Compact version |
|
Thursday, 21 November 2024 | ||
|
Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 15-03-21Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next ArticleFrom: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
[01] Μία άγνωστη πτυχή της ζωής του Βαγγέλη ΓιακουμάκηΜια άγνωστη πτυχή από την προσωπική ζωή του άτυχου σπουδαστή από το Ρέθυμνο, Βαγγέλη Γιακουμάκη, που φόρτιζε ακόμη περισσότερο τον ευαίσθητο χαρακτήρα του, φέρονται να αποκάλυψαν δύο σπουδαστές, κατά τις πολύωρες καταθέσεις τους στην Ασφάλεια Ιωαννίνων.Οι δύο φίλοι του 20χρονου, αποφάσισαν να μιλήσουν για όλα όσα γνώριζαν, από την στιγμή που ο Βαγγέλης έφυγε από την ζωή και πλέον τα «μυστικά» τους μπορεί να βοηθήσουν στην εξιχνίαση του θρίλερ με την τραγική κατάληξη. Οι δύο σπουδαστές φέρονται να είπαν στους αστυνομικούς της Ασφάλειας Ιωαννίνων, πως ο φίλος τους είχε ερωτευτεί, χωρίς ποτέ να της το ομολογήσει, μία κοπέλα στα Ιωάννινα. Από τον περασμένο Οκτώβριο, ο Βαγγέλης τους είχε εκμυστηρευτεί τον έρωτα του. Όπως φέρονται να έχουν καταθέσει οι δύο σπουδαστές, το γεγονός ότι ο 20χρονος δεν μπόρεσε να βρεθεί σε σχέση με την κοπέλα, βύθισε τον φίλο τους στην στενοχώρια, παρά τις προσπάθειες τους να τον πείσουν πως τίποτε δεν έχει τελειώσει. Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων στην Γαλακτοκομική Σχολή, το θέμα απασχολούσε τον Βαγγέλη, όμως μέρα με την μέρα έδειχνε να ήταν ψυχολογικά καλύτερα, μάλιστα το βράδυ της Παρασκευής, 6 Φλεβάρη, δηλαδή την ημέρα που εξαφανίστηκε, είχαν προγραμματίσει να βγουν σε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης. Σύμφωνα πάντα με όσα φέρονται να έχουν καταθέσει οι δυο σπουδαστές, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί τη συνέχεια. [02] Μπαράζ εμπρηστικών επιθέσεων σε ATM κατά τη διάρκεια της νύχταςΜπαράζ εμπρηστικών επιθέσεων κατά μηχανημάτων αυτόματης ανάληψης τραπεζών, σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας σε διάφορες περιοχές της Αθήνας.Η πρώτη επίθεση σημειώθηκε στις 02.37 στην οδό Παναγή Τσαλδάρη στην Κυψέλη, όταν άγνωστοι έβαλαν φωτιά σε ATM προκαλώντας φθορές. Μερικά λεπτά αργότερα πραγματοποιήθηκε εμπρηστική επίθεση σε ATM της λεωφόρου Ειρήνης στην Πεύκη. Από τη φωτιά προκλήθηκαν φθορές στην οθόνη του μηχανήματος. Στις 02.40 σημειώθηκε επίθεση σε ATM της οδού Γρηγ. Αυξεντίου στου Ζωγράφου, προκαλώντας φθορές, ενώ στις 03.07 ένας ή περισσότεροι δράστες έβαλαν φωτιά σε μηχάνημα αυτόματης ανάληψης, που βρίσκεται στην οδό Διονύσου στο Μαρούσι. [03] Ιστορικό παρελθόν και ελληνικός κινηματογράφοςΤσαρούχι, φουστανέλα, φούντα, φέσι, καλημαύχι και ηρωϊσμοί συνθέτουν την εικόνα των ελληνικών ταινιών με θέμα την επανάσταση του 1821 και είναι αισθητά λίγες, με προεξάρχουσα την εμπορική επιτυχία «Παπαφλέσσας» με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, που γυρίστηκε το 1971 από τον Ερρίκο Ανδρέου, έκανε τριακόσιες χιλιάδες εισιτήρια στις κινηματογραφικές αίθουσες και στη συνέχεια «εμπεδώθηκε» μέσα από τις τηλεοπτικές της αναμεταδόσεις επί σειρά ετών, ανήμερα του εορτασμού της 25ης Μαρτίου.Το εθνικό παρελθόν και η συγκρότηση του ελληνικού κράτους δεν φάνηκε να εμπνέει τον ελληνικό κινηματογράφο αφού περίπου 25 ταινίες είναι όλες κι όλες, σύμφωνα με τους ειδικούς της ελληνικής φιλμογραφίας, αυτές που ασχολούνται με το 1821 ή την προεπαναστατική περίοδο. Αριθμός σαφώς μεγαλύτερος από ταινίες με αναφορά σε μεγάλα γεγονότα της αρχαιότητας και του Βυζαντίου και λιγότερο δημοφιλείς από τις «ταινίες φουστανέλας» όπως ονομάστηκαν, πολύ αργότερα, τα βουκολικά δράματα που γοήτευαν τους θεατές τον μεσοπόλεμο και προέρχονταν από το θεατρικό κωμειδύλιο. Στις διασωζόμενες ταινίες της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, συγκαταλέγεται η «Αστέρω» (1929) του Δημήτρη Γαζιάδη, η «Μαρία η Πενταγιώτισσα» (1928) του Αχιλλέα Μαδρά ενώ η «Γκόλφω»(1914) του Κώστα Μπακατόρη, δεν διασώζεται. Εκτός από το προφανές οικονομικό κόστος για την παραγωγή ιστορικών ταινιών εποχής, σημαντική αιτία για την φτωχή κινηματογραφική αναπαράσταση του 1821 ήταν «ότι την ύπαιθρο την θέλαμε Αρκαδία, ειδυλλιακή, κι όχι σαν συνέχεια του παρελθόντος. Δεν ήταν έτοιμη η χώρα να κάνει έναν διάλογο με το ιστορικό της παρελθόν. Ο διάλογος με τα ζητήματα της υπαίθρου και των τοπικών κοινωνιών του 19ου και αρχών 20ού αιώνα, προσεγγίστηκε στον κινηματογράφο με σύγχρονη προβληματική στη Μεταπολίτευση από τον Θόδωρο Αγγελόπουλο με τον «Μεγαλέξανδρο»(1980), τον Λάκη Παπαστάθη με « Τον Καιρό των Ελλήνων»(1981) και τον Νίκο Κούνδουρο με τον «Μπάϋρον»(1982)» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαρία Κομνηνού, μέλος στο ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article |