσοκομείο της πόλης. Το Μουσείο - ένα μάλλον τρομερό ογκώδες κτίριο, ιδρύθηκε στα βικτωριανά 1889 και φιλοξενούσε στις αίθουσές του πίνακες, γλυπτά, υφάσματα, ταπισερί κ.α. Μετά τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, και παράλληλα με την βιομηχανική εξέλιξη και υποβάθμιση της πόλης (της βρετανικής συν-πρωτεύουσας) το ενδιαφέρον του κοινού -πολιτών μάλλον εξέπεσε... Στα 2013 το Μουσείο έλαβε χρηματοδότηση 15 εκατομμυρίων λιρών για την ανακαίνιση και επέκτασή του. Το μουσείο έκλεισε, για τις εργασίες (έγιναν με την προσθήκη επεκτάσεων από... γυαλί) και ξανά-άνοιξε για το κοινό στις 14 Φεβρουαρίου (ανήμερα της γιορτής των ερωτευμένων) του 2015. Στη διάρκεια των εργασιών πολλά από τα εκθέματα μεταφέρθηκαν και εκτίθεντο σε κεντρικά μεγάλα καταστήματα της πόλης, σε σούπερ-μάρκετ, στα ΚΑΠΗ και το γειτονικό νοσοκομείο της περιοχής. Το πάρκο πέριξ του μουσείου γέμισε χρωματιστές ομπρέλες, τα παγκάκια του φιλοξενούσαν εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά κι όταν ήρθε η ώρα των εγκαινίων οι πρώτες προσκλήσεις δεν στάλθηκαν στους «επισήμους» απ' το Λονδίνο (πρωτεύουσα) αλλά στους κατοίκους της υποβαθμισμένης περιοχής πέριξ του πάρκου, σε οικογένειες και ηλικιωμένους, με την ένδειξη «Ερωτευτείτε ξανά Με αγάπη W (Whitworth)». Μόνο στα εγκαίνια -την ημέρα των ερωτευμένων του 2015- το νέο μουσείο επισκέφθηκαν 25.000 άτομα. Έκτοτε, στο διάστημα των εννέα μηνών από την επαναλειτουργία της Tate του Βορρά (όπως επ-ονομαζόταν η γκαλερί)επισκέφθηκαν περισσότερα από 400.000 άτομα (τα προηγούμενα χρόνια η ετήσια επισκεψιμότητα δεν ξεπερνούσε τους 170.000 επισκέπτες) Σήμερα το Μουσείο του Μάντσεστερ του βρετανικού Βορρά, είναι το «Μουσείο της χρονιάς 2015» για τη Βρετανία ενώ τιμήθηκε ήδη με σειρά άλλων μουσειακών βραβείων και διακρίσεων. Την ιστορία διηγήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ενώπιον πολυπληθέστατου ακροατηρίου εκπροσώπων μουσείων και πολιτιστικών οργανισμών της πόλης αλλά και εκατοντάδων φοιτητών που παρακολουθούσαν την ημερίδα η Esme Ward η επικεφαλής προγραμμάτων κοινού του Whitworth και Μουσείου του Μάντσεστερ. «Γνωρίζω καλά τις σημαίνει συμπρωτεύουσα και πόλη του Βορρά. Στην πατρίδα μου λέμε στο βορρά τα πράγματα είναι σκούρα». Μπορούμε όμως να τα χρωματίσουμε αρκεί, οι άγνωστοι να συναθροιστούν. Στο μουσείο μας την καταφέραμε αυτή την... συνάθροιση των αγνώστων, έλεγε χαρακτηριστικά η κ. Ward κλείνοντας την εισήγησή της με τίτλο «Στη διαρκή υπηρεσία του κοινού: Μεταμορφώνοντας τη Whitworth», στο πλαίσιο του συνεδρίου για θέματα μουσειακών πρακτικών που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής της Θεσσαλονίκης. Το συνέδριο με τίτλο «Τα Μουσεία Είμαστε Εμείς: Διευρύνοντας τον Ρόλο των Μουσείων και των Πολιτιστικών Οργανισμών στην Κοινωνία», διοργάνωσε για πέμπτη συνεχή χρονιά το Γενικό Προξενείο των Η.Π.Α. στη Θεσσαλονίκη, το Βρετανικό Συμβούλιο, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Κίνησης των Πέντε Μουσείων Θεσσαλονίκης. [07] Μια «Μικρή Αφήγηση» για τη μνήμη παρουσιάζει ο Βόιτεκ ΖιεμίλσκιΠώς θα αντιδρούσατε αν μαθαίνατε ότι ο παππούς σας ήταν συνεργάτης της μυστικής αστυνομίας; Μια παράσταση-διάλεξη για τη σύγκρουση ανάμεσα στις προσωπικές και τις ιστορικές αφηγήσεις υπό τον τίτλο «Small Narration» («Μικρή αφήγηση») παρουσιάζει ο Πολωνός θεατρικός σκηνοθέτης και εικαστικός Βόιτεκ Ζιεμίλσκι στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση (28-29/11) στο πλαίσιο του τρίτου και τελευταίου κύκλου του γεωπολιτικού φεστιβάλ «Transitions».Το φθινόπωρο του 2006, ο Βόιτεκ Ζιεμίλσκι έμαθε ξαφνικά ότι ο παππούς του, ένας αξιοσέβαστος πολίτης στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, ήταν για πολλά χρόνια συνεργάτης της κομουνιστικής μυστικής αστυνομίας. Η οικογένεια δεν μπόρεσε να συνέλθει από το σοκ αυτής της απρόσμενης αποκάλυψης και προσπάθησε να μάθει όλη την ιστορία. Με αφορμή αυτό το περιστατικό ο Ζιεμίλσκι δημιούργησε μια παράσταση για τη μνήμη, την ταυτότητα και την απουσία, μέσα από μια φόρμα που ισορροπεί ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό, το προσωπικό και το συλλογικό, την τέχνη και την ακαδημαϊκή διάλεξη. Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |