ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (23-07-99)

Μεταγραφές

Το καλύτερό μου τέτοια εποχή είναι το ποιος πάει πού. Κάθε χρόνο το περιμένω και φέτος είναι αλήθεια πως άργησε να αρχίσει το σόου των διαπραγματεύσεων και είχα αρχίσει να πλήττω με μοναδική είδηση τις επαναλήψεις των χειμωνιάτικων σειρών. Τρελαίνομαι να διαβάζω τα δελτία Τύπου, που ανακοινώνουν τη συνεργασία διαφόρων σταρ με άλλα κανάλια από εκείνα που ήταν μέχρι τώρα και όλα δηλώνουν πολύ περήφανα που εξασφάλισαν τα τεφαρίκια. Για παράδειγμα από τα αζήτητα η Ανίτα Πάνια, θα συνεργαστεί με τον ΑΝΤ-1, αλλά όχι μόνη της, είναι προσεκτικό το κανάλι σε αυτά, δίπλα της θα έχει τον Βλάση Μπονάτσο. Πολύ μου αρέσουν αυτοί οι συνδυασμοί, που φαίνονται τολμηροί, αλλά αν το καλοσκεφτείς «δένουν» στην κατηγορία τους. Να, σαν τις τηγανητές πατάτες με μαγιονέζα που θεωρείται μεγάλη λιχουδιά από τους λάτρεις της τζανκ τροφής κι ας σε πιάνει λίγωμα από το λίπος. Είναι οι συνδυασμοί της τηλεοπτικής παχυσαρκίας και εδώ που τα λέμε αυτό είδος καλλιεργούν πλέον τα κανάλια, γιατί η κουζίνα με τις λεπτές γεύσεις και τα ακριβά υλικά έχει υψηλό κόστος. Και ύστερα είναι δύσκολες εποχές για να έχει ο καθένας μόνος του εκπομπή, εκτός κι αν είναι σούπερ σταρ, οι υπόλοιποι και λόγω σκληρού ανταγωνισμού και λόγω οικονομικής στενότητας των καναλιών πρέπει να ενώνουν τις δυνάμεις τους, να κάνουν συνδυασμούς και πάλι με δυσκολία επιβιώνουν. Παράδειγμα, η Αννα Δρούζα που τόσο διαφημίστηκε ως σταρ, αλλά θάμπωσε μόλις βρέθηκε με δική της εκπομπή παρά τις ενέσεις γκλάμουρ, που έκανε το κανάλι σε σκηνικά και καλεσμένους. Ενδιαφέρον γίνεται και το τοπίο στον τομέα της παραγωγής ελληνικών σειρών. Μπαίνει στον ανταγωνισμό και το Star, που μέχρι τώρα δεν είχε δείξει κανένα ενδιαφέρον για το είδος επιμένοντας στις ταινίες και τις ξένες σειρές, που είναι σίγουρα προϊόντα, καθώς έχουν ήδη κάνει καριέρα αλλού και έχουν δοκιμαστεί. Αλλά με την αποχώρηση του Κώστα Χαραδαβέλα για να πάει στον ΑΝΤ-1 θα έπρεπε το κανάλι να ενισχύσει το ελληνικό του πρόγραμμα, για να μη βρεθεί εκτός των αυστηρών προδιαγραφών του νόμου, που απαιτεί να υπάρχει συγκεκριμένο ποσοστό ελληνικού προγράμματος. Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον ότι επέλεξε να αντικαταστήσει το ριάλιτι σόου του κ. Χαρδαβέλα με την παραγωγή μιας σειράς υψηλών προδιαγραφών, όπως τουλάχιστον υποδηλώνει η συνεργασία που μόλις προχθές ανακοίνωσε με την σεναριογράφο Μιρέλα Παπαοικονόμου («Οι γυναίκες», «Αναστασία», «Απών» -μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδ. «Κέδρος» και σε μυθιστόρημα το σενάριο της σειράς- «Λόγω τιμής», «Η ζωή που δεν έζησα»). Πιστή στο Mega μέχρι τώρα, με μια μικρή συνεργασία με την ΕΡΤ η Μιρέλα Παπαοικονόμου εγκαινιάζει έναν τομέα παρθένο για το Star, αυτόν των ελληνικών σειρών. Με απογοητευτικό παρελθόν στην παραγωγή ελληνικών σειρών, ο SKAI δείχνει για την επόμενη σεζόν να έχει κάνει πιο προσεκτικές επιλογές, εξασφαλίζοντας τουλάχιστον την τηλεοπτική μεταφορά του μπεστ σέλερ «Ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα», που θεωρείται καλό χαρτί, αν βεβαίως ανταποκριθεί και η παραγωγή στις προσδοκίες. Η μάχη προβλέπεται κι όλας μεγάλη και δεν έχουμε ακόμη ανοίξει το κεφάλαιο «δελτία ειδήσεων» που, απ' όσο λένε οι πληροφορίες, εκεί θα υπάρξουν πολλές αλλαγές στη στρατηγική, αλλά και στα σκηνικά και στα κοστούμια.

Γράφει η ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ